גינה

כיצד להכין גינה לשנת השמיטה – מראש השנה הקרוב

0
0

יועץ הגינון, עודד יפה, מפרט את הפעולות שמומלץ להקדים ולבצע בגינה עד לתחילת שנת השמיטה – מראש השנה הקרוב ■ עציצים וצמחים במיכלים שנמצאים בבית או על רצפה בגינה פטורים אף הם ממגבלות שנת השמיטה.
כיצד להכין גינה לשנת השמיטה - מראש השנה הקרוב
כיצד להכין גינה לשנת השמיטה – מראש השנה הקרוב

בראש השנה הקרוב, תחל שנת שמיטה, שכוללת מגבלות הלכתיות על שתילת צמחים, דישון, גיזום וכל פעולה שיש בה עידוד הצמיחה בגינה. יועץ הגינון עודד יפה ממעבדת שלפ בקיבוץ גבעת ברנר, המעניק יעוץ בנושא הערכות לשנת השמיטה מפרט את הפעולות שמומלץ לשומרי מסורת להקדים ולבצע בגינה עד לתחילת שנת השמיטה.

ככלל, יש להמנע משתילת צמחים ועצים בימים האחרונים שלפני תחילת שנת השמיטה זאת כדי להבטיח ששלב קליטת הצמח באדמה יתבצע עוד לפני שנת השמיטה ולא במהלכה.

מאחר ובשנת השמיטה אי אפשר לחדש צמחיה עונתית, מומלץ לשתול במהלך השנה הנוכחית צמחים רב שנתיים, כך שלא יהיה צורך בחידוש הצמחייה עם חילופי העונות.

בשנת השמיטה אסור לעודד את גדילת הצמחים הקיימים ולכן, יש להימנע מגיזום שיוצר צימוח מואץ, השקיה מוגברת או דישון, אלא במקרים שהדבר הכרחי.

לכן, כדאי לבצע בתקופה שנותרה עד לתחילת שנת השמיטה גיזום ועיצוב משמעותיים כדי למנוע את הצורך לעבוד על העצים והשיחים בשנת השמיטה.

יש להימנע מגיזום שיוצר צימוח מואץ, השקיה מוגברת או דישון

אפשר לחפות את הקרקע בגינה עם שבבי עץ, כדי לשמור על הלחות וחומרי ההזנה שנמצאים בתוך הקרקע.

עודד יפה, ממליץ למי שמתקשים לוותר על הצמחים העונתיים ומעונינים להמשיך לגדל אותם כרגיל יכולים ליצור בגינתם “מצע מנותק”, בדומה למה שעושים מגדלי הירקות וזאת על ידי הנחת יריעת פלסטיק שתיצור הפרדה בין מצע הגידול לבין הקרקע.

אם ההפרדה נעשית כראוי, הלכות השמיטה אינן חלות על כל מה שנמצא מעליה.

עציצים וצמחים במיכלים שנמצאים בבית או על רצפה בגינה פטורים אף הם ממגבלות שנת השמיטה.

עציצים ומיכלים שנמצאים בגינה יש להניח על יריעת פלסטיק, זאת כדי למנוע מצב שהשורשים יכנסו לאדמה ולאחר מכן ניתן להמשיך לטפל בהם כרגיל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן