באחרונה הציעה חברת הפרסום גיתם לגוגל לנסות ולפרסם עצמה בעיתונות הכלכלית וזו הסכימה ■ השבוע יצאה החברה בראשונה בסדרת מודעות עבור שירות הקישורים הממומנים (Ad Words) ■ בגוגל מועסקים ישראל 15 אנשי שיווק, מכירות והנהלה בלבד
גוגל – IN וואלה OUT חברת האינטרנט הגדולה בישראל היא Google ישראל
גוגל – IN וואלה OUT, חברת האינטרנט הגדולה בישראל היא מעתה Google ישראל, כך על כל פנים עולה כאשר על-פי תחזיות ויעדים של החברה עצמה, הסניף הישראלי יסיים את שנת 2007 עם פעילות של כ-40 מיליון דולר, מעט יותר מהכפלה של היקף הפעילות בשנה שעברה. עד היום, נחשבה “וואלה – Walla לחברת האינטרנט הגדולה בישראל. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-27.1 מיליון שקל (כ-6.5 מיליון דולר) – קצב של כ-26 מיליון דולר בשנה – כך חשפה אמש (ד’) איילה צורף, כתבת TheMarker.
מהסקירה ב-TheMarker, עוד עולה, כי ניתוח ההכנסות של החברה מגלה, שיותר ממחצית הכסף הוא “כסף חדש” בעוגת הפרסום, כלומר; תקציבים של חברות קטנות שעד כה כמעט ולא פרסמו בכלי המדיה המסורתיים.
מקור נוסף הוא תקציבי פרסום של חברות היי-טק וטכנולוגיה שפונות לקהל הבינלאומי ולא לקהל הישראלי. הן רוכשות מודעות מלים באמצעות אתר גוגל ישראל (Google), אך מדובר במודעות מלים באנגלית שאינן מיועדות לקהל במקומי.
על פי הערכות, שאר הכסף מתבסס על תקציבי פרסום של כמה גופים גדולים, בהם בנקים, בתי השקעות, רשתות סלולר ומפרסמים גדולים נוספים שמשקיעים – כל אחד כמיליון דולר על פרסום מודעות מילים בגוגל.
במרבית המקרים, תקציבי הפרסום גוגל של הגופים האלה אינם נלקחים מתקציב הפרסום המסורתי, אלא על פי רוב מתקציבי מחלקות המכירות. כך שגם במקרה זה, מדובר ב”כסף חדש” בעוגת הפרסום, כסף שאיננו מגיע על חשבון תקציבי הפרסום של הארגון.
בגוגל ישראל מועסקים 15 אנשי שיווק, מכירות והנהלה בלבד, ומרבית הפעילות המסחרית נעשית באופן יזום על ידי המפרסמים על גבי מערכת מכירות פרסום באתר עצמו.
תקציבים בלי מתווכים
בשנה האחרונה קמו בחלק גדול ממשרדי הפרסום מחלקות המתמחות בפרסום במנועי חיפוש. כך, למשל, הקימו מחלקות מסוג זה משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי & ורשבסקי וגיתם.
בגוגל ישראל מועסקים 15 אנשי שיווק, מכירות והנהלה בלבד
בד בבד, חלה פריחה של חברות העוסקות אף הן בתחום, בהן כמו; אייג’נט ואיזינט. למרות הגידול במספר חברות אלה, מרבית התקציבים שזורמים לגוגל מועברים באופן ישיר לחברה ולא באמצעות משרדי פרסום מתווכים.
במקביל, החלה גוגל – לפרסם עצמה במדורי הכלכלה של העיתונות היומית. השבוע יצאה החברה בראשונה בסדרת מודעות עבור שירות הקישורים הממומנים (Ad Words). סדרת המודעות, באמצעות משרד הפרסום גיתם, היא הפעם הראשונה שגוגל מפרסמת עצמה בישראל. סיסמת המודעה היא; “תדאג שימצאו את העסק שלך במקום שבו כולם מחפשים”.
בעבר עשתה הנהלת גוגל שימוש בשירותי השיווק הישיר של חברת דאטה-פרו שבבעלות גיתם. באחרונה הציעה גיתם לגוגל לנסות ולפרסם עצמה בעיתונות הכלכלית וזו הסכימה. לעת עתה, מדובר בניסוי ראשון בכל הקשור לפרסום המותג גוגל בישראל והוא צפוי להיערך בהשקעה קטנה יחסית של כמה עשרות אלפי דולרים בלבד.
מאיר ברנד, מנכ”ל גוגל ישראל, בצילום למעלה, סירב להתייחס לנתונים. בכל הקשור להחלטה להתחיל ולפרסם את המותג גוגל בישראל, נמסר מהחברה: “גוגל שואפת לעזור לשוק הפרסום המקוון לגדול.
החברה מעוניינת לקדם את ההבנה בדבר התועלות שפרסום ברשת יכול להביא לעסקים קטנים וגדולים בכל הקשור להגעה מפולחת לקהל הלקוחות הרלוונטי, הן בשוק המקומי והן בשוק הבינלאומי”.
Add Comment