כך עולה ממחקר חדש באוניברסיטת חיפה על זהויות וירטואליות באתרי הכרויות באינטרנט מצא: נשים נשואות שולטות ברשת ■ הגברים בטוחים שהן רוצות רק סקס, אבל גם נשים נשואות שנכנסות לאתרי הכרויות מעוניינות בקשר ארוך טווח
נשים נשואות שולטות ומבוקשות באתרי הכרויות באינטרנט בישראל
מחקר חדש בחוג לחינוך באוניברסיטת חיפה מנסה לענות על השאלה המעניינת ביותר ברשת: מה קורה באתרי הכרויות באינטרנט. אחד הממצאים שעלו במחקר הוא שנשים נשואות הן אטרקטיביות מאד ברשת ושולטות בה. “נשים נשואות נחשבות למלכות ברשת. כולם מעוניינים בהן; רווקים, נשואים, גרושים וכמובן, נשואים”, אמרה החוקרת רבקה שטטפלד.
במחקר, שנערך בהנחיית פרופ’ עזי ברק, נבדקו 750 נחקרים ממספר אתרי הכרויות מובילים בארץ. החוקרת בדקה התכתבויות אותנטיות בין החברים באתר, כרטיסי ביקור אל מול המציאות ולמי יעדיפו הגולשים לפנות. הנשים נשואות זכו להתעניינות מכל גיל ומכל מגזר.
כ-70% אחוז מהפניות בזמן של עד שעתיים מהרגע שבו שהו באתר הופנו לנשים נשואות. רווקות קיבלו כ-18% מהפניות וגרושות כ-12% מהפניות.
אחוזים אלה נשמרים ללא שינוי ניכר גם ככל שמשך הזמן מהשהייה באתר עולה. הסיבה לכך, לדברי החוקרת, היא בכך שגברים מאמינים שנשים נשואות שנכנסות לאתרי הכרויות מעוניינות במין בלבד. “אולם, הנחה זו לא נכונה. הממצאים מראים שנשים נשואות אכן מעוניינות במין, אבל כזה שיש בו מחויבות ואינטימיות. הן לא מחפשות סטוץ אלא קשר לטווח ארוך.
כמובן שברשת טווח ארוך משמעותו כשישה חודשים”, ציינה שטטפלד.
ממצאי המחקר לא פסחו גם על גברים נשואים. נמצא שככל שרמת ההשכלה וההכנסה של הגברים הנשואים גבוהה, כך הם תופסים את אתרי ההיכרויות כמקום להשתעשע בו. “גברים נשואים שיש להם ממון ופנאי רואים ברומנטיקה מצרך שניתן למצוא באתרי הכרויות.
הרומן מקבל משמעות של שעשוע, עוד מצרך קפיטליסטי שניתן
לקנות”, אמרה שטטפלד.
אז מה עוד מחפשים הגולשים באתרי ההיכרויות, מלבד נשים נשואות כמובן? השכלה גבוהה היא מצרך מבוקש. בעלי ההשכלה הגבוהה נמשכים זה לזה, אבל מסתבר שגם בעלי השכלה נמוכה מעדיפים בני או בנות זוג בעלי השכלה גבוהה.
הכנסה גבוהה, למרבה ההפתעה, לא ממש מושכת: אנשים נוטים ליצור קשר אם אלה שציינו שיש להם הכנסה ממוצעת. הפתעה נוספת קשורה בהרפתקנים, או לפחות לאלה שמציינים שהם הרפתקנים. למרות שגולשים רבים מאמינים שזו תכונה מושכת שחשוב שתהייה בכרטיס האישי שלהם, הרי בפועל היא לא כזו.
הגברים ברשת, מגלה המחקר, נמשכים לנשים שמעידות על עצמן בכרטיס האישי שלהן כאסרטיביות – נשים שמציינות במפורש מה הן מחפשות, ישירות בדרישות שלהן ומבהירות שכל מי שאינו עומד בציפיות שלהן לא ייענה – נמצאו כאטרקטיביות יותר בעיני גברים.
גם ליברליות היא תכונה מבוקשת, בקרב נשים וגברים כאחד. באופן מפתיע, גם מי שהכרטיס שלו או שלה מעיד על שמרנות ועל רצון לקשר ארוך וממוסד יפנה דווקא למי שהכרטיס שלו מעיד על ליברליות.
ממצא מענין נוסף; משך השהייה ברשת. בעוד שבמציאות אותו אדם – או אישה – עלול להיחשב כנודניק, שהות ממושכת וכניסות מרובות לאתר ההיכרויות הופכות את האדם לאטרקטיבי יותר ולמי שמקבל פניות רבות יותר. ההסבר, לדברי החוקרת, פשוט; גם במרחב הווירטואלי של הרשת אנשים זקוקים לתחושה שבן הזוג זמין עבורם.
Add Comment