סביבה | אקולוגיה

נתניה: תיירים חדשים נצפו בחוף פולג 9 דולפינים בהם שני גורים

0
0

צוות מחמל”י, בראשותו של אביעד שיינין, עקב אחר הלהקה עד לאזור נתניה ■ חלק מהדולפנים, רזים מדי עם סימני צלעות ברורים, דבר המעיד על מצוקת המזון במימי הים התיכון שבאזורנו ■ זהו לא מחזה נדיר לזהות להקות דולפין באזורנו.
נתניה: תיירים חדשים נצפו בחוף פולג 9 דולפינים בהם שני גורים
נתניה: תיירים חדשים נצפו בחוף פולג 9 דולפינים בהם שני גורים

תשעה דולפינים, בהם שני גורים, נצפו היום שבת מול חוף פולג נתניה, אביעד שיינין, יו”ר מחמל”י, חוקר דולפינים, מסר לתקשורת, כי; “הדולפינים נצפו, היום שבת 21-07-07, במרחק של כ-5 ק”מ מן החוף מערבית לחוף נתניה, חוף פולג, כאשר תנאי הים היו נוחים למעקב אחר הדולפינים שחלקם כבר מצויים תחת מעקב מזה מספר שנים.

החוקר שיינין, בצילום, הוסיף, כי; “הדולפינים טופלו על ידי אנשי ארגון מחמל”י*, לאחר שהובחן, כי חלקם רזים מדי, עם סימני צלעות ברורים, דבר המעיד על מצוקת המזון במימי הים התיכון שבאזורנו ויש לציין, כי זהו לא מחזה נדיר לזהות להקות דולפין מצוי באזורנו אלא שרובם אינם מגיעים לעיתים קרובות לחוף”.

המעקב אחר הדולפנים, נעשה, במסגרת מחקר לעבודת דוקטורט בו סקר דולפינים בקורס מטעם הד”ר עוז גופמן; “יחסי גומלין ים-אדם-דולפין” בחוג לציוויליזציות ימיות במכון ללימודי-ים, ע.ש. ליאון רקנאטי, באוניברסיטת חיפה.

* מחמל”י, היא עמותה למחקר והצלה של יונקים ימיים, הפועלת משנת 1994 על-ידי קבוצת מתנדבים מסורים ופועל כיום בישוב מכמורת והוא היחיד מסוגו במזרח-התיכון.

עין דולפין לציון פקוחה

הדולפינים הם יונקים ימיים השייכים לסדרת ‏הלווייתנים (‏Cetacea‏), הכוללת לווייתני מזיפות, ‏לווייתני שיניים ודולפינים. הדולפינים מחולקים למספר ‏משפחות.

כ-50 מיני דולפינים חיים בעולם, רובם ‏באוקיינוסים ומיעוטם במים מתוקים; הדולפינים חיים בלהקות ונחשבים לאחת החיות האינטליגנטיות ביותר בטבע, בעלי יכולת למידה, ונצפו מפתחים שיטות ציד מיוחדות שיש בהן דגש על עבודת צוות. היחס בין משקל המוח למשקל הגוף אצל הדולפינים הוא מהגבוהים בעולם בעלי-החיים.

ראוי לציין, כי בזמן השינה רק חצי ממוחם של הדולפינים ישן ואילו ‏השני ער. בשל עובדה זאת וכתוצאה מכך הם ישנים עם עין אחת פקוחה.

על הקשר בין בני אדם לדולפינים דובר רבות. הדולפין נחשב לחיה ידידותית לאדם. האמריקאים אף עשו שימוש ביכולות הדולפינים על מנת להטמין מכשירי ריגול ומוקשים ימיים.

הדולפינים אינם מונוגאמיים, כלומר; נקבה עשויה להזדווג עם כמה זכרים. דולפינים נראו כשהם עוזרים לדולפינים פצועים ואפילו לדולפינים מתים.

נקבות הדולפין עוזרות אחת לשנייה בגידול הצאצאים והדרכתם. אגב; שמם של הדולפינים בא מהמילה היוונית הקדומה “דלפיס” משמעותה “עם רחם” דהיינו: ’דג’ עם רחם.

עוד מידע על הדולפין באנציקלופדיה של האינטרנט ויקיפדיה ובאתר עמותה למחקר והצלה של יונקים ימיים מחמל”י.

להצטרפות לרשת הדואר האלקטרוני של מחמל”י וקבלת עדכונים על פעילות עמותת מחמל”י ועל מצב הדולפינים בארץ ובעולם. שלח מייל לכתובת; immrac@gmail.com, ואנא ציין את שמך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן