חדשות נגישות כאן ישראל פרקליטי ישראל

שתי נשים מוגבלות פוצו מטעם חברת תעופה בשל אי נגישות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שהתערבה במקרה פנתה אל חברת התעופה ונוכח הטענות שהועלו הוסכם, לפנים משורת הדין לצרכי פשרה ו-מבלי להודות בכל טענה, לפצות את גב' וקנין והגב' גורדון. לדברי הנוסעת גב' אפרת וקנין, בעת הזמנת כרטיס הטיסה ללונדון ובהגיעה ל"עמדת הצ'ק אין" בשדה התעופה, הבהירה, כי היא זקוקה לכיסא גלגלים מיוחד בטיסה כדי שתוכל להשתמש בתא השירותים במטוס. היא אכן קיבלה כיסא גלגלים שסייע לה עד להגעה למקומה במטוס, אך לא בתוך המטוס.
0
0
אישה נכה עם כיסא גלגלים ברקע מטוס נוסעים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אישה נכה בכיסא גלגלים

שתי נשים עם מוגבלות המתניידות ב’כיסא גלגלים’ אשר פנו אל נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בתלונה לגבי התנהלות של חברת תעופה הנוגדת את ‘חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ התשנ”ח- 1998 ותקנותיו בעניינן, פוצו על ידי חברת תעופה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות היחידה ב‘משרד המשפטים’ אשר פועלת למניעת אפליה ולקידום השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית, שהתערבה בתלונות הנשים, הביאה לכך כי הן קיבלו פיצוי, כמתואר להלן;

גב’ אפרת וקנין, הזמינה כרטיס טיסה לעיר לונדון שבאנגליה לפנות בוקר ביום הטיסה.

לדבריה, בעת הזמנת כרטיס הטיסה ובהגיעה ל”עמדת הצ’ק אין” בשדה התעופה בנמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון, הבהירה, כי היא זקוקה ל-כיסא גלגלים מיוחד בטיסה על-מנת שתוכל להשתמש בתא השירותים במטוס.

היא אכן קיבלה כיסא גלגלים אשר סייע לה עד להגעה למקומה במטוס, אך לא בתוך המטוס.

נאמר לה, כי הואיל ויידעה לראשונה בדבר מוגבלותה כ-3 שעות בלבד טרם המראה הטיסה לא היה בנמצא ‘כיסא מיוחד’ מסוג זה.

במקרה השני, עליו מדווחת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, טענה, גב’ מעיין גורדון, כי הסיוע שקיבלה בנמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון לפני הטיסה וכן עם חזרתה לארץ, התעכב באופן משמעותי, דבר שהקשה עליה מבחינה בריאותית בגלל שהיא נאלצה להמתין ב”פינת העישון“.

חברת התעופה, השיבה, כי מדובר בנושא שבטיפול החברה המספקת את שירותי הקרקע בשדה התעופה אשר צריכה לפעול בהתאם לנהלים ברורים בנושא.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, פנתה אל חברת התעופה ונוכח הטענות שהועלו הוסכם, לפנים משורת הדין לצרכי פשרה ו-מבלי להודות בכל טענה, לפצות את גב’ וקנין וגב’ גורדון.

בתוך כך, פרסמה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, את מספר הטלפון החדש של מוקד פניות הציבור; 6763*.

המוקד, יפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות; 8:00 בבוקר עד 16:00 בצהריים. ניתן לפנות גם באמצעות המייל; pniotnez@justice.gov.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן