חדשות בריאות

שוחזרה לשון צעירה במרכז הרפואי פדה פוריה לאחר סרטן

בת אל גולדברג, סטודנטית צעירה מהעיר עפולה, עברה במחלקת כירורגיית פה ולסתות של המרכז הרפואי פדה פוריה, ניתוח ארוך ומורכב להסרת גידול סרטני ממאיר מהלשון ו'שחזור הלשון' אומרת; "קיבלתי את החיים שלי במתנה ועכשיו, החיים שלי יפים יותר מכפי שהיו לפני המחלה. אנשים לא מבינים ולא מעריכים את הדברים הכי פשוטים, אני יכולה לנשום, אני יכולה לדבר, אני אוכלת...".
0
0
שחזור לשון של בת אל גולדברג, במרכז הרפואי פדה פוריה, מימין: דר' עימאד אבו אל נאעג', משמאל: דר' אמין אבו ג'בל | צילום: מאיה צבן | עיבוד: שולי סונגו
שחזור לשון של בת אל גולדברג, במרכז הרפואי פדה פוריה, מימין: דר’ עימאד אבו אל נאעג’, משמאל: דר’ אמין אבו ג’בל | צילום: מאיה צבן | עיבוד: שולי סונגו

חייה של בת אל גולדברג (25) סטודנטית מהעיר עפולה התרסקו! לפני כחודשיים לאחר חודש של כאבי גרון לא מוסברים, היא הגיעה אל רופא שינים, שזיהה שמדובר ב’כיב’ בלשון והפנה אותה לדוקטור עימאד אבו אל נעאג’, מנהל מחלקת כירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי פדה – פוריה; “גילינו כיב בגודל 4 ס”מ, בצד ימין של הלשון. מיד עלה חשד, כי מדובר ב’גידול סרטני’…”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

במהלך מהיר במיוחד, הועברה הביופסיה לבדיקה וכשחזרו התוצאות התברר שמדובר בסרטן. גידול ממאיר מסוג קרצינומה (scc). סוג שכיח ביותר של סרטן אצל בני אדם.

“החלטנו לנתח ללא השתהות, כשמדובר בצעירה בת 25 עם גידול ממאיר, אנחנו לוקחים את זה כמבצע! כולם וכל המחלקות מתגייסים; המטופל, המשפחה, הפלסטיקאי דוקטור אבו ג’בל, מחלקת כירורגיית פה ולסתות, מחלקות הרדמה, טיפול נמרץ, הדמייה…”. הסביר דוקטור אבו אל נעאג’.

“נכנסנו לניתוח בבוקר ויצאנו בערב…” מוסיף דוקטור אמין אבו ג’בל, מומחה לכירורגיה פלסטית וכירורגיה מיקרווסקולארית משחזרת.

█ בת אל גולדברג; “קיבלתי את החיים שלי במתנה ועכשיו, החיים שלי יפים יותר מכפי שהיו לפני המחלה…”

דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה הגב’ הגב’ מיה צבן, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בניתוח המורכב והממושך, ביצע צוות הרופאים של המרכז הרפואי פדה פוריה ובראשו דוקטור אבו אל נעאג’, כריתת חצי לשון, ניקוי של כל בלוטות הלימפה בצוואר (על מנת למנוע פיזור לימפתי מהגידול הראשוני בתוך בלוטות הלימפה בצוואר).

בו זמנית, ביצע דוקטור אבו ג’בל, למעשה; ‘שחזור של הלשון’. “לקחנו רקמה מI הירך והעברנו אותה עם כלי הדם המזינים אותה, לאזור שנכרת בלשון. וכך שחזרנו את הלשון וחיברנו את כלי הדם תחת מיקרוסקופ“.

בת-אל גולדברג, לאחר שחזור הלָשׁוֹן בבית החולים פדה פוריה. מימין: דר' עימאד אבו אל נג'אג, משמאל דר' אמין אבו ג'בל | צילום: מאיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה
בת-אל גולדברג, לאחר שחזור הלָשׁוֹן בבית החולים פדה פוריה. מימין: דר’ עימאד אבו אל נג’אג, משמאל דר’ אמין אבו ג’בל | צילום: מאיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

בת אל גולדברג, מספרת, “תוך מספר ימים התחלתי להתאושש, היום, שבועיים לאחר הניתוח’ אני בהחלט מרגישה טוב, יכולה לדבר, יכולה לאכול כמעט הכל, יש לי תיאבון , חזרה לי תחושת הטעם… הצוות פה עטף אותי במסירות ומקצועיות שלא נתקלתי בה מעולם… בימים שלאחר הניתוח המתמחים, הגיעו כל שעה, ביום ובלילה,  לבדוק אותי…”.

בת אל, סטודנטית לכלכלה ושרותי אנוש, במכללת עמק יזרעאל, הפסיקה לימודים במהלך הסמסטר, כדי להתאשפז במרכז הרפואי פדה פוריה.

גם את החתונה המתוכננת עם בן זוגה העונה לשם; אריק, החליטו לדחות; “היינו אמורים להתחתן באוקטובר. אבל הזזנו את התאריך, כי פחדנו שאני לא אחזור לעצמי… היא מספרת ומוסיפה; “אריק, עבר איתי את הניתוח ואת כל האשפוז בצורה מדהימה תמיד נתן לי להרגיש הכי טוב בעולם…”.

עכשיו כשהיא מתאוששת במהירות מן הניתוח, בת אל בוחרת לקחת את החוויה הקשה כל כך באור הכי אופטימי ואומרת; “קיבלתי את החיים שלי במתנה ועכשיו, החיים שלי יפים יותר מכפי שהיו לפני המחלה. אנשים לא מבינים ולא מעריכים את הדברים הכי פשוטים, אני יכולה לנשום, אני יכולה לדבר, אני אוכלת… ”

בני הזוג, קבעו תאריך חדש לחתונה במאי 2018, “אני מקווה שהצוות פה והרופאים של המרכז הרפואי פוריה, יבואו לחגוג איתנו… המזל שלי היה שהפנו אותי ל‘מחלקת פה ולסת במרכז הרפואי פוריה’ כי בחיים שלי לא קיבלתי טיפול כל כך מסור…”. סיכמה בת אל גולדברג.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן