צרכנות

סקר רשות ההסתדרות לצרכנות: 42% קונים לחם אחיד; 44% מהם נפגעו עקב הפסקת ייצורו

0
0

מנכ”ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון: “בניגוד לטענה שהשכבות החלשות צורכות פיתות, מסתבר שהלחם האחיד הוא עדיין מצרך בסיס חשוב” ■ נתונים נוספים: 77% סבורים שהממשלה צריכה להמשיך ולפקח על מוצרים בסיסיים
סקר רשות ההסתדרות לצרכנות: 42% קונים לחם אחיד; 44% מהם נפגעו עקב הפסקת ייצורו
סקר רשות ההסתדרות לצרכנות: 42% קונים לחם אחיד; 44% מהם נפגעו עקב הפסקת ייצורו

42% מתושבי מדינת ישראל היהודים נוהגים לרכוש לחם אחיד, וחלק ניכר מהם נפגע עקב הפסקת ייצורו על-ידי המאפיות הגדולות והמחסור המתמשך בו . כך עולה מסקר שעשתה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון “גיאוקרטוגרפיה”.

על פי ממצאי הסקר, כ-44% מבין הצרכנים הנוהגים לרכוש לחם אחיד נפגעו בצורה זו או אחרת בשל הפסקת ייצורו: כ-7% הפסיקו לרכוש לחם כליל ואינם רוכשים לחמים או דברי מאפה תחליפיים;

• 26.8% קונה לחמים תחליפיים, אך בשל מחירם הגבוה נאלץ לקנות כמות קטנה יותר ממוצר זה;

• 10.5% רוכשים לחמים תחליפיים בכמות שהיו רגילים לרכוש לחם אחיד, אך הדבר בא על חשבון רכישת מוצרי מזון אחרים.

• 38.2% מבין הצרכנים הנוהגים לקנות לחם אחיד ציינו, כי הם ממשיכים לקנות לחמים תחליפיים באותו כמות שקנו את הלחמים האחידים.

עו”ד ירון לוינסון מנכ”ל רשות ההסתדרות לצרכנות, אמר בתגובה על הנתונים, כי הם מוכיחים, כי; “הפסקת ייצור הלחם האחיד פוגעת בעיקר בשכבות החלשות ובשכבות הביניים, באלו שהלחם האחיד מהווה מרכיב מרכזי בסל המזון שלהם, וכעת הם מתקשים לרכשו כפי שנהגו לרכוש בעבר מזון בסיסי זה.

בעניין המשך הפיקוח הממשלתי על מוצרי מזון בסיסיים כמו לחם סבור רוב הציבור; 77.4%, כי הממשלה צריכה להמשיך ולפקח על מחירים של מוצרי מזון בסיסיים כמו לחם.

זאת, לעומת 17.5% בלבד אשר סבורים, כי הממשלה אינה צריכה להתערב במחירים של מוצרי מזון בסיסיים ויש להשאיר את מחירם לכוחות השוק”.

מנכ”ל הרשות, עו”ד לוינסון, מוסיף, כי; “התמיכה הגורפת של הציבור בהמשך הפיקוח על מוצרי מזון בסיסיים מלמדת על החשיבות הרבה שהציבור מייחס לשמירת רמת מחירים סבירה לכל נפש של מוצרי מזון בסיסיים, שכן הניסיון לאורך השנים בישראל מלמד, כי הסרת הפיקוח גוררת אחריה העלאת מחירים – אשר תפגע פעם נוספת בשכבות החלשות באוכלוסייה לאור זאת, יש לעצור את המגמה הממשלתית המתמשכת של הסרת הפיקוח ממוצרי מזון בסיסיים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן