בריאות הציבור חקלאות ישראל כפר קרע | كفر قرع פלילים

שחיטה שחורה – משרד החקלאות במאמץ לצמצום הפשיעה בחברה הערבית

במסגרת המאמץ הלאומי לצמצום הפשיעה בחברה הערבית, בשנת 2021 (ינואר-נובמבר בלבד), חלה עלייה של יותר מ-7% בכמות פעולות האכיפה שיזמה יחידת פיצוח לאיתור והשמדה של בשר אשר נשחט שלא כדין; בעוד שבשנת 2020, כולה בוצעו כ-95 פעולות כאלה, בשנת 2021, עד סוף נובמבר, כבר בוצעו למעלה מ-100 פעולות בכפרים וישובים ערביים והושמדו כ-16 טון בשר שנשחט שלא כדין, באופן שמסכן את בריאות הציבור.
0
0

שחיטה שחורה? לא זו ממש מגיפה שחורה. משטרת ישראל ובשיתוף פעולה עם יחידת הפיקוח על הצומח והחי (הפיצו”ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, תפסו הבוקר (יום ראשון, ט”ו בטבת התשפ”ב, 19/12) באיטליז שבשטחי מועצה מקומית ערבית כַּפְר קַרע (كفر قرع) 160 קילוגרם של בשר אינו ראוי למאכל אדם ומקורו לא ידוע. שני חשודים נעצרו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מטעם דוברות המשטרה (מנשה) נמסר, כי במהלך פעילות ‘משטרת עירון‘ הבוקר, הגיעו השוטרים והפקחים אל אִטְלִיז בכפר קרע ובמהלך הפעילות, תפסו השוטרים במקום שוהה בלתי חוקי, תושב השטחים בשנות ה-20 לחייו אשר ישן ועבד במקום ללא היתר.

בתוך כך, בתום הפעילות הבשר, נלקח אל השמדה במשרד הבריאות ובעל האִטְלִיז  תושב המקום בשנות ה-30, עוּכב לחקירה במשטרת עירון .

בסוף השבוע שעבר, פרסם שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר עודד פורר את תגובתו לנוכח הנתונים מהם עולה, כי במסגרת המאמץ הלאומי לצמצום הפשיעה בחברה הערבית, בשנת 2021 (ינואר-נובמבר בלבד), חלה עלייה של יותר מ-7% בכמות פעולות האכיפה שיזמה יחידת פיצוח לאיתור והשמדה של בשר אשר נשחט שלא כדין.

תופעת השחיטה השחורה (חלקה בשר פיגולים), היא שחיטה שנעשית שלא כדין, ללא פיקוח הולם ולעיתים אף לא בבית מטבחיים מורשה, הפכה בשנים האחרונות ל’פגע בריאותי של ממש‘.

דברי שר החקלאות, באו על רקע עלייה דרמטית של יותר מ-50% במספר תיקי החקירה שנפתחו בשנת 2021, בגין ‘עבירות של שחיטה שחורה‘.

השר פורר, אמר, כי; “איכות ו’בקרת המזון‘ שאנחנו צורכים היא משימת ליבה מרכזית של משרד החקלאות. שיווק בשר שלא עבר בדיקות מתאימות הוא סכנה לבריאות הציבור.

זאת ועוד; “בשר מ’שחיטה שחורה‘ מסכן בראש ובראשונה את ‘החברה הערבית‘. אנחנו, אמר שר החקלאות ופיתוח הכפר, נמשיך להגביר את מאמצינו ולפעול בשיתוף כלל הגורמים הלאומיים הרלוונטיים, כדי להוקיע את התופעה, להרתיע את הפושעים ולהגן על בריאותינו”.

שחיטה שחורה; המאמץ הלאומי לצמצום הפשיעה בחברה הערבית

במסגרת המאמץ הלאומי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ל’צמצום הפשיעה בחברה הערבית‘ עוד נחשף, כי בשנת 2021, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצוח) ביצעה למעלה מ-100 פעולות אכיפה יזומות בישובים ערביים ו-מנעה שיווק של יותר מ-16 טון בשר שעבר שחיטה שחורה, שאחד מביטוייה ללא פיקוח סניטרי הולם.

