מסיבה שאינה ברורה לפי שעה צלל טייס הדאון אל מותו מגובה 1,200 מטרים אחרי שניתק הכבל המחבר בין דאונו למטוס ■ כל פעילות הדאייה בישראל הופסקה עד קבלת ממצאי החקירה.
גדי מאייר תושב מושב עמיקם, הוא ההרוג בתאונת הדאון במגידו
גדי מאייר (40), תושב מושב עמיקם, שבשטח המועצה האזורית אלונה הוא ההרוג בתאונת התרסקות הדאון בו טס בצהריים (שבת) במנחת מגידו, שבעמק יזרעאל. חוקרי מנהל התעופה אספו פרטים ועדויות ממקום האסון ופתחו בחקירה, בעקבות התאונה הושבתה כל פעילות הדאייה בישראל, עד לקבלת תוצאות החקירה, הסופיות.
כפי שנודע עד עתה היום (שבת) דקות אחדות לפני השעה 12 בצהריים, חיבר טייס הדאון, גדי מאייר את הדאון שלו למטוס הפייפר באמצעות כבל הניילון המיוחד, שהיה אמור להבטיח את נשיאתו ע”י המטוס לגובה של כ-1,200 רגל, שם מתנתקים שני כלי הטיס, והדאון בעל הכנפיים הגדולות מנווט בעזרת זרמי רוח חמים, מתרומם וגולש באוויר ללא סיוע נוסף במשך שעות ולמרחקים .
מעדות של טייס דאון אחר שדאה באותה העת, מתברר, כי; “שניות לאחר הניתוק ביצע הדאון פנייה חדה ימינה ולפתע, מסיבה שלא הובררה לחוקרי מנהל התעופה, החל הדאון כשבתוכו הטייס, לצלול לעבר הקרקע במהירות עצומה, בסופו של דבר התחפר בתוכה עם החרטום כך שגופתו של הטייס נלכדה באדמה, . ראיתי את מה שקרה. המראה היה מאוד לא נעים…”..
לצוותי מד”א גלבוע שהגיעו מיד אל המקום לא נותר אלא לקבוע את מותו של הטייס. הפרמדיק מנשה פרג’, שהוזעק לזירת האירוע עם צוות מד”א, אמר, כי הטייס נהרג במקום. עדי ראייה, מציינים, כי כוחות משטרה מתחנת עפולה הגיעו רק כעבור למעלה משעה וחצי.
דאון
דאון הוא כלי טיס כבד מן האוויר ללא שום אמצעים להנעה. ההמראה נעשית על ידי גרירה עם מטוס רגיל, או גלישה לאוויר במישור משופע.
הדאונים המשוכללים של ימנו דומים למטוסים קלים, ומצטיינים במוטת כנפיים גדולה יחסית לגודל הגוף. הם מסוגלים לדאות שעות רבות וגם להתרומם לגובה רב יותר מהגובה שבו התחילה הדאייה. הדבר נעשה על ידי זיהוי ודאייה על זרמי אוויר חם העולים כלפי מעלה.
כיום משמשים הדאונים ככלי טיס ספורטיביים בלבד. במלחמת העולם השנייה הם שימשו להנחתת כוחות מוטסים בעומק שטח האויב. השימוש הצבאי בדאונים כיום איננו שכיח בשל התאונות הרבות שבהן הם היו מעורבים. מתוך ויקיפדיה.
הלווית גדי מאייר תיערך היום, יום א’, בשעה 16:00, בבית הקברות שבמושב עמיקם.
Add Comment