חדשות בריאות כאן ילדי ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה

תקן ישראלי ת.י 1343: צבעים ולכות – דרישות להגבלת תכולת עופרת

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, בשיתוף עם משרד הבריאות, מבקשים להסב את תשומת ליבם של יצרנים, יבואנים והמוכרים צבעים ולכות על כניסתה לתוקף של מהדורה חדשה לתקן ישראלי ת"י 1343: "צבעים ולכות -דרישות כלליות" ◄ יצוין, כי ילדים רגישים במיוחד להשפעות העופרת, שעלולה לגרום נזקים שונים, בהם; נזק למוח ולמערכת העצבים, פגיעה בגדילה והתפתחות איטית, בעיות למידה ונזקים התנהגותיים.
0
0
המהנדס איגור דוסקלוביץ, הממונה על התקינה ב'מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה' ברקע: סוחר צבעים ולכות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
המהנדס איגור דוסקלוביץ’

הממונה על התקינה ב’מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה’ המהנדס איגור דוסקלוביץ, מבקש היום (שלישי, א’ סיון תשפ”א) מבקש היום (שלישי, א’ סיון תשפ”א) בהמשך לאכרזת שר הכלכלה והתעשייה, מר עמיר פרץ, מיום 7 בפברואר 2019, על רשמיות המהדורה החדשה לתקן ת”י 1343 – “צבעים ולכות – דרישות כלליות” לתזכר את היצרנים, היבואנים והמוכרים צבעים ולכות, כי התקן הכולל דרישה ל’הגבלת תכולת עופרת’ נכנס לתוקף.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המהדורה החדשה נכנסה לתוקפה לאחרונה בינואר 2021 ולפיה תכולת העופרת ב-צבעים ולכות תוגבל ל-90ppb. ההגבלה, חלה על כל סוגי הצבעים והלכות לרבות צבעים לתעשייה ו-צבעי רסס (“ארוסולים“).

תקן ישראלי ת.י 1343; מדוע נדרשת הגבלה על תכולת עופרת בצבע ובלכה?

עופרת, הינה מתכת רעילה וחשיפה ממושכת אליה, יכולה לגרום לפגיעה בבריאות הציבור. חשיפת הציבור לעופרת, מהווה אחד ממוקדי הדאגה  לבריאות הציבור העולמית ולכן, האומות המאוחדותאוּ”ם) אף הכריז על הגבלת עופרת בצבעים כ-יעד בינלאומי.

יצוין, כי ילדים רגישים במיוחד להשפעות העופרת, שעלולה לגרום נזקים שונים, בהם; נזק למוח ולמערכת העצבים, פגיעה בגדילה והתפתחות איטית, בעיות למידה ונזקים התנהגותיים.

נוכח סיכונים אלו ולאור המלצת משרד הבריאות, הוחלט על עדכון התקן ת”י 1343 ולדרוש את הגבלת תכולת העופרת, כמקובל במדינות רבות בעולם.

תקן ישראלי ת.י 1343; מה נדרש ממני כיצרן או יבואן או מוכר?

ת”י 1343, משויך לקבוצת ייבוא מס’ 2. המשמעות היא, כי על היבואנים, חלה חובת בדיקת הדגם, עבור מוצרים אלו, אשר תתבצע אחת לשנתיים בכניסה לגבולות הארץ.

בדיקת הדגם, נועדה לוודא עמידת המוצר בדרישות התקן, הן לעניין תכולת העופרת והן לעניין סימון המוצר. לפיכך, מומלץ לבדוק טרם הבאת המוצר למדינת ישראל, כי הוא עומד בדרישות התקן הרשמי, החל עליו.

על היצרנים המקומיים, חלה החובה לוודא התאמה לתקן רשמי. על מוכרים, חלה חובת עמידה בדרישות התקן הרשמי.

לתשומת לבכם, סעיף 9(א) “חובת שמירה על תקן רשמי” ב-חוק התקנים, התשי”ג – 1953, אוסר לייבא / לייצר / לשווק מוצר שאינו מתאים לדרישות התקן הישראלי הרשמי.

אי התאמת המוצר להוראות ודרישות התקן הרשמי, מהווה עבירה על הוראות החוק.

לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות למינהל התקינה בכתובת, דואר אלקטרוני: Tkina@economy.gov.il.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן