חדשות בריאות יקנעם עילית

מדא יקנעם, תקלוט 24 חובשי רפואת חירום ונהגי האמבולנס

טקס סיום קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס של תחנת מדא יקנעם, התקיים בישוב עין העמק הסמוך ליקנעם ◄ פאראמדיק מדא מר שלמה זולר, מדריך הקורס; "הקורס הזה מאוד מיוחד, אפשר לראות בו מתנדבים מכל קצוות האוכלוסייה ◄בין החובשים והנהגים החדשים ישנם; יהודים, ערבים, דרוזים ובדואים, נשים וגברים כאחד, מה שמאחד את כולם זה הברק בעיניים, הנתינה והרצון להציל חיים".
0
0
מסיימי קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס מתנדבים חדשים של תחנת מגן דוד אדום ביקנעם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מסיימי קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס מתנדבים חדשים של תחנת מגן דוד אדום ביקנעם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

24 חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס חדשים סיימו קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס של תחנת מגן דוד אדום בעיר יקנעם, טקס למסיימי הקורס, התקיים בבית העם שבישוב עין העמק, הסמוך ליקנעם והם ישתלבו כמתנדבים וככונני תגובה מיידית בתחנת מדא ביקנעם ויסייעו במתן מענה מהיר וייעול הטיפול בחולים ופצועים במרחב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; מתוך 24 הבוגרים, אשר הוכשרו במהלך ששת החודשים האחרונים בתחנת מדא בעיר יקנעם, ישתלבו 12 כנהגי אמבולנס ו-5 מתנדבים נוספים יוכשרו לרכב על אופנועי מדא.

נשיא מגן דוד אדום, מר אבי זהר, שפתח את הטקס הגיע כסבא של אחת הבוגרות ונשא דברי ברכה לבוגרים ובסיומו קיבלו כלל החניכים תיקי עזרה ראשונה עם ציוד החייאה מתקדם, איתו יוכלו להעניק טיפול ראשוני כ’כונני תגובה מיידית’.

קורס זה, הינו הקורס החמישי המתקיים ב‘מרחב כרמל’ בתוך כשמונה חודשים, זאת כחלק מתהליך שיפור זמני התגובה של מגן דוד אדום במרחב.

מדריך הקורס, פאראמדיק מדא מר שלמה זולר, סיפר; “את דרכי במדא התחלתי כמתנדב בתור חובש רפואת חירום ונהג אמובלנס, כך שההזדמנות שניתנה לי להדריך נהגים וחובשים, היא סגירת מעגל עבורי.

לצד הגאווה לראות את המתנדבים שהדרכתי בעצמי מסיימים את הקורס בהצלחה, יש לי גם גאווה אישית; בני הבכור המתנדב במדא מאז היותו בן 15, הינו אחד מ-24 המתנדבים המוכשרים והמקצועיים אשר סיימו את הקורס. הקורס מאוד מיוחד, אפשר לראות בו מתנדבים מכל קצוות האוכלוסייה.

 מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “כוחו המרכזי של מדא מבוסס על מערך מתנדבים איכותי, מקצועי ומסור…”

בין החובשים והנהגים החדשים ישנם; יהודים, ערבים, דרוזים ובדואים, נשים וגברים כאחד, שמה שמאחד את כולם זה הברק בעיניים, הנתינה והרצון להציל חיים. אין לי ספק שהם יצליחו ויתרמו רבות למאמץ המשותף שלנו”.

מנהל מרחב כרמל במדא, מר שמעון ביטון; “24 המתנדבים אשר סיימו את הכשרתם מצטרפים לבוגרים של ארבעה קורסים נוספים שהתקיימו במרחב כרמל בחודשים האחרונים, הכל כחלק ממאמצי מדא לקצר ולייעל את זמני התגובה ולתת את המענה הנכון בזמן הקצר ביותר.

אני גאה במתנדבים ובמדריכים על עשייתם החשובה והערכית. אנו נמשיך לפתח את השירות הניתן לתושבים במרחב על מנת לצמצם את זמן התגובה ולהעניק עזרה ראשונית וטיפול בחולים במהירות האפשרית”.

רפי שטרן, חניך ב-קורס מדא; “היום למעשה, אני מסיים את קורס חובשי ונהגי האמבולנס של מדא בפעם השנייה. בצעירותי, לפני למעלה מ-30 שנה, הייתי חובש ונהג אמבולנס עובד ומתנדב בעיר חיפה. לאחר שבמרוצת השנים, נאלצתי להיפרד מההתנדבות בארגון, אני חוזר לכאן היום אחרי שרוח ההתנדבות דחפה אותי לעשות זאת.

לאחר 30 שנה בהן לא היית בארגון אני יכול לומר שמגן דוד אדום השתנה באופן משמעותי בהשוואה לימיי בארגון. אפשר לראות זאת במספר המתנדבים והעובדים שגדל יחד עם גודלן של התחנות והציוד שהפך משוכלל הרבה יותר מבעבר והביטוי הישיר לכך נמצא גם בשטח, בזמן ובאיכות התגובה“.

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “כוחו המרכזי של מדא מבוסס על מערך מתנדבים איכותי, מקצועי ומסור. המתנדבים מהווים עבורנו מכפיל כוח, הם מסייעים בהצלת חיים יום יום ושעה שעה. יש בי הערכה גדולה כלפי מי שבוחר לפנות זמן ואנרגיות לפעילות החשובה והמוסרית ביותר, הצלת חיים. אני מאחל לכל המסיימים הצלחה והמשך עשייה ערכית, בשם כל ארגון מדא; גאים בכם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן