שר התחבורה מופז ביקש מהחברה הלאומית לדרכים לאתר את מוקדי הסיכון בדרכים בינעירוניות, החברה הפנתה משאבים וקרובה לסיום המשימה. המנכ”ל אלכס ויז’ניצר; “שינוי אמיתי בתפיסת הבטיחות”
החברה הלאומית לדרכים: 60 מוקדי סיכון בדרכים הבינעירוניות יטופלו עד סוף השנה. ויז’ניצר
ארבעה חודשים לאחר הנחייתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, לחברה הלאומית לדרכים, לאתר את מוקדי הסיכון העיקריים בדרכים הבינעירוניות ולטפל בהם באופן מיידי, הצליחה החברה לטפל ב-41 מוקדי סיכון, מתוך 60 מוקדים, שהוגדרו כמסוכנים. עוד 14 מוקדי סיכון נמצאים כרגע בביצוע ו-5 האחרונים ייכנסו לעבודה בחודש הקרוב.
צוות החברה הלאומית לדרכים הגדיר כאמור 60 מוקדי סיכון בכל הארץ, מתוכם 30 קטעי דרך ו-30 צמתים, ניתח את תאונות הדרכים החמורות שהתרחשו במקום, וגזר מהן את הצרכים הבטיחותיים נכון לאותו מוקד.
אלכס ויז’ניצר מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים, אימץ את פרויקט מוקדי הסיכון, כפרויקט הדגל של החברה בשנת 2007 והסיט משאבים, משום שיוזמת השר לא נכללה מראש בתוכניות העבודה. צוות העבודה, בראשות משה בן זיקרי אגף הבטיחות וחטיבת תפעול ואחזקה (יועץ הבטיחות למנכ”ל החברה), בשיתוף עם אגף התנועה במשטרה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוא שקבע את הקריטריונים למודל הטיפול במוקדי הסיכון.
“נעשה כאן שינוי אמיתי בתפיסה של מרכזיות סוגיית הבטיחות בפעילות השוטפת של החברה, והפנמה של עוצמת האחריות שהיא נושאת כלפי משתמשי הדרך” – אומר ויז’ניצר; “כתוצאה מכך, פחות מארבעה חודשים מיום הנחיית השר, הפרויקט קרוב לסיומו, כאשר על בסיס הלו”ז הנוכחי, הכול אמור להסתיים השנה”.
לצורך ביצוע הפרויקטים בקצב מהיר, נקטה החברה בשורת פעולות ייחודיות: יועצים חיצוניים שנשכרו בלו”ז קצר לצורך העניין והתבססות על מכרזי אחזקה קיימים, שהותאמו בעבודות מטה פנים חברה למשימה, תוך הסטת משאבים בתוך החברה והירתמות מלאה של כל צוות העובדים בחטיבת תפעול ואחזקה לעבודה מסביב לשעון לביצוע משימה חשובה זו.
Add Comment