מטעם דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות הגב’ דפנה יוריסטה, הוסיפה הגב’ ליפז דה-גרוט לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי יצוין, שמשרד החקלאות מפקח באופן שוטף אחר פעילות בתי המטבחיים בארץ, במטרה לבדוק את איכות המוצרים ולוודא שניתן לשווקם לציבור הרחב ללא סכנה.

במסגרת המאמץ הלאומי לצמצום הפשיעה בחברה הערבית, בשנת 2021 (ינואר-נובמבר בלבד), חלה עלייה של יותר מ-7% בכמות פעולות האכיפה שיזמה יחידת פיצוח לאיתור והשמדה של בשר אשר נשחט שלא כדין;

בשר שחיטה שחורה שנתפסו בשטחי הרשות הפלסטינית ומשמאל בשר שנתפס ליד נצרת, צילום: ארכיון
בשר שחיטה שחורה

בעוד שבשנת 2020, כולה בוצעו כ-95 פעולות כאלה, בשנת 2021, עד סוף נובמבר, כבר בוצעו למעלה מ-100 פעולות בכפרים וישובים ערביים והושמדו כ-16 טון בשר שנשחט שלא כדין, באופן שמסכן את בריאות הציבור.

לפי נתוני פיצוח, חלה עלייה גם בכמות החקירות שנפתחו כתוצאה מפעולות האכיפה. כך, בשנת 2021 (ינואר-נובמבר בלבד), נפתחו 127 תיקי חקירה כנגד העבריינים, עלייה של יותר מ-51% משנת  2020 (84 תיקים).

מנהל יחידת הפיקוח על הצומח והחי (הפיצוח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר רואי קליגר; “בשר משחיטה שחורה היא סכנה אמיתית לבריאות הציבור ולצערנו, מדובר עדין בתופעה רווחת ביישובי החברה הערבית.

המשמעות היא שבשר שמגיע לרשתות השיווק ולמרכולים, בעיקר בתוך היישובים הערביים עצמם, עלול להכיל מחלות וזיהומים שיפגעו בבריאות הקהילה.

אנו קוראים לציבור להקפיד ולרכוש בשר רק במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. כמו כן, יש לוודא, כי המוצר נשמר באריזתו המקורית, הנושאת תווית ובה שם המשווק, היצרן. תאריך ייצור ותאריך בו יפוג תוקפו”, הסביר מנהל יחידת הפיצוח, רואי קליגר.

אודות יחידה מרכזית לאכיפה וחקירות (פיצוח);

היחידה מבצעת פעילות ייעודית של אכיפת חוק וביצוע חקירות לשם גילוי עבירות ומניעתן, תוך מיצוי דין עם הנאשמים על מנת להגן ולפקח על בריאות הציבור החי והצומח במדינה ובכללם;

פיקוח על מניעת הפצת מחלות בעלי חיים ונגעי צמחים והגנה על רווחת בעלי חיים.

רואי קליגר מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רואי קליגר

רואי קליגר מנהל יחידת בריאות הציבור החי והצומח ׁ(הפיצוח) מונה לאחר שכיהן כממלא מקום המנהל.

קליגר, עובד ביחידה מיום הקמתה בשנת 1994. תפקידה של יחידת הפיצוח מניעת הברחת תוצרת חקלאית משטחי האוטונומיה לישראל, בשל החשש לבריאות הציבור.

היחידה, פרוּשה לאורך כל קו התפר, ובין השאר מפקחת על העברת התוצרת באופן מסודר בחמשת המעברים שבין ישראל לרשוּת הפלשתינית.

קליגר, סגן אלוף במילואים, שירת כמגד בגדוד חיל רגלים, התחיל את דרכו ביחידת בריאות הציבור החי והצומח כמנהל מרחב דרום, תפקיד בו כיהן שנתיים.

לאחר מכן, כיהן כראש מחלקת מבצעים ב”פיצוח“. טרם הצטרפותו למשרד החקלאות, היה קליגר חקלאי במשרה מלאה, וניהל משק חקלאי של מטעים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן