סביבה | אקולוגיה

מפעלי נייר חדרה יתקינו מתקן לטיהור מי שפכים הראשון מסוגו בישראל

0
0

במתקן החדש שהקמתו תחל בתוך חודש ותסתיים עד סוף השנה ■ אילן שדה יו”ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה: אין ספק שמעורבות הציבור בנושאים סביבתיים תורמת תרומה מכרעת לשמירת ופיתוח הסביבה.
מפעלי נייר חדרה יתקינו מתקן לטיהור מי שפכים הראשון מסוגו בישראל
מפעלי נייר חדרה יתקינו מתקן לטיהור מי שפכים הראשון מסוגו בישראל

“אנו פועלים בתיאום עם התעשיינים בכדי להבטיח שהתפתחות התעשייה תעשה בד בבד עם שמירה קפדנית על איכות הסביבה ואיכות חיי התושבים בשטח האיגוד ובמועצת מנשה בראשה אני עומד” – כך אומר אילן שדה יו”ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה, לרגל הקמת מתקן לטיהור מי שפכים, המתקן הינו חלק מתוכנית כוללת של איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה חדרה ומפעלי נייר חדרה להעמדת המפעל בקריטריונים המחמירים ביותר בתחום איכות הסביבה.

שדה, בצילום משמאל, מוסיף, כי; “כראש מועצת מנשה, יזמתי תוכנית אב לאיכות הסביבה שגובשה בשיתוף הציבור. אין ספק שמעורבות הציבור בנושאים סביבתיים תורמת תרומה מכרעת לשמירת ופיתוח הסביבה. אני גאה בתושבים שנוטלים חלק פעיל בפעילות”.

מפעלי נייר חדרה, מייצרים 330 אלף טון בשנה של סוגי נייר שונים. הנייר מיוצר ב-5 מכונות נפרדות.

חומרי הגלם הדרושים לתהליך הייצור הם; תאית, פסולת נייר, כימיקלים שונים, אנרגיה ומים. כמות השפכים השנתית של המפעל עומדת על כ-2.4 מיליון מ”ק. מי השפכים מוזרמים לנחל חדרה באישור הגורמים המוסמכים.

יצוין, כי בשנים האחרונות קיימת ירידה בכמות השימוש במים במפעל על אף שתפוקת ייצור הנייר גדלה. זאת בעקבות פעילות לשיפור תהליכי השימוש במים שגיבש מפעלי נייר חדרה, בשיתוף עם איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה חדרה.

עם זאת מערך הטיפול בשפכים הקיים כיום במפעל אינו מאפשר הוצאת זרחן וגורמי קשיות (קלציום ואלקליניתי) ממי השפכים ובכך נמנע שימוש חוזר במים. בעקבות כך, הוחלט במפעל על הקמת מתקן לטיפול במי השפכים בעלות של כ-4.5 מיליון ש”ח.

במתקן החדש שהקמתו תחל בתוך חודש ותסתיים עד סוף השנה, יופרדו הזרחן וגורמי הקשיות ממי השפכים באמצעות הוספת סיד, ובכך יתאפשר שימוש חוזר במים בתהליכי הייצור במפעל.

יצוין, כי המתקן הוא הראשון מסוגו בישראל. יתרונו הגדול הוא בכך שבתהליך הקלאסי של הוספת סיד נוצרים עודפי בוצה, ואילו במתקן זה נוצרים מרכיבי גיר שניתנים למחזור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן