כך טוענת עוה”ד שולמית אשבול המתקשה להתמודד עם השאלה המטרידה את עולם הפרסום והשיווק: כיצד זה ששטראוס-עלית ו-The-Marker הנוטלים חלק פעיל באירגון תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי “Effie” זוכים בפרסים ראשונים. האם מתן חסות לאירוע מקדמת קבלת פרסים ראשונים?
תחרות פרסי Effie מעלה שאלות נוקבות על הקשר בין פרסי שיווק ופרסום לבין הון ועיתון
עורכת הדין, שולמית אשבול מי שמשמשת כיועצת המשפטית של ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי, היועץ המיוחד למאבק בשחיתות במשרד מבקר המדינה, החליטה להיכנס לסוגיה שמטרידה את עולם הפרסום. בשבוע שעבר היא שיגרה מכתב ליצחקי חן מנכ”ל המי”ל – המכון הישראלי לניהול, בו היא מעלה סימני שאלה נוקבים באשר לאמינות פרסי “Effie”.
חברת המי”ל מארגנת את תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי Effie. עו”ד אשבול, מתייחסת לטקס הכרזת הזוכים וחלוקת פרסי “Effie” – תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי המתקיימת בחסות המכון הישראלי לניהול ואחרים שאמורה להתקיים ביום ראשון, 8 ביולי 2007 באיירפורט סיטי.
עפ”י פרסומים בעיתונות, אירוע הכרזת הזוכים וחלוקת הפרסים יתקיים במסגרת כנס TheMarker In-novation. באותם פרסומים, יו”ר קבוצת שטראוס-עלית ויו”ר הועדה המארגנת של תחרות Effie הינה הגב’ עופרה שטראוס.
הקטגוריה העליונה בתחרות Effie הינה; “אפי פלטינום”.
שטראוס ודה-מרקר, הנוטלים חלק פעיל באירגון התחרות, במתן חסות לה ובאירוח הטקס, נמצאים גם בין המועמדים הסופיים שעלו לשלב הגמר בתחרות, כאשר דה-מרקר עלה לשלב הסופי בקטגוריית; “אפי פלטינום”.
גם בשנת 2006 שימשה הגב’ שטראוס כיו”ר הועדה המארגנת של התחרות, ודה-מרקר נתן חסות לתחרות. עפ”י הפרסומים באתר המכון הישראלי לניהול, בשנה זו (2006), זכו גם שטראוס-עלית וגם דה-מרקר בפרסים חשובים בתחרות זו, כדלקמן;
• קמפיין Must של קבוצת שטראוס-עלית זכה ב”מהלך המצטיין שהוכיח אפקטיביות והישגים יוצאי דופן בין השנים 1999-2006.
• קמפיין “דנונה משקה בוקר” של קבוצת שטראוס-עלית זכה בפרס Grand Effie 2006 כמהלך הפרסומי-שיווקי המצטיין של השנה.
• קמפיין “דנונה משקה בוקר” של קבוצת שטראוס-עלית זכה בפרס Gold Effie 2006 בקטגוריית; מוצרי צריכה – מזון.
• קמפיין “מגנום חמשת החושים” של קבוצת שטראוס-עלית זכה בפרס Silver Effie 2006 בקטגוריית; מוצרי צריכה – מזון.
• קמפיין “השקת העיתון הכלכלי “The-Marker של עיתון “הארץ” זכה בפרס Gold Effie 2006 בקטגוריית; פיננסים, שירותים, תקשורת ומיחשוב.
במכתבה מציינת עו”ד אשבול, כי גם השנה, כאמור, נמנים שטראוס-עלית ודה-מרקר בין המועמדים הסופיים לפרסי Effie, כדלקמן;
• הארץ The-Marker – בניית המותג הכלכלי החזק בישראל – בקטגוריית; “אפי פלטינום”.
• שטראוס גרופ – עוגות עלית – כשהשוקולד מעולה העוגה מעולה – בקטגוריית; מוצרי צריכה – מזון.
• שטראוס גרופ – אקטימל צ’אלנג’ – בקטגוריית מוצרי צריכה – מזון.
עו”ד אשבול מבקשת ממנכ”ל החברה לדעת האם יש קשר כלשהו בין העובדה ששטראוס-עלית ו-The-Marker נוטלים חלק פעיל בארגון התחרות ובמתן חסות לה, הן בשנה שעברה והן השנה, שהרי אירוע חלוקת הפרסים מתקיים השנה במסגרת אירוע שעורך The-Marker, ובין העובדה שחב’ שטראוס ו-The-Marker, זכו בפרסים ראשונים בתחרות בשנת 2006, והם גם מועמדים סופיים לפרסים ראשונים בשנה זו.
Add Comment