כך עולה מסיכום דו”ח ש.י.ל. בנתניה לשנת 2006 ■ הנייה רייז, מנהלת ש.י.ל בעיר, תחומים הפניות לסניף קשורים למצוקה כלכלית והם נמצאים בבלימה למגמות ארציות
בעיר נתניה עומד מספר הפניות לשרות ייעוץ לאזרח על 5,210 בשנת 2006
5,210 פניות התקבלו בשנת 2006 בשרות ייעוץ לאזרח. מדובר בגידול של כ- 60% במספר הפניות בהשוואה לשנת 2001. הנושאים בהם מספר הפניות היה הרב ביותר הם: חוק ומשפט, ביטוח לאומי, יחסי עבודה, עירייה, מילוי טפסים וניסוח מכתבים.
לדברי הנייה רייז, מנהלת השירות, תחומים אלו קשורים למצוקה כלכלית והם נמצאים בבלימה למגמות ארציות של הגדלת פערים והיקף גדל והולך של ציבורים המתמודדים עם קשיים כלכליים. זאת בשילוב של הגברת המודעות לשרות והרחבת השירותים בש.י.ל.
יש לציין, כי תחנות ש.י.ל בנתניה, פועלות מזה 24 שנים על ידי מנהלת השירות ו-31 מתנדבים. המתנדבים עוברים השתלמויות ארציות, מחוזיות ומקומיות בנושאים שונים ומקבלים הדרכה שוטפת ע”י מנהלת השירות.
כמו כן, הם נעזרים במאגר מידע המופץ ע”י הנהלת השרות הארצי של ש.י.ל. השרות פתוח לכל פונה, חינם ובסודיות.
מטרות השירות הן; הכוונה וייעוץ בנושאים הקשורים לאזרח במערכת יחסיו עם מוסדות ושירותים שונים, מידע על זכויותיו וחובותיו של האזרח, מידע על חוקים, תקנות ונהלים של השירותים הממשלתיים, הציבוריים והפרטיים וייצוג האזרח בפני הרשויות לשם מימוש זכויותיו.
במאגר המתנדבים ישנם מתנדבים ממגוון מקצועות ועיסוקים שונים כגון; חינוך, רפואה, גננות, לבורנטיות, מנהלי חברות, מנהלי חשבונות, בנקאים, אחיות ועקרות בית, אשר התנדבותם מביאה אותם כל שבוע בזמנים קבועים ובשעות קבועות לתת שירות לאזרחים.
בתחנה ש.י.ל, בנתניה, נמצאים 6 עורכי דין מתנדבים המעניקים ייעוץ טרום משפטי חינם לאזרחים ומספר הפונים אליהם רב.
כמו כן, מעניקים סטודנטים למשפטים הפועלים במסגרת ע.ל.מ (עמותה לסיוע משפטי) ייעוץ משפטי בתחנות ש.י.ל במתנ”סים: רמת -ידין ונאות-הרצל. סטודנטים אלו נמצאים בשנת לימודים שלישית במסלול המשפטים של מכללת נתניה. הם מונחים ע”י עו”ד מהמכללה בתחנת הייעוץ.
בצוות המתנדבים נמצא יועץ מס עצמאי הנותן שירותים לאזרחים בנושאי; מס הכנסה ללא תמורה.
להלן כמה מקרים בולטים, שקרו השנה;
צרכנות
• אזרח הזמין טלפונית, מתוך חוברת ובאמצעות משלוח בדואר – 3 סטים של מגבות שכללו 3 מגבות בכל סט. הוא קיבל לביתו סט אחד שכלל 3 מגבות + מתנה ואילו שני הסטים הנוספים לא הגיעו באותו משלוח ולא הגיעו בכלל, למרות שהתשלום בגינם שולם בכרטיס אשראי.
פניות טלפוניות של האיש לא נענו. בעקבות פנית ש.י.ל נעשה בירור מקיף בנושא, האזרח נדרש לחתום על הצהרה שנוסחה ונשלחה לחב’ הקניות, שבעקבותיה הגיעו שני הסטים החסרים במשלוח מיוחד לביתו של האזרח.
שכירות
• אזרחית פנתה למשרד תיווך והציעה את דירתה להשכרה. על פי ההסכם, דמי התיווך היו בגובה של חודש השכרה. בעלת הדירה שילמה את הסכום ולא קיבלה קבלה במהלך כחצי שנה. בהתערבות ש.י.ל ושיחה טלפונית עם המתווך, קיבלה האזרחית את הקבלה לשביעות רצונה.
שיכון
• פנתה לש.י.ל אזרחית שלא קיבלה את הסיוע בשכר דירה ממשרד השיכון. כל מאמציה לקבל מידע על הנעשה בכספה לא הועילו. בהתערבות ש.י.ל קיבלה הפונה את המגיע לה.
בנתניה מופעלות התחנות הבאות;
תחנה עירונית רח’ תל-חי 3, טלפונים: 09/8621118 או 09/8603335.
קבלת קהל; ימים א’ – ה’ בשעות: 9:00 – 12:00 צהרים. בימים: ב’ – ד’ בשעות 16:30 – 18:30 ערב.
• מתנ”ס רמת -ידין, יום א’ משעה: 16:30 – 18:30 ערב.
• מתנ”ס נאות-הרצל, משעה: 16:30 – 18:30 ערב.
Add Comment