אוניברסיטה | מכללה כאן מדע | טכנולוגיה

שבוע הבינה המלאכותית במרכז לסייבר באוניברסיטת חיפה

הכנס המסקרן על אינטליגנציה מלאכותית, יתקיים בבניין הראשי ב'מצפור עופר' וידון ב'בינה מלאכותית בשווקים' ובהשלכות משפטיות של 'שיטור מנבא'. בין דוברי המפתח; פרופ' הלן ניסנבאום, Cornell Tech; פרופ' אביתר מתניה, אוניברסיטת תל-אביב ◄ ייערך דיון ב'השלכות המשפטיות והאתיות של בינה מלאכותית' בשילוב חוקרים צעירים וותיקים, ממוסדות אקדמיים ◄ההשתתפות בכנס ביום שלישי, ה-27 בנובמבר ו-בימים רביעי וחמישי, ה-28-29 בנובמבר היא ללא כל עלות. אך כרוכה בהרשמה מראש.
0
0
שבוע הבינה המלאכותית במרכז לסייבר משפט ומדיניות באונ' חיפה
בינה מלאכותית

אגוד האינטרנט בישראל, הסב את תשומת לבנו לקיומו של ‘שבוע הבינה המלאכותית’ ב’מרכז לסייבר משפט ומדיניות’ שיתקיים ב-אוניברסיטת חיפה בשבוע הבא (ביום שלישי, ה-27 בנובמבר ו-בימים רביעי וחמישי, ה-28-29 בנובמבר) יתקיימו מספר אירועים בהם; כנס בינלאומי בנושא; “AI, Law & Policy” בשיתוף ‘המרכז לחקר הגנת הסייבר ב-אוניברסיטה העברית’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הכנס המסקרן על אינטליגנציה מלאכותית, יתקיים בבניין הראשי ב‘מצפור עופר’ וידון ב‘בינה מלאכותית בשווקים’ ובהשלכות משפטיות של ‘שיטור מנבא’. בין דוברי המפתח; פרופ’ הלן ניסנבאום, Cornell Tech; פרופ’ אביתר מתניה, אוניברסיטת תל-אביב.

ההשתתפות בכנס היא ללא כל עלות, אך כרוכה בהרשמה מראש. לתכנית והרשמה ליום 27.11.18

בימים רביעי וחמישי, ה-28-29 בנובמבר, תתקיים סדנה בינלאומית בנושא;“AI: Legal & Ethical Implications” בשיתוף Global Network of Internet and Society Research Centers (NoC) , Hans-Bredow-Institute ו-(Alexander von Humboldt Institut f?r Internet und Gesellschaft (HIIG).

בסדנה זו, ייערך דיון ב‘השלכות המשפטיות והאתיות של בינה מלאכותית’ בשילוב חוקרים צעירים וותיקים, ממוסדות אקדמיים.

בנוסף, האירוע יכלול את המפגש הרשמי הראשון של (European Hub of the Global Network of Centers for Internet and Society (NoC) שהחל לפעול לאחרונה.

לתכנית והרשמה לימים; 28-29.11.18

לכל מידע נוסף; cyber@univ.haifa.ac.il.

█ בינה מלאכותית; “לגרום למכונה להתנהג בדרך שהייתה נחשבת לאינטליגנטית לו אדם התנהג כך…”

בינה מלאכותית (נקראת גם; אינטליגנציה מלאכותית) היא ענף שלמדעי המחשב העוסק ביכולתנו לתכנת מחשבים לפעול באופן המציג יכולות שאפיינו עד כה את הבינה האנושית בלבד.

הגדרה דומה לתחום זה ניתנה על ידי מרווין מינסקי; “לגרום למכונה להתנהג בדרך שהייתה נחשבת לאינטליגנטית לו אדם התנהג כך”.

בינה מלאכותית | צילום: alex-knight
בינה מלאכותית | צילום: alex-knight

העוסקים בבינה מלאכותית מבכרים לעיתים הגדרה מצמצמת של מושג זה, כאילו בינה מלאכותית היא “כל מה שאדם יודע לעשות אך עדיין אין אנו יודעים לתכנת אותו”.

בהתאם להגדרה זו, היכולת לשחק שחמט נחשבה ליכולת שבמסגרת הבינה המלאכותית, עד לשלב שבו הצלחנו לתכנת את המחשב כך שהתחיל לנצח.

המבחן המקובל ביותר לבינה מלאכותית הוטבעה בשנת 1950 על ידי אלן טיורינג, וידועה בשם; “מבחן טיורינג” מכונה תחשב לתבונית, אם יינתן לאדם “הבוחן” היושב בחדר סגור, לנהל שיחה באמצעות ממשק מחשב (Console) עם שתי ישויות שנמצאות בחדר השני.

כאשר אחת מהן תהיה מכונה והשנייה אנושית והמשוחח לא יוכל לזהות מי משתי הישויות היא מכונה או אדם מכונה, או-אז, המכונה תחשב לתבונית.

תחרויות לא רשמיות, המכונות “תחרות טיורינג“, נערכות מדי שנה כאשר המשתתפים מנסים להעמיד תוכנות ל”מבחן טיורינג“.

ואולם, הבוחנים, בדרך כלל פרופסורים מנוסים, מצליחים לזהות בקלות מי משוחח עמם. נכון לשנת 2014, הצליחה תוכנה ב-33% מהמקרים לדמות שיחה ברמה אינטלקטואלית של נער בן 13 שנים.

(מעבר מוצלח של מבחן טיורינג הוגדר על ידי טיורינג, כנראה בבדיחות הדעת, כהצלחה של לפחות 30% מהמקרים).

בינה מלאכותית נחקרת בשתי רמות;

  • בינה מלאכותית דמוית אנוש, שבה המחשב חושב ומסיק מסקנות באופן דומה לזה של המוח האנושי.
  • בינה מלאכותית שאינה דמוית אנוש, שבה המחשב, יגיע ליכולות עצמאיות לחשיבה, ללא קשר לדרך שבה המוח האנושי עושה