חקלאות ישראל

שפעת עופות בלול אחד בצפון הארץ – אין חשש להדבקת לולים אחרים

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע, כי אין חשש להדבקת לולים אחרים ◄הלול בודד זאת על פי על פי הנוהג הקיים במשרד החקלאות וכי אין סכנה להדבקת לולים אחרים ולבריאות הציבור ◄עד כה, לא נמצאה לנגיף זה תרופה שהוכחה כיעילה, אך עם זאת, קיימת הערכה שתרופת "טמיפלו", הנמצאת בשימוש כנגד שפעת רגילה, יכולה להפחית את נזקו של נגיף שפעת העופות על האדם, אם כי לא לחסן מפניו.
0
0
משרד החקלאות מזהיר: שפעת עופות | צילום: ויקיפדיה
שפעת עופות – אזהרה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע היום (ראשון, כ”ג בניסן התשע”ט) כי נמצאה ‘שפעת העופות’ (באנגלית: Avian influenza) סוג של שפעת נגיפית התוקפת עופות, בלול אחד בצפון הארץ. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

‘שפעת העופות’ נמצאה בסוף השבוע בלול אחד בצפון הארץ, אנשי משרד החקלאות, מסרו, כי הלול בודד, זאת על פי הנוהל המקובל ואין סכנה להדבקת לולים אחרים ולשלום בריאות הציבור.

עם קבלת תוצאת בדיקות מעבדה המעידות על שפעת העופות בלול אחד בצפון הארץ, השירותים הווטרינרים בודדו את הלול, ופעלו על פי הנוהג הקיים במשרד החקלאות.

מנהלת רשתות חברתיות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ יעל פרידנרייך,  מסרה ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; משרד החקלאות, כי הלול המדובר, הנו מרוחק מן הלולים האחרים באזור.

מחלת ‘שפעת העופות’ זוהתה בשלבי הגידול, כך שלא שווקו עופות מן הלול הזה כלל, וכי לא עולה כל חשש לבריאות הציבור.

בהזדמנות זו, שבים וממליצים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר לצרוך ביצים אך ורק מרשתות שיווק ומחנויות כשהן ארוזות בקרטון או בניילון מכל צד ולאכול את הביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו היטב.

מה זה שפעת העופות?

שפעת העופות (באנגלית: Avian influenza) היא סוג של שפעת נגיפית התוקפת עופות. לשפעת שני זנים עיקריים – זן שאינו אלים (H9N2) וזן אלים (H5N1). על פי ויקיפדיה | שפעת העופות בשנים האחרונות, התגלו כמה עשרות הידבקויות וכן תמותת בני אדם מהמחלה בדרום מזרח אסיה.

כמו כן, התגלו בשנים האחרונות מוטציות רבות של הנגיף (עד כה, לא כאלו שמועברות לבני אדם). החשש הכבד הוא שהנגיף הקטלני, יעבור מוטציה שתקנה לו כושר הדבקה מהיר, בדומה לנגיף השפעת האנושי הנפוץ, ובכך יביא למגפה עולמית הן של עופות והן של בני אדם.

עד כה, לא נמצאה לנגיף זה תרופה שהוכחה כיעילה, אך עם זאת, קיימת הערכה שתרופת “טמיפלו“, הנמצאת בשימוש כנגד שפעת רגילה, יכולה להפחית את נזקו של נגיף שפעת העופות על האדם, אם כי לא לחסן מפניו.

מרבית בני האדם שנדבקו בשפעת עד כה היו במגע ישיר עם עופות נגועים, אך ישנם גם דיווחים שלא הוכחו על בני משפחה שנדבקו זה מזה. שפעת העופות תוקפת בעיקר בני אדם צעירים (כ-70% מאלו שנדבקו במחלה היו מתחת לגיל 20).

התסמינים הקליניים של בני אדם אשר חלו בשפעת העופות (H5N1) דומים מאוד לאלו של בני האדם שחולים בשפעת האנושית הרגילה (H3N2). מתברר, כי הנגיף H5N1 הקטלני, מעביר מטען גנטי בינו ובין אחד ממיני נגיף השפעת הרגילה, ויוצר מוטציה קטלנית הגורמת למוות מהיר בהדבקתו את בן האדם.

במחקרים שבוצעו בשנים האחרונות על עכברים, גילו החוקרים שזנים חדשים של שפעת העופות שהוזרקו לעכברים הפכו לקטלניים יותר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן