יופי נעים

מיקרופיגמנטציה הסכנות שבאיפור קבוע לנשים ולגברים

0
0

מיחזור חומרים ומכשירים מיושנים ע”י קוסמטיקאיות מהווים סכנה מוחשית ומיידית לבריאות הלקוחות ■ פלורנס שליט, קוסמטיקאית מוסמכת; קיימת מודעות נמוכה הן בקרב הקוסמטיקאיות והן בקרב המטופלות להתקדמות הטכנולוגית בתחום
מיקרופיגמנטציה הסכנות שבאיפור קבוע לנשים ולגברים
מיקרופיגמנטציה הסכנות שבאיפור קבוע לנשים ולגברים

מכשירי האיפור הקבוע בעולם נמצאים היום ברמת איכות ובטיחות גבוהים במיוחד, אולם בארץ ממשיכות קוסמטיקאיות רבות להשתמש במכשירים מיושנים ובצבעים זולים על מנת לחסוך בעלויות. והלקוחות? רובם כלל אינם מודעים להימצאות מוצרים משומשים בשוק העלולים לפגוע באיכות האיפור ובמקרים מסוימים אף לסכן את הבריאות.

איפור קבוע (מיקרופיגמנטציה) הוא תחום הזוכה בישראל לפופולאריות גואה בשנים האחרונות. טיפולי האיפור הקבוע היו בראשיתם טיפול אסתטי לנשים בלבד, אולם היום טווח השימושים והלקוחות של הטיפול הזה מתרחב והולך; “מגיעים אלי לטיפול גברים רבים שרוצים לעבור טיפולים אסתטיים באמצעות איפור קבוע” – מספרת פלורנס שליט, מאסטר לאיפור קבוע מטעם החברה הבינלאומית לאיפור קבוע GOLDENEYE, ומרצה בכירה לקעקועים ואיפור קבוע במכללת ’איב סנטר’ בעיר רעננה.

שליט; “הגברים מעוניינים בטיפולים כמו שחזור זיפים, הדגשת קווי ריסים ושפתיים, ומגיעים גם מטופלים המעוניינים במילוי קרחות. לקוחות עם בעיות רפואיות שונות, כמו; נשים אחרי ניתוח סרטן-השד שרוצות לעשות שחזור פטמה, וכן גברים ונשים עם בעיות פיגמנטציה או צלקות, נעזרים באיפור קבוע העשוי לשמש להסוואתן”.

מכשירים, צבעים ומחטים

“אין היום כמעט גבול למה שאפשר לעשות באמצעות האיפור הקבוע בזכות הטכניקות המתקדמות” מדגישה, שליט; “אולם עדיין קיימת מודעות נמוכה הן בקרב הקוסמטיקאיות והן בקרב המטופלות להתקדמות הטכנולוגית בתחום. עדיין ישנם בתי ספר וקליניקות בארץ שאינם משתמשים במכשירים החדשים בשוק, בשל כך הופך תהליך האיפור לקשה יותר עבור המטפלת, והתוצאות פחות מדויקות”.

בארץ, קיימים כיום כמה סוגי מכשירים לאיפור קבוע (מיקרופיגמנטציה). המכשיר המתקדם ביותר המצוי בשוק הוא מכשיר ה’מולטי-טאלנט’. אומרת שליט: “לפני המולטי-טאלנט היו לי מכשירים אחרים שהשימוש בהם היה פחות מדויק ופחות נוח לשימוש.

מכשיר המולטי-טאלנט פתר בעיות רבות שקיימות עדיין במכשירים הישנים, למשל הוא מאפשר עבודה מדויקת ו’חלקה’ יותר בזכות צורתו הארגונומית, בנוסף הוא מצויד במנוע בעל עוצמה רבה המאפשר שימוש יעיל יותר תוך הפעלת לחץ פיזי פחות מצד המאפרת ובשל כך גם איכות האיפור טובה יותר, מעודנת יותר ואיכותית יותר. בנוסף כל החלקים המתחברים אל ידית העבודה של המכשיר הם חד פעמיים, כך שהסטריליות בעבודה נשמרת בצורה אופטימאלית”.

שליט; אם הצבע עובר מלקוחה ללקוחה, מדובר בסיכון נורא

בנוסף למכשירים המתקדמים, קיימים היום בשוק, מחטים חדישות, שאיכותן נמדדת על פי שני מדדים; מחטים שהן מלוטשות במיוחד והפגיעה שלהן במרקם העור היא מינימאלית, ומחטים המותאמות לשטחים ומרקמים שונים של העור.

שליט; “לאיברי גוף שונים ולחלקים שונים בפנים נדרשים סוגים שונים של מחטים, או אם לדייק סוגים שונים של איפור. מילוי שטחים כמו בשפתיים דורשים סוג שונה של איפור מאשר עיבוי גבות למשל”.

אומרת שליט; “מגוון המחטים מאפשר להתאים את המחט לאזור אותו מאפרים ולבצע איפור חלק ומדויק יותר, וכך גם הפגיעה במרקם העור מצטמצמת”.

איידס, צהבת ושאר מחלות

“באירופה ובארה”ב קיימת התייחסות מיוחדת לנושא הסטריליות בכל הקשור לקעקועים ולאיפור קבוע” – מסבירה, שליט וממשיכה; “האיידס והתפרצויות של צהבת מסוגים שונים, הפכו את המודעות להיגיינה בעבודות מסוג זה לגבוהה במיוחד.

חשוב מאוד, להקפיד בכל טיפול, כי יחידת העבודה עצמה עטופה לגמרי בניילון מבודד שנזרק לפח מיד עם תום השימוש, ובנוסף שהמחטים, מגשי הצבע ושקית הצבע נזרקים לפח ולעולם לא יגיעו לשימוש חוזר.

בארץ עדיין לא השתרשו נורמות ההיגיינה הנהוגות בחו”ל, וכך במקומות מסוימים נוהגים לשמור עבור המטופלת את המחטים לשימוש חוזר. קיימות קליניקות הנוהגות לשמור עבור מטופלות את הצבעים שנפתחו עבורן – לטיפול הבא”.

הסכנה בצבעים משומשים

“אם הצבע עובר מלקוחה ללקוחה, מדובר בסיכון נורא” אומרת שליט; “כיוון שיש סכנת הידבקות במחלות העוברות דרך הדם. אולם גם אם הצבע נסגר ונשמר עבור אותה הלקוחה לביקור חוזר שלה, איכות הצבע לאחר שהיה פתוח יורדת באופן משמעותי, וכך אולי העלות ללקוחה נמוכה יותר, אך איכות הטיפול יורדת בהרבה.

לקוסמטיקאית עצמה נחסכות בכך הוצאות, אך מצבו של הצבע השמור הופך לירוד והאיפור שיתקבל לא יהיה איכותי. כתוצאה משימוש בצבע פתוח או ממוחזר עלולים להתרחש שינויים בגוון של החומר, וכן ביכולתו של הגוף לקלוט את הפיגמנט. מקרים שכאלה יוצרים מרקם השונה ועלולים לפגום בתוצאה הסופית.

“אני ממליצה לנשים” מסבירה ומדגישה, שליט; “לשלם מעט יותר, אולם לוודא, כי הקוסמטיקאית המטפלת בהן פותחת בכל טיפול שקית צבע חדשה שלא הייתה בשימוש קודם, לא אצלן ובוודאי שלא אצל לקוחה אחרת”.

טיפים ודגשים לאיפור קבוע

אין היום כמעט גבול למה שאפשר לעשות באמצעות האיפור הקבוע

בטיפולי איפור קבוע פלורנס נותנת המלצות מה צריכה לבדוק כל מי שמעוניינת לעבור טיפול באיפור קבוע, ההמלצות נכתבו בלשון נקבה אך הם מתאימות לגברים ולנשים כאחד;

וודאי שהמטפלת לובשת כפפות ומסכת פה.
בקשי מהמטפלת לפתוח את כל הציוד החד-פעמי אל מול עינייך- צבעים חד- פעמיים, מחטים, צלוחיות צבע וכל ציוד נוסף.
בקשי להיות מעורבת בתהליך האיפור, בחירת הצבעים, החלטות עיצוב האיפור ובכל מהלך האיפור.
חשוב למלא טופס בריאות מפורט בטרם יתחיל הטיפול וחשוב לעדכן את המטפלת בכל פרט רפואי קטן כגדול.
בקשי לעשות בדיקת רגישות לצבעים בטרם יתחיל הטיפול.
שימי לב שהמטפלת מרוכזת בך בכל זמן הטיפול ואינה עסוקה בדברים אחרים.
וודאי, כי בתום הטיפול המחט וכל שאר הציוד החד-פעמי נזרקים לקופסא סטרילית המיועדת להשמדת מחטים.
בתום הטיפול חשוב לקבל מהמטפלת הדרכה איך לנהוג בבית בימים הקרובים, וכיצד להגן על האזור שעבר איפור עד הגיעו להחלמה מלאה.

___________

פלורנס שליט, קוסמטיקאית מוסמכת בעלת ותק של למעלה מעשר שנים, בוגרת לימודי סידסקו ומורה לאיפור קבוע וקעקועים במכללת ’איב סנטר’. בעלת הסמכה מקצועית ברמת מאסטר של ’איב סנטר’ וחברת Goldeneye העולמית. פלורנס מתמחית בנוסף לאיפור קבוע גם בקעקועים, עיסויים וטיפולים קוסמטיים לפנים ולגוף.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן