אברהם בן עזרא אורח נעים חדשות כל הכותבים כנסת ישראל

שלטון מיעוט כתוצר השיטה הדמוקרטית | הטור של דר’ אברהם בן-עזרא

ממשלת בנט, היא תוצר של השיטה הדמוקרטית, אך מהווה הפרה בוטה של העיקרון הדמוקרטי הבסיסי של שלטון הרוב. חסרונה העיקרי הוא תלוּתה המוחלטת בסיעות קיקיוניות סביבה, שהרי כל סיעה כזו ברצונה יוצאת מן המשחק וממוטטת את מגדל הקלפים באחת. לפיכך, זו ממשלה הנענית לכל דרישות קִיצוֹנִיָהּ ומיעוטיה ללא יכולת מיקוח, ללא יכולת התנגדות, ללא יכולת של ראש הממשלה לנהל וליישם את מדיניותו.
0
0
ראש הממשלה נפתלי בנט ברקע: כנסת ישראל בעבודה פרלמנטרית | צילום: ארכיון הכנסת © | עיבוד צילום: שולי סונגו©
נפתלי בנט, כנסת

שלטון מיעוט; כשם שבעל חברה קטנה, יכול להיות בעל שליטה בקונצרן ענק, באותו אופן השיטה פועלת גם ב… פוליטיקה. בעל חברה בשווי מיליון ₪, חובר לחברה אחרת בשווי 900000 ₪ ושולט במכלול. עתה הוא שולט בתאגיד ששוויו 1.9 מיליון ₪ ויכול לחבור לחברה ששוויה 1.8 מיליון ₪ ולשלוט על קונצרן בשווי כולל של 3.7 מיליון ₪ וכן הלאה…

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

כך קורה בפוליטיקה מול עינינו, בה ראש הממשלה מר נפתלי בנט, מגובה על ידי 6 חברי כנסת שהם 5% (אחוזים) מכלל 120 חברי כנסת, ושר המשפטים מר גדעון סער, הוא ראש מפלגה שלא עוברת בסקרים את ‘אחוז החסימה’ ואילו ראש המפלגה הגדולה ביותר בהפרש עצום מעל כל מפלגה ממפלגות הקואליציה – נמצא באופוזיציה.

ממשלת בנט, היא תוצר של השיטה הדמוקרטית, אך מהווה הפרה בוטה של העיקרון הדמוקרטי הבסיסי של שלטון הרוב.

חסרונה העיקרי הוא תלוּתה המוחלטת בסיעות קיקיוניות סביבה, שהרי כל סיעה כזו ברצונה יוצאת מן המשחק וממוטטת את מגדל הקלפים באחת.

לפיכך, זו ממשלה הנענית לכל דרישות קִיצוֹנִיָהּ ומיעוטיה ללא יכולת מיקוח, ללא יכולת התנגדות, ללא יכולת של ראש הממשלה לנהל וליישם את מדיניותו.

כל מה שהוא יכול, זה לשרוד עוד שבוע, עוד חודש. עוד שנה, עד להגעה למצב קריטי מבחינה כלכלית או מבחינה צבאית, ואז להתמוטט, או עד לבחירות, בהן הבוחרים, יכולים לבחור אחרת, צפוי שיעשו כן, או שלא

שלטון מיעוט; מדובר בתוצר של השיטה הדמוקרטית, לכן, אין לכאורה טענות בעניין החוקיות.

ואז תחזור הממשלה בה מפלגת מיעוט, תמנה ראש ממשלה – עם יכולת ללחוץ על ‘הכפתור האדום’ ב-עתות חירום.

מדובר בתוצר של השיטה הדמוקרטית, לכן, אין לכאורה טענות בעניין החוקיות.

אבל יש כניעה ו-תזרים של עשרות מיליארדי שקלים למפלגת קואליציה שדוגלת בקידום אויבי מדינת ישראל, כמו גם כניעה מושפלת לדרישותיהן של מפלגות מיעוט שמאלניות, והנכנע הוא מי שהבטיח לשמור על הימין – מימין

וכן, שר משפטים מר גדעון סער, ללא בוחרים ממנה ומרפד את משרדו בבעלי תפקידים, שיהוו לו מגן ויהדפו כל בירור פלילי נגדו.

וכן, גם כדי לממן את המיליארדים, מעלים מסים עקיפים על ידי העלאות מחירים של מוצרים שבהם מרכיב המס לטובת המדינה הוא עיקרי, כגון; דלק.

והאזרח, צריך להבין את המצב ולהשכיל לבחור כך, שבשיטה הדמוקרטית הקיימת – לא תיתכן ממשלה שמציבה ראש ממשלה שהוא רחוק מ… בחירת העם.

0
0



אודות הכותב

ד''ר אברהם בן עזרא

תושב זכרון יעקב הוא בעל תואר ראשון; BSc בהנדסה בנאית - הטכניון. תעודה בלימודים אורבניים - אוניברסיטת תל אביב. תואר שני; MA במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. תואר שלישי; PhD בהנדסה אזרחית אונ/ PWU ארה"ב ■ עיסוקים; "בן עזרא מתכננים ויועצים בע"מ" ברחוב שער פלמר 1 חיפה ■ תחביב עיקרי; מתימטיקה ■ ספרים; רשימה חלקית: שעור חופשי, מחשבה תחילה,- הוצאת "קרטוב", אמר אברהם המחבר - הוצאת "אקדמון, על הנסים - הוצאת "נמרוד", תבונת העדות - הוצאת "שי", ספרי משפט בהוצאות הספרים "אתיקה", "בורסי", "שי" ועוד ■ ספרי הדרכה בתכנון ובבנייה בהוצאות הספרים; "קרטוב", "כתר", "שי", "מודן", "פרולוג". ועוד...

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן