סביבה | אקולוגיה

ב-1 בינואר 2008 תיאסר בישראל מכירת תכשירי ההדברה המכילים זרחנים אורגניים

0
0

הבעיה נפתרה? חלם; חומרי הדברה לגינה הביתית שמכילים אותו חומר בדיוק ימשיכו להיות מותרים למכירה מאחר והנושא בסמכות משרד החקלאות
ב-1 בינואר 2008 תיאסר בישראל מכירת תכשירי ההדברה המכילים זרחנים אורגניים
ב-1 בינואר 2008 תאסר בישראל מכירת תכשירי הדברה המכילים זרחנים אורגניים

המשרד לאיכות הסביבה הודיע לרשתות השיווק, רשתות עשה זאת בעצמך ולחנויות שב-1 בינואר 2008 יבוטל הרישוי של כל תכשירי הדברה התברואתיים לבית ולחצר המכילים זרחנים אורגניים מסוג כלורפיריפוס ודיאזינון. החל מתאריך זה תאסר מכירת החומרים בישראל. נקודות המכירה שיחזיקו במלאים יתבקשו לפנות אותם לרמת חובב על פי נוהל הטיפול בחומרים מסוכנים.

ההחלטה על איסור מכירת מוצרים המכילים זרחנים אורגניים התקבלה בעקבות מחקרים שנערכו בעולם ולפיהם חשיפה של נשים בהריון ותינוקות לחומרים אלו עלולה לגרום לפגיעה בהתפתחות של עוברים ותינוקות, לירידה במשקל של ילודים ולירידה בהיקף הראש של ילודים. חלק מהנזקים הם בלתי הפיכים.

בעקבות המחקרים, קיבלה הרשות האמריקאית לאיכות הסביבה (ה-EPA) החלטה כבר לפני מספר שנים להפסיק את שיווק המוצרים לבית, לגינה ובחלק מגידולי החקלאות.

יישום האיסור בישראל נדחה מספר פעמים, אולם כעת נקבע מועד סופי להפסקת מכירת המוצרים המסוכנים והוצאו הנחיות לפינוי שלהם.

הבעיה נפתרה? חלם; למרות החלטת המשרד להגנת הסביבה, תמשך מכירת חומרי הדברה שמכילים זרחנים אורגניים לגינה הביתית מאחר והאחריות על חומרי הדברה לגינה נמצאת בידי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, שלא קיבלו החלטה דומה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן