חדשות כאן ישראל כאן חלל | תעופה

שר המדע אקוניס; שיגור החללית ‘בראשית’ אירוע לאומי והיסטורי

שר המדע אקוניס, שישתתף במעמד שיגור החללית הישראלית 'בראשית'; "באמצעות פרויקט החללית 'בראשית', נאפשר לכל הישראלים ובעיקר לדורות הבאים להבין  שגם לאזרחי מדינה קטנה, מותר וכדאי לחלום חלומות גדולים... העובדה שישראל, תהיה המדינה הרביעית בעולם לצד ארצות הברית, רוסיה וסין שתנחית חללית על הירח היא הוכחה נחרצת להיותנו מעצמת מדע וטכנולוגיה בינלאומית".
0
0
שר המדע והטכנולוגיה, מר אופיר אקוניס עם ראש הממשלה ואנשי משרדו בישיבת הממשלה לקראת מעמד שיגור ״בראשית״ לירח | עיבוד צילום: שולי סונגו
השר אופיר אקוניס עם ראש הממשלה נתניהו

שר המדע והטכנולוגיה, חבר כנסת אופיר אקוניס, ימריא הערב (שני, י”ג באדר א’ התשע”ט) לביקור עבודה בארצות הברית וישתתף באירוע השיגור של ״בראשית | ,Bereshit״ במרכז החלל בקייפ קנברל שבפלורידה, שנקבע  ללילה שבין חמישי לשישי, ה-22 בפברואר .החללית בראשית, צפויה לנחות על הירח ב-11 באפריל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר המדע והטכנולוגיה מר אופיר אקוניס, אמר לקראת צאתו, “שהביקור בארצות הברית אינו רק  השתתפות במעמד שיגורה של ״בראשית״  אל הירח – אלא באחד האירועים הלאומים וההיסטוריים בתולדות המדינה.

האירוע הזה הוא גאווה גדולה למדינה, ואירוע לאומי לכל דבר. אין לי ספק שהמראה מוצלחת תשמח את כל אזרחי  ישראל ולא פחות מכך רגע הנחיתה, הצפוי באפריל”.

עוד אמר השר אקוניס; “באמצעות פרויקט החללית ‘בראשית’, נאפשר לכל הישראלים ובעיקר לדורות הבאים להבין  שגם לאזרחי מדינה קטנה, מותר וכדאי לחלום חלומות גדולים”.

השר אקוניס, הוסיף, כי; “העובדה שישראל, תהיה המדינה הרביעית בעולם לצד ארצות הברית, רוסיה וסין שתנחית חללית על הירח היא הוכחה נחרצת להיותנו מעצמת מדע וטכנולוגיה בינלאומית”.

█ עם נחיתתה על אדמת הירח באזור הקרוי; ‘ים השלווה’ תניף החללית הישראלית ‘בראשית’ את דגל ישראל

ממלא מקום דובר משרד המדע והטכנולוגיה מר אבינועם רוזנבאום, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי החללית  בראשית | ,Bereshit שזכתה לתמיכת סוכנות הישראלית במשרד המדע, תשוגר על גבי טיל של חברת  SpaceX, והיא תהווה מטען משני ותשוגר לחלל זאת לצד לוויינים נוספים, על גבי טיל מסוג פלקון 9.

שיגור ‘בראשית’ יתבצע כאמור, מבסיס חיל האוויר האמריקני בו מרכז החלל שב-קייפ קנברל שבמדינת בפלורידה.

גובה ‘בראשית’ עומד על כ- מטר וחצי, ורוחבה הוא כשני מטרים כשרגלי החללית פרושות.

החללית תשקול כ- 500 קילוגרם בעת ההמראה, משקל שרובו מורכב מדלק המיועד לאפשר לחללית לבצע את המקטע האחרון של מהלך הטיסה אל הירח.

עם נחיתתה על אדמת הירח באזור הקרוי; ‘ים השלווה’ תניף החללית הישראלית ‘בראשית’ את דגל ישראל ובכך תקבע את נוכחותה הרביעית של מדינה מכדור הארץ,  על הירח לאחר ארצות הברית, סין וברית המועצות.

יחד עם שותפים ב’מכון ויצמן למדע’ וצוות מומחים בינלאומי, החללית עתידה לערוך גם ניסוי מדעי על פני הירח, אותו תישא החללית ‘בראשית’ כמטען. במסגרת הניסוי, יימדד וימופה השדה המגנטי של הירח.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן