חיות מחמד

דיירים חדשים בהוסטלים – כלבים וחתולים

0
0

בעלי החיים מהווים כחברים הטובים ביותר לאוכלוסיית גיל הזהב ומונעים את בדידותם. החזקת בעל חיים על-ידי המטופל היא סוג של תרפיה מציאותית, המשפיעה בעיקר על יצירת רגש אחריות במטופל.
דיירים חדשים בהוסטלים – כלבים וחתולים
הצעת חוק: דיירים חדשים בהוסטלים – כלבים וחתולים. ח”כ שמטוב

גם לכלבים וחתולים תותר הכניסה להוסטלים, כך לפי הצעת חוק של חברת הכנסת ליה שמטוב (ישראל ביתנו) שהוגשה אתמול למזכירות הכנסת. לדבריה של חברת הכנסת ליה שמטוב; “מטרת הצעת חוק זו נועדה לאפשר החזקת בעלי חיים לאוכלוסיית החוסים במעונות. כיום, מצטייר מצב בו נמנע מאוכלוסיות שונות מלקבל זכאות לדיירות בהוסטלים השונים בשל סירובם להיפרד מבעל החיים שבהחזקתם”.

כידוע בעלי החיים מהווים כחברים הטובים ביותר לאוכלוסיית גיל הזהב ומונעים את בדידותם. החזקת בעל חיים על-ידי המטופל היא סוג של תרפיה מציאותית, המשפיעה בעיקר על יצירת רגש אחריות במטופל.

בניסוי שנערך ע”י מיכל גרסל במסגרת סמינר בפסיכולוגיה רפואית, אוניברסיטת תל-אביב (1998) נצפה, כי במדד ההיגיינה חלה עלייה משמעותית רק בקבוצת הניסוי המטפלת, ונראה שעצם הדאגה לבריאות החיה וניקיון השפיעו על הניקיון העצמי.

כמו כן, נצפתה עלייה במספר שעות העבודה, ביכולת ההתמדה ובמדד העמידה במטלות ההוסטל. הקבוצה שטיפלה בחיות המחמד גילתה התעניינות רבה יותר ושיתוף פעולה רב יותר מהקבוצות האחרות.

“צריך לבוא כמה שיותר לקראתם של קשישים בודדים, הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, כך אומרים, אז אני אומרת תנו לכלבים להיכנס יחד עם בעליהם להוסטלים” – אמרה לפורטל כאן נעים Kan-naim ח”כ שמטוב והוסיפה: “אני מקווה שבזכות הצעת חוק זו תיפתח הדלת לכל אותם הקשישים שעד היום לא זכו להיכנס להוסטלים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן