חדשות בריאות ספורטיבי רפואת ספורט

שריר התאומים – תחזוקה וטיפול מניעתי | ניר חוכיימה, מטפל בכיר

פעילות ספורטיבית חשובה מאוד לבריאותנו והיא אפילו ממכרת, אך אם נרצה להמשיך להתאמן אנחנו חייבים להקפיד על כללים חשובים; חימום לפני כל פעילות גופנית המעביר את הגוף ממצב של חוסר פעילות, למצב של פעילות גבוהה ומכין אותו לקראת המאמץ ◄העלאת עומסים תעשה בצורה הדרגתית להביא את הגוף לעבודה מותאמת של השרירים והמפרקים, זאת בכדי למניעת פציעות ודלקות ◄ כמו כן, טיפול מניעתי ותחזוקת השרירים, כמו למשל; "שריר התאומים".
0
0
ניר חוכיימה מעסה מטפל בכיר ברפואה משלימה ברקע: שריר הסֹבֶך | עיבוד: שולי סונגו ©
ניר חוכיימה, מעסה

שריר הסֹבֶך המוכר בשמו העממי “שריר התאומים” הוא שריר חזק הממוקם בחלקה האחורי של השוק. השריר הגדול והתת עורי, נותן לשוק את צורתה המוכרת. לשריר הסובך שני ראשים ויש המתייחסים אליו כחלק משריר גדול יותר בשם שריר הסובך השלש ראשי הכולל גם את שריר הסוליה. שריר הסֹבֶך הוא הכופף העיקרי של הקרסול אליו הוא מחובר דרך גיד אכילס וכן הוא כופף של הברך. השריר, משתתף בכל פעולה הדורשת את הרמת העקב מהקרקע, כגון; הליכה, ריצה, ניתור ועמידה על קצות האצבעות וכן בעמידה עצמה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פעילות ספורטיבית לא מותאמת בהגזמה או ללא מנוחה יוצרת עומס על השרירים. פעמים רבות אני מטפל באנשים שמשלבים מספר פעילויות בשבוע ללא מנוחה לשרירים. תנוּ מנוחה לגוף בין אימון לאימון ובכך הימנעו מכאבים ועומסים בשרירים.

פעמים רבות אנשים מגיעים למצב של התכווצויות של שרירים בכף רגל, דבר זה מעיד על זרימת דם לקויה, חוסר בוויטמינים או עומס בשריר התאומים או ההמסטרינג (שרירי מיתר הברך, hamstring). שריר זה, נמצא מעל הברך האחורי לכל האורך .

רוב המתאמנים אינם מבצעים “מתיחות” כמו שצריך או לא מבצעים עיסוי רפואי ל-שחרור חוּמצות חלב המצטברות בשריר, דבר המקשה בהמשך על פעילות ספורטיבית. יתרה מכך, עומסים על השריר, יגרמו לכאבים (“התכווצוּת שרירים“).

שריר הסובך, מתוך ויקיפדיה
שריר הסובך

שריר התאומים (שריר הסֹבֶך Musculus gastrocnemius) בשל תמיכתו בשרירים נוספים, נגרם עומס רב גם בפעילות יומיומית רגילה, קל וחומר אם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית כמו; ריצה, הליכה מהירה, עמידה מרובה, נהיגה מרובה, רכיבה על אופניים.

או לחלופין לא עוסקים בכלל בפעילות ספורטיבית, כל אלה, יגרמו לכם להרגיש טוב את שריר התאומים.

מיקומו של שריר התאומים בחלק האחורי העליון של ה-שוֹק (Crus).

השריר, מתחבר לגיד אכילס ואף ל’עקב שריר התאומים‘ מייצב את הקרסול ואת הברך ושומר על שיווי המשקל.

█ שריר התאומים, מה הם הגורמים לכאבים?

פעילות מאומצת, כמו; עלייה או רכיבה של אופניים, עמידה בזמן העבודה, שחייה – גם היא יכולה לגרום למאמץ רב של שריר התאומים.

כאשר הבהונות מתוּחים, נהיגה מרוּבה, הליכה בנעלי עקב, ישיבה על כיסאות או ישיבה ארוכה מול מחשב גרועה, אף יותר זאת מפני שהיא עוצרת את זרימת הדם בגלל לחץ על השוק וגורמת לבעיות בשרירי השוק האחוריים.

חוסר תנועה או כושר לקוי בעקבות חוסר תרגול, יכולים לגרום לשרירים להיות מתוחים ופגיעים לשימוש יתר.

שריר התאומים, תסמינים לעומס

כאב בקשת האורכית של כף הרגל הוא סימן שיש בעיות בשריר התאומים דבר שחייב לדעת כל מתאמן או אדם העוסק בפעילות ספורטיבית. אנשים רבים מדווחים על התכווצויות בכף רגל דבר אשר נובע מעומס על שריר התאומים.

התכווצויות, יכולות להתרחש גם במהלך ריצה או הליכה בעקבות בעיות בזרימת הדם הנובעות מהתכווצות השריר.

 עסה זאת בעצמך – תרגילים לשחרור עומס על השריר

איתור שריר התאומים הוא קל; בחלק העליון של השוֹק (Crus) לפי צורת השוֹק, אפשר גם  להרגיש את “בטן השריר” עם האצבעות.

▼ תרגיל  מספר 1 – את התרגיל ניתן לעשות עם כדור טניס, או לחלופין עם ה-אצבעות. תשבוּ על הרצפה, כאשר העקב נתמך על הרצפה בתנועת כיפוף קחו קרם ועסוּ את שריר התאומים, תרגישו מעין “כאב טוב” המשולב הנאה ושחרור של שריר התאומים בקלות רבה.

▼ תרגיל מספר 2 – ניתן לבצע את התרגיל בשכיבה או בישיבה על כיסא אם אתם  יושבים על כיסא, הניחו את הרגל על הברך השנייה, התחילו לעסות את שריר התאומים בהחלקה למטה למעלה, בתנועות סיבוביות.

אל האתר של ניר חוכיימה עיסוי רפואי.

0
0



אודות הכותב

ניר חוכיימה

המעסה ניר חוכיימה הינו מומחה לטיפול בכאבי שרירים בכלל, טיפול עיסוי רפואי וטיפולי שיקום בייחוד בבעיות בעמוד השדרה,שלד ושרירים, במתן מגוון רחב של עיסויים רפואיים כגון עיסוי רפואי, עיסוי צמחי מרפא, עיסוי שוודי הוליסטי, עיסוי רקמות עמוק, שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי לספורטאים פציעות ספורט, טיפול מניעתי, הכנה למשחקי ספורט תחרותיים, טיפולים בכאבים באזור הקרסול, כתף קפואה, פציעות שרירים כגון ההמסטרינג, שריר התאומים ושריר הסוליה, שירות עד הבית בשרון ובמרכז .
https://nir-massage.com/ || טלפון: 0549464846

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן