כנסת ישראל תיירות | נופש

תיירות המרפא הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה

מטרת הצעת חוק זו היא להסדיר את תחום תיירות המרפא בישראל על פי שלושה עקרונות מרכזיים, אשר בבסיסם התפיסה, כי למדינה, יש התחייבות מוסרית להעניק טיפול רפואי, בראש ובראשונה, לאזרחי המדינה והכרה בכך שלמערכת הבריאות הציבורית בישראל צרכים. שלושת העקרונות הן שמירה על המטופל הישראלי, חיזוק מערכת הבריאות הציבורית והבטחת טיפול מקצועי ואתי לתייר המרפא".
0
0
שר התיירות יריב לוין על תיירות המרפא, הסדרת התחום תרומה עצומה, גם לתיירות ולמשק וגם לבריאות
שר התיירות יריב לוין על תיירות המרפא, הסדרת התחום תרומה עצומה, גם לתיירות ולמשק וגם לבריאות

שר התיירות חבר הכנסת מר יריב לוין, סימן עוד “וי” חשוב ומשמעותי בהשגת מטרותיו במשרד התיירות, זאת לאחר שאתמול אחר הצהרים (רביעי, כ”ד באדר תשע”ז)  אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעות ‘חוק תיירות מרפא, התשע”ז-2017’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

שר התיירות חבר הכנסת מר יריב לוין, כי; “יש בהצעה הזו, כדי להעמיד תרומה עצומה, גם לתיירות ולמשק וגם לבריאות. לצערי, היינו עדים לשיח פופוליסטי שהביא לתוצאה עגומה בה הענף הזה, כמעט נמחק. בעוד שמערכת הבריאות שלנו נהנית משם מצוין והייתה תיירות רפואית מפותחת, הדבר הזה נגדע כתוצאה ממדיניות מכוונת שראתה בדבר הזה, כאילו זה בא על חשבון אזרחי ישראל. ה-הסדרה הזו, תביא להגדה משמעותית של מספרר התיירים הרפואיים שמגיעים לארץ”.

מה נאמר בהצעות ‘חוק תיירות מרפא, התשע”ז-2017‘ הבאות להסדרת התחום; מוצע להסדיר את תחום תיירות המרפא במדינת ישראל על פי שלושת העקרונות הבאים; שמירה על המטופל הישראלי, חיזוק מערכת הבריאות  הציבורית והבטחת טיפול מקצועי ואתי לתייר המרפא.

הצעת החוק, קובעת הסדר של רישום סוכני תיירות המרפא וכן קביעת נורמות לפעילותם של סוכני תיירות מרפא. מוצע להטיל חובות על סוכני תיירות רפואית כמו; חובת הגינות, שמירה על סודיות רפואית ו-חובת גילוי לשם קבלת הסכמה מדעת, איסור על התניית תיווך וכו’. כמו כן, מוצע, כי מוסדות רפואיים המבקשים לטפל בתיירי מרפא, יידרשו לעמוד בתנאים מסוימים.

█ חברת כנסת מירב מיכאלי: יש חשיבות לשמור על כך שהתיירות אכן תתמוך במדינת ישראל ולא תבוא על חשבון הרפואה הציבורית

בדברי ההסבר, נכתב בין היתר; “בעשורים האחרונים גדל באופן ניכר מספר האנשים הבוחרים לצאת מגבולות מדינתם, כדי לקבל טיפול רפואי במדינה אחרת ומגמה זו הפכה לתופעה כלל עולמית. בישראל תחום תיירות המרפא התפתח במהלך השנים בהתאם ליוזמות ש לבתי חולים וגורמים עסקיים שונים בלי שגובשה מדיניות ממשלתית ברורה בנושא לפיכך, מצבו של ענף תיירות המרפא בארץ ישראל כיום אינו מטבי מנקודת ראות כלל מערכתית וכךך גם השפעותיו על מערכת הבריאות ועל המטופלים הישראלים.

מטרת הצעת חוק זו היא להסדיר את תחום תיירות המרפא בישראל על פי שלושה עקרונות מרכזיים, אשר בבסיסם התפיסה, כי למדינה, יש התחייבות מוסרית ל העניק טיפול רפואי, בראש ובראשונה, לאזרחי המדינה והכרה בכך שלמערכת הבריאות הציבורית בישראל צרכים. שלושת העקרונות הן שמירה על המטופל הישראלי, חיזוק מערכת הבריאות הציבורית והבטחת טיפול מקצועי ואתי לתייר המרפא“.

חברת כנסת מירב מיכאלי; “יש חשיבות לשמור על כך שהתיירות אכן תתמוך במדינת ישראל ולא תבוא על חשבון הרפואה הציבורית ושנזכור שהאזרחים המקומיים, הם הראשונים בתור. חשוב שההסדרה לא רק שלא תפגע ברפואה הציבורית אלא אף תחזק ותעצים אותה”.

בסופה של ההצבעה; 29 תמכו ללא מתנגדים ונמסר, כי ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן