סביבה | אקולוגיה

דוגמא לאיכות הסביבה: מערכת חדישה לנטרול ריחות בבריכות הקולחין של מפעל עוף הגליל

0
0

החברה לפיתוח הגליל השקיעה של מיליון ₪ במערכת חדישה לנטרול ריחות בבריכות הקולחין של המפעל בקרית שמונה וזאת כחלק מפרויקט החברה לפיתוח הגליל בנושאי איכות הסביבה.
דוגמא לאיכות הסביבה: מערכת חדישה לנטרול ריחות בבריכות הקולחין של מפעל עוף הגליל
דוגמא לאיכות הסביבה: מערכת חדישה לנטרול ריחות בבריכות הקולחין של מפעל עוף הגליל

מפעל עוף הגליל, השייך לקונצרן החברה לפיתוח הגליל בבעלות קיבוצי הגליל העליון, סיים השקעה של מיליון ₪ במערכת לנטרול ריח במתקן טיהור השופכין (מט”ש) של המפעל. הפרויקט ארך כחצי שנה וכלל כיסוי בריכות הטיפול במעטה פלסטיק, המרכז את כל הגזים הנפלטים בתהליך חמצון הקולחין, ומנקז אותם ללפיד השורף את הגזים ומונע פליטת ריחות מזהמים. הפרויקט הינו חלק מהשקעה לטובת איכות הסביבה במפעלי החברה לפיתוח הגליל.

היחידה לאיכות הסביבה של המועצה האזורית גליל עליון, שלחה למפעל עוף הגליל מכתב הוקרה למר שלמה חלבי מנכ”ל עוף הגליל ומר אחיקם ברלוי מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל, על שיתוף הפעולה וההשקעה הרבה בקידום הנושא.

במכתב, צוין, כי את התוצאות ניתן כבר לחוש (או ליתר דיוק לא לחוש) וכי נוצר שוני משמעותי במניעת מפגעי הריח באזור!

אחיקם ברלוי (קיבוץ שדה נחמיה) מנכ”ל החברה לפיתוח הגליל סיפר, כי; “הקמת המתקן נעשתה כצעד משלים לסגירת מכון הפסדים בעוף הגליל לפני שנים מספר ושליחת הפסדים במיכלים סגורים למפעל פסדים בעמק הנמצא ליד עפולה.

כמו כן, התקינה עוף הגליל מתקנים מסוג “דאף” לניקוי הקולחין מחומרים אורגניים ושומניים העלולים לגרום ליצירת מפגעי ריח.

“עוף הגליל, הינו מפעל מודרני ידידותי לסביבה”, וכעובדה לכך, הוא מוסיף, כי; “חברת ביג החליטה להקים מרכז מסחרי חדש בסמוך למפעל עוף הגליל”.

אחיקם ברלוי

ברלוי, עוד אמר, כי הוא “מקווה שבמתקן הקולחין הסמוך השייך לתאגיד “התנור” שהוא משותף לקריית שמונה, מטולה והמועצה האזורית גליל עליון, יקימו מתקן דומה זאת ומאחר היות ושם עדיין קיים מפגע ריח, “אני מקווה, כי גם המפעלים הסמוכים יפעלו בדומה לעוף הגליל ויתקינו את המערכות הנחוצות לטובת איכות הסביבה”.

משחטת עוף הגליל נחשבת מהגדולות והמשוכללות במשחטות הפועלות בארץ. היקף פעילות מפעל עוף הגליל עומד על 43% מכלל פעילות מפעלי קונצרן החברה לפיתוח הגליל (מתוך 10 מפעלים).

עוף הגליל הינו המפעל הגדול ביותר בקרית שמונה והסביבה ומעסיק מעל 350 עובדים. המפעל מגלגל מחזור שנתי של 200 מיליון ₪.

בשנים האחרונות הרחיב המפעל את כושר שחיטת העופות מ-25 אלף טון בשנת 2002, ל-30 אלף טון בהשקעה כוללת של 23 מיליון ₪. כ-5 מיליון שקלים, הושקעו בשלוש השנים האחרונות בנושא האקולוגי – הסדרת שפכים, ניקוז ומניעת ריחות, כולל הפרויקט האחרון הנ”ל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן