ח”כ יתום משמש כיו”ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ולבניין הכוח הבטיח לנציגי פורום יצרני הרק”מ לסייע במציאת פתרון תקציבי להמשך ייצור הטנק
ח”כ דני יתום מתנגד להפסקת ייצור המרכבה
“אסור בשום פנים ואופן להפסיק את ייצור המרכבה” אמר ח”כ דני יתום, בסיום פגישתו עם פורום יצרני הרק”מ שליד התאחדות התעשיינים בישראל.
ח”כ יתום (סיעת העבודה), יו”ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ולבניין הכוח של צה”ל בועדת חוץ וביטחון בכנסת, נפגש עם ראש מנת”ק במשרד הביטחון, תא”ל עמיר ניר ועם נציגי פורום התעשיינים. הפגישה התקיימה בעקבות בקשתו של יו”ר ועדת החוץ והביטחון ח”כ צחי הנגבי.
“לקו הייצור של טנק המרכבה יש חשיבות אסטרטגית לביטחונה של מדינת ישראל ויהיה זה משגה חמור לוותר עליו” אמר ח”כ דני יתום וציין, כי; “על צה”ל לקבוע את סדרי העדיפויות שלו בהצטיידות ולמצוא דרכים לתקצב את המשך ייצור הטנק בצמוד לייצור הנגמ”ש החדש מסוג “נמר”, מבלי להגדיל את תקציב הביטחון”. ח”כ יתום הבטיח לסייע במציאת פתרון תקציבי לנושא.
ראש מנת”ק, תא”ל עמיר ניר הסביר את הלחץ שמפעילים התעשיינים על משרד הביטחון, בעובדה שטרם הוחלט במערכת הביטחון על המשך ייצור טנקי מרכבה סימן 4 מעבר לכמות שסוכמה בעבר. מנגד הוחלט להתניע את פיתוח והצטיידות בנמ”ר (נגמ”ש מרכבה).
הוא הסביר שהמעבר לייצור הנמ”ר מותיר חלק מהתעשיות המייצרות היום את הטנק, ללא הזמנות ואת המשמעויות הנובעות מכך. בתשובה לשאלת ח”כ יתום, הציג תא”ל ניר, נתונים השוואתיים המוכיחים כי טנק המרכבה זול משמעותית מכל טנק חילופי מחו”ל.
תא”ל (מיל.) יהודה אדמון, יועץ לנשיא קבוצת “אלביט מערכות” בנושא רק”מ ציין, בפגישה, כי גם היום “בצבאות זרים חושבים שהטנק הוא “מלכת היבשה” וכך יהיה במלחמות הבאות”. לדבריו; “הפרויקט כולו הוא “קטר טכנולוגי” לתעשייה בישראל”.
בועז תדמור, סמנכ”ל מוצרים צבאיים בעשות אשקלון, אמר, כי אנשי התעשייה; “אינם יכולים להמתין עד שצה”ל יחליט על המשך הפרויקט. אין לנו הזמנות לשנה הנוכחית ואין לנו את היכולת לחכות. תעשייה איננה כפתור שלוחצים עליו להפסקה או להתחלת פעילות”.
נציגי התעשיינים הציגו בפני ח”כ יתום נתונים על הייצוא הביטחוני כתוצאה מפרויקט המרכבה, ייצוא שנאמד בשנת 2006 בכ-300 מיליון $. לדבריהם; “ביטול הפרויקט יגרום לחיסול פרויקטים ייצוא מיוחדים לחו”ל, שקיומם או המשכם מותנה בהזמנות של צה”ל לטנקי מרכבה”.
Add Comment