חדשות חינוך קורונה | Covid-19

שרת החינוך, דר’ שאשא ביטון: לחדש העברת סקר האקלים המקיף

משרד החינוך; מדובר בסקר המקיף והגדול שנערך עד עתה במערכת החינוך בנושא מגיפת הקורונה ◄ סקר האקלים המקיף, ייערך בקרב כל תלמידי כל כיתות ה - יא. החל מה-1.3.2022 ועד לסוף מאי, על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) רשות ממשלתית המשמשת כגוף מקצועי האמון על המדידה וההערכה של מערכת החינוך בישראל. כשכל בית ספר, יבחר את המועד המתאים לו.
0
0
דר’ יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך, מחדשת את העברת ‘סקר האקלים’ המקיף ברקע: מוחות של גבר ואישה - מושג חשיבה | צילום: ©depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ יפעת שאשא ביטון

שרת החינוך, דר’ יפעת שאשא ביטון, ביקשה לחדש את העברת ‘סקר האקלים’ המקיף ביותר שייערך במערכת החינוך בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והחטיבות העליונות, לאחר שהופסק בשל הבידוּדים ו’תחלוּאת הגל החמישי של האומיקרון במגיפת הקורונה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

סקר האקלים המקיף* ייערך בקרב כל תלמידי כל כיתות ה יא. הוא ייערך החל מה-1.3.2022 ועד לסוף מאי, על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה) רשוּת ממשלתית, המשמשת כגוף מקצועי האמון על המדידה וההערכה של מערכת החינוך בישראל. כשכל בית ספר, יבחר את המועד המתאים לו

במשרד החינוך, מבהירים, כי מדובר בסקר המקיף והגדול שנערך עד עתה במערכת החינוך בנושא מגיפת . הוא יכלול את כל תלמידי כיתות ה’-יא, ויתמקד בשורה רחבה של היבטים רגשיים וחברתיים הנוגעים לתלמידים.

הסקר, מהווה חלק ממערך הפעולות והכלים שמקדמת שרת החינוך דר’ שאשא ביטון, בנושא מרכזי זה.

כזכור, כי לאור חשיבותו הרבה של הנושא, הקצתה השרה דר’ שאשא ביטון, לבתי הספר כחצי מיליארד ₪, לצורך מתן מענים לבעיות רגשיות וחברתיות.

תקציב בתי הספר היסודיים ו-תקציב חטיבות הביניים, נע בין 45,000 ₪ ל- 90,000 ₪, כאשר תקציב החטיבות העליונות הינו 20,000 ₪ בממוצע.

הוא נוסף למשאבים אשר ניתנו להם באמצעות מערכת גפ”ןמערכת דיגיטלית התומכת בגמישות פדגוגית וניהולית.

מטעם דוברות משרד החינוך (מחוז חיפה) מסרה הגב’ כרמלה קנר, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוקכי נתוני הסקר, יתנו תמונת מצב מקיפה ובסיס משמעותי לצורך קבלת החלטות במיקוד המענים על ידי מנהל בית הספר, הרשוּת והמשרד.

הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה) תחל בביצוע הסקרים ב- 1.3 ותסיים אותו בסוף חודש מאי. כל מנהל בית ספר, יבחר את מועד ביצוע הסקר.

הסקר, יועברו רק בקרב התלמידים והם יתייחסו, בין היתר אל;

  1. התמודדות עם לחץ ומשבר
  2. חוסן נפשי
  3. פעילות גופנית
  4. הרגלי תזונה
  5. אלימות פיזית, מילולית ודיגיטאלית

נתוני הסקר, יתפרסמו בחתך ארצי ורשותי.

סקרי האקלים והסביבה הפדגוגית – תשפ”ב

לאור האתגרים המשמעותיים של מערכת החינוך בהתמודדות למול התפשטות נגיף אומיקרון, הוחלט להשהות את העברת סקרי האקלים והסביבה הפדגוגית המתוקשבים עד להודעה חדשה, עליה מעדכן משרד החינוך כעת ובהמשך

סקרי אקלים וסביבה פדגוגית, עוסקים בטווח רחב של נושאים מחיי בית הספר המשקפים את מגוון התהליכים החינוכיים והלימודיים החיוניים לעשייה חינוכית איכותית.

הסקרים, מאפשרים ללמוד על נושאים אלו כפי שהם נתפסים על ידי תלמידים ומורים. מטרת הסקרים לספק למנהלי בית הספר ולמטה משרד החינוך תמונת מצב מקיפה ורבת-פנים, שתסייע לנטר את תהליך הלמידה הבית ספרי ואת האקלים הבית ספרי שבו מתרחשת הלמידה.

לאור האתגרים המשמעותיים של מערכת החינוך בהתמודדות למול התפשטות נגיף הקורונה (גל האומיקרון) הוחלט להשהות את העברת סקרי האקלים והסביבה הפדגוגית המתוקשבים עד להודעה חדשה עליה נעדכן בהמשך.

אלדוחות אקלים וסביבה פדגוגית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן