רכב | אוטו | דו גלגלי

למה הנשים בישראל אינן מבקרות במוסכי הרכב

0
0

סקר חדש שנערך ע”י מוסך המרכז לבטיחות הרכב ברחובות, מגלה, כי מעט מאד נשים רק 12%! מבקרות במוסך חרף הנתון, כי 40% מכלל בעלי הרישיונות הנהיגה בישראל, הן נשים, הסיבה לא כל כך מפתיעה…
למה הנשים בישראל אינן מבקרות במוסכי הרכב
למה הנשים בישראל אינן מבקרות במוסכי הרכב

סקר שערך מוסך – המרכז לבטיחות הרכב בעיר רחובות, מצא, כי רק 12% מכלל הנשים מגיעות למוסכים לצורך תיקוני רכב, בעוד שעל פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנשים מהוות כ-40% מכלל מחזיקי רישיונות הנהיגה בארץ. אז לאן כולן הולכות כשצריך לעשות טיפול 10,000 ק”מ?

הסקר, נערך בקרב כ-200 נשים (באזור המרכז) המחזיקות רישיון נהיגה ומוגדרות נהגות פעילות. 16% מהנשים, הסבירו, כי הן מרגישות חוסר ביטחון במוסך שנובע מסביבה לא מפרגנת, כהגדרתן. 14% מהנשים הכריזו, כי הן חוששות ואו מפחדות להגיע למוסך מאחר והן לא מכירות את תחום המכונאות ולא רוצות “שיעבדו” עליהן, 7% מהן נימקו את היעדרותן מהמוסך מכיוון שמוסך הוא תחום שמתאים לגברים בלבד.

63% מהנשים שהשתתפו בסקר, טענו, כי בן הזוג לא נותן להן להגיע למוסך, ובמקום זאת מתעקש להגיע בעצמו.

נתונים מפתיעים התקבלו גם כשהנשים נשאלו על הרגלי תחזוקת הרכב. במקרה של תקר (פאנצ’ר) באמצע הדרך, רק 12% הצהירו, כי יחליפו גלגל בעצמן. 56% אמרו שיעצרו מישהו שיסייע להן ו-32% אמרו שיתקשרו לבן זוג שיבוא ויעזור.

בנושא פתיחת מכסה מנוע, ובדיקת והחלפת שמן ומים – 14% הצהירו, כי הן אכן בודקות וממלאות שמן ומים בעצמן אם חסר, ו-56%, התוודו, כי הן מבקשות שיבדקו עבורן בתחנות דלק.

30% מכלל הנשאלות התוודו, כי הן כלל לא יודעות איך לבדוק שמן ומים ברכב ולא יודעות לפתוח מכסה מנוע.

אם רק היו נשים מוסכניקיות…

“עולם הרכבים מיוחס לגברים בעיקר בגלל שזה נחשב לעיסוק לא אסתטי” – כך מסביר גיא טוויטו, מנכ”ל מוסך המרכז לבטיחות הרכב בעיר רחובות, את הנתונים שהתקבלו מהסקר; “מעבר לקושי הפיזי ולתחושה הלא נעימה שכרוכה בהתעסקות עם הפיח והלכלוך, הריחוק מתחום הרכבים נובע בעיקר בגלל חינוך מבית”.

לדבריו של טוויטו; “נשים שלא מבינות במכונאות צריכות לדעת שגם רוב הגברים כלל לא מבינים במכונאות. יכול מאוד להיות שאם נשים היו עובדות כמכונאיות רכב, יותר נשים היו מרגישות נוח לבוא למוסכים”.

הסקר נערך על ידי מוסך המרכז לבטיחות הרכב הממוקם באזור התעשייה של רחובות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן