חלוקת מלגות לימודים בהיקף של כ- 8 מיליון ש”ח ■ הקצאה של 8 מיליון ₪ לטובת הסבה מקצועית לאקדמאים ■ רכישה של כ-30,000 ספרי קריאה באנגלית לבתי הספר היסודיים ■ שיבוץ מידי של בוגרי הוראת האנגלית בבתי הספר
משרד החינוך מעצים את מקצוע הוראת האנגלית. אבואב
מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב; “המשרד החליט להעצים את הוראת האנגלית ולהקצות לכך את מירב המשאבים הנדרשים. המשרד יקצה כ-16 מיליון ₪ לטובת הסבת אקדמאים ולמלגות לימוד לסטודנטים שיפנו למסלול האנגלית. בנוסף, יקצה המשרד כמיליון ₪ לרכישתם של כ-30,000 ספרי קריאה לבתי הספר היסודיים. אני בטוח שפעולות אלו יתנו מנוף אדיר לקידומו של המקצוע”.
משרד החינוך שם את מקצוע האנגלית בראש סדר היום הפדגוגי ונוקט בשורה של פעולות להעצמתו של המקצוע. במסגרת קידום המקצוע יוכל המשרד לשבץ באופן מידי בוגרי שנה רביעית ושלישית במסלולים להוראת האנגלית במכללות להוראה. יצויין, כי מדובר ב-860 מועמדים, לבתי הספר היסודיים והעל יסודיים.
כמו-כן, יקצה המשרד תקציב בהיקף של 8 מיליון ₪ לטובת הכשרתם של אקדמאים בעלי תואר ראשון באנגלית או בעלי תואר ראשון במקצוע אחר, מארץ דוברת אנגלית. עוד טרם שילובם בהליך ההכשרה אלה יעברו תהליך מיון לבדיקת התאמתם.
בסוף ההליך יבחרו 100 מועמדים, שיוכשרו, עוד טרום כניסתם למערכת בתוכנית ייחודית שתכלול 180 שעות לימוד.
בשנת הלימודים הראשונה, ישובצו הסטודנטים לעבודה בהוראה בהיקף של חצי משרה, וישתכרו בהיקף של משרה מלאה. במקביל, אלה ילוו בעבודתם ע”י מדריכים פדגוגיים, וילמדו בהיקף של 16 שעות שבועיות. בשנת הלימודים השנייה, ילמדו המתמחים בהוראה (סטאז’רים) בהיקף של משרה מלאה וילוו בסדנה של התמחות בהוראה.
במקביל לפעולות אלו, יעניק המשרד מלגות בהיקף של כ-8 מיליון ₪ לטובת מועמדים שיפנו למסלול הוראת האנגלית. כל סטודנט במסלול זה יקבל מלגת לימודים מותנית בהיקף של כ-6,500 ₪, המהווים כשני שלישים משכר לימודו. סטודנט שיקבל את המלגה מתחייב להורות את המקצוע במסגרת בית הספר.
המשרד אף ירכוש כ-30,000 ספרי קריאה באנגלית לספריות בבתי הספר היסודיים. רכישת הספרים אמורה לעודד את הקריאה בקרב התלמידים ואף לחזק את שפת האנגלית.
יצויין, כי במסגרת תוכנית הלימודים באנגלית לבתי הספר היסודיים, יקדישו המורים למקצוע כ-20 דקות לצורך קריאה. כל תלמיד ייקח ספר מהספרייה בהתאם לרמתו והתעניינותו, ויגיש עבודה אודות הספר.
ג’ודי שטיינר המפקחת המרכזת להוראת האנגלית, אומרת, כי; “כאשר ילד קורא להנאתו ו”נתפס” בחווית קריאת הספר, הוא רוכש, שלא במודע וללא כל מאמץ כמעט את כל כישורי השפה. הוא מרחיב את אוצר מילים, מפתח את יכולתו להבין מבנים דקדוקיים מורכבים, משפר את יכולת וסגנון הכתיבה שלו, ומשפר את יכולת האיות שלו”.
Add Comment