אור עקיבא | Or Akiva

מחלף אור עקיבא ושדרוג כביש הבקעה בהיקף כולל של 109 מיליון שקל יוצאים לדרך

0
0

יבוצעו ע”י חברת מרדכי בנימין ובניו שזכתה בשני המכרזים ■ במסגרת הקמת המחלף החדש יוקמו שני מעגלי תנועה חדשים על כביש 6511 (הכביש התת קרקעי המחבר היום את אור עקיבא ואת קיסריה מתחת לכביש החוף), אחד מכיוון אור עקיבא ושני מכיוון קיסריה
מחלף אור עקיבא ושדרוג כביש הבקעה בהיקף כולל של 109 מיליון שקל יוצאים לדרך
מחלף אור עקיבא ושדרוג כביש הבקעה בהיקף כולל של 109 מיליון שקל יוצאים לדרך

החברה הלאומית לדרכים (מע”צ, לשעבר) הודיעה בסוף השבוע האחרון (חמישי) לחברת מרדכי בנימין ובניו בע”מ על זכייתה ב-2 מכרזים: המכרז לביצוע העבודות להקמת מחלף אור עקיבא החדש, בהשקעה של 74 מיליון שקל והמכרז לביצוע העבודות לשדרוג כביש הבקעה, בהשקעה של 33 מיליון שקל.

אלכס ויז’ניצר מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים, ציין, כי; “מדובר בשני פרויקטים בעלי היבטים בטיחותיים למשתמשי הדרך. לדבריו, חיבור מחלף אור עקיבא החדש לכביש החוף באמצעות שני מעגלי תנועה ימזער את הקונפליקטים במחלף.

בהתייחסו לשדרוג כביש 90, אמר ויז’ניצר, כי מדובר בכביש אדום שכל פעולות המנע שבוצעו בו עד לאחרונה, לא השיגו את התוצאה הרצויה; “אני מקווה שבעקבות הטיפול הבטיחותי המקיף שיבוצע, לא נדע עוד תאונות דרכים בכביש”.

בחברה, הדגישו, כי קידום ביצועם של פרויקטים בטיחותיים עולה בקנה אחד עם מדיניותו של שאול מופז שר התחבורה והבטיחות בדרכים, להציב את המאבק בנגע תאונות דרכים בראש סדר העדיפויות.

מחלף אור עקיבא החדש;

המחלף החדש (מחלף “יהלום”) יוקם על כביש החוף (2), כחמישה ק”מ צפונית למחלף קיסריה.

המחלף ישפר באופן משמעותי את נגישות תושבי אור עקיבא וקיסריה לכביש החוף לכוון דרום וצפון ויצור חלופה לחיבורים הקיימים כיום דרך צומת נחל חדרה או צומת פורדיס על כביש 4.

במסגרת הקמת המחלף החדש יוקמו שני מעגלי תנועה חדשים על כביש 6511 (הכביש התת קרקעי המחבר היום את אור עקיבא ואת קיסריה מתחת לכביש החוף), אחד מכיוון אור עקיבא ושני מכיוון קיסריה, וכביש החוף יורחב באזור המחלף המתוכנן. שני מעגלי התנועה החדשים יאפשרו
חיבור לכביש החוף לכיוון צפון ודרום מאור עקיבא ומקיסריה.

שדרוג כביש הבקעה;

כביש הבקעה בקטע המדובר (ק”מ 343-339) הוגדר בעבר ככביש אדום. בתקופה שבין השנים 2002 עד 2005 התרחשו בקטע כביש זה 19 תאונות מהן 2 קשות ו-3 קטלניות. לדברי ויז’ניצר, השיפורים שיבוצעו במסגרת הפרויקט יפחיתו באופן משמעותי את מספר תאונות הדרכים בכביש.

ויז’ניצר הנחה את הגורמים המקצועיים בחברה להאיץ את הטיפול בכבישים שהוגדרו כאדומים ושנמצאים בתחום אחריותה של החברה; “המחויבות שלנו היא להאיץ ביצועם של פרויקטים שיכולים להציל חיי אדם”.

במסגרת הפרויקט יבוצעו שיפורים גיאומטריים ובטיחותיים להתאמת הכביש לכביש חד מסלולי דו-נתיבי המתאים למהירות נסיעה של 90 קמ”ש, ע”י התוויה אופקית ואנכית המתאימה להנחיות הבטיחות, כולל שוליים תקניים והתקנת מעקות בטיחות.

העבודות ב-2 הפרויקטים צפויות להימשך כ-16 חודשים, (05/07 – 02/07).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן