ארץ ישראל

אושרה הצעת החוק לאחד את הרשויות המקומיות אור עקיבא – קיסריה

0
0

ח”כ אליהו גבאי, מגיש הצעת החוק; האיחוד יועיל גם לקיסריה, כיוון שיאפשר לה לעבור את סף הכניסה הדרוש לקבלת מימון ממשלתי למוסדות ציבור ■ האיחוד יפתור בעיות של סכסוכי גבולות שמנעו התפתחות אורבאנית רצויה.
אושרה הצעת החוק לאחד את הרשויות המקומיות אור עקיבא - קיסריה
אושרה הצעת החוק לאחד את הרשויות המקומיות אור עקיבא – קיסריה

הגולף עובר לאור עקיבא; ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק של ח”כ אליהו גבאי (האיחוד הלאומי-מפד”ל), לאחד את הרשויות המקומיות אור עקיבא עם קיסריה. כיום אור עקיבא היא עירייה, ואילו קיסריה מנוהלת ע”י חברה לפיתוח וקרן קיסריה, הישוב היחידי בארץ במתכונת זו. ח”כ גבאי, שהוא גם יו”ר השדולה החברתית בכנסת הדגיש כי מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לתמוך אך ורק באוכלוסיה החזקה, והיא חייבת לפעול לקירוב הפערים הקיימים כיום באוכלוסיות השונות במדינה.

“לא ייתכן מצב שבו אוכלוסיות מסוימות ממודרות עצמן משאר הציבור, ולא ייתכן שיקומו יישובים אשר כל ייחודם והאפשרות להצטרף אליהן הינו הרמה הסוציו-אקונומית של הגרים בה” – ציין גבאי; “במקום חברה תומכת ועוזרת, אשר מקדשת ומעודדת עזרה הדדית בין האוכלוסיות השונות, אנחנו יוצרים פירוד בין האנשים השונים בתוך עם ישראל. האם אנו נשלים עם מצב בו לדוגמא שכונת רחביה תחליט להיפרד ולפעול בנפרד מהעיר ירושלים?!”

גבאי, מדגיש, כי; “כבר ביוני 1998, המליצה הועדה המקצועית בראשות שר הפנים, לצמצם למינימום את מספר הרשויות המקומיות שאוכלוסייתן קטנה מ-10,000 נפש, ובפרט את מספר הרשויות הזעירות, של יישובים שחיים בהם אלפים בודדים של תושבים”.

לדברי ח”כ גבאי, גם משרד הפנים הגיע למסקנה, כי; “איחוד הרשויות יביא לשיפור השירותים בתחומי החינוך, הבריאות, התרבות, הספורט, יקדם השקעות בתחום התחבורה, התכנון ויקטין את הפערים בין הרשויות המקומיות בבסיס המס, ברמת המיסוי וברמת השירותים”.

גבאי, דחה את הטענה, כי יש בעניין פגיעה כלכלית בקיסריה. לדבריו, טענה כזו הועלתה בעבר על ידי ראשי רשויות מקומיות, אשר טענו, כי תקציבן נפגע מכיוון שהן נאלצו לשאת בגירעונות של הרשות המקומית עמה אוחדו. אך בג”צ התייחס לעניין זה ודחה טענה זו.

לדעת בג”צ פגיעה כזו אינה פגיעה בקניינו של כל אחד מתושבי הרשות. כמו כן, משרד הפנים הבהיר באותו המקרה לבית המשפט כי בכוונתו לקבוע מנגנון להתמודדות עם גירעונותיהן של רשויות מאוחדות, מתוך הכרה בקושי שעשוי להיווצר כתוצאה מן האיחוד.

ח”כ גבאי, מדגיש, כי האיחוד יועיל גם לקיסריה, כיוון שיאפשר לה לעבור את סף הכניסה הדרוש לקבלת מימון ממשלתי למוסדות ציבור, כגון; מוסד חינוכי אזורי, או לפיתוח אזור תעשייה או מסחר. פיתוח אזורים אלו יניב לרשות המאוחדת הכנסות גבוהות מהיטלי השבחה וארנונה.

לאחר איחוד שתי רשויות שכנות, אפשר לתכנן את ניצול האזור בצורה אופטימאלית, למשל את ייעודי הקרקע ואת תשתית התחבורה. תכנון נכון יבטל כפילויות של אזורי תעשייה ומסחר שאינם דרושים באזור מסוים והוקמו משיקולי מס.

כמו כן, האיחוד יפתור בעיות של סכסוכי גבולות שמנעו התפתחות אורבאנית רצויה. קיסריה והעיר אור עקיבא גובלות אחר בשנייה, והקרבה ביניהם לא ניתנת לערעור.

גבאי, אומר, כי מבדיקת איחוד רשויות אשר נעשו במקומות אחרים בעולם הוכח, כי בדרך כלל רמת השירותים ברשות המאוחדת מתיישרת כלפי מעלה לפי הרמה ברשות הקולטת החזקה, ולכן בסך הכול רמת השירותים ברשות המאוחדת תעלה.

גבאי מודה, כי בטווח הקצר שינוי זה ידרוש העלאה של תעריפי הארנונה ברשות החלשה, אך בטווח הארוך, תהיה ירידה בארנונה לכלל תושבי הרשות המאוחדת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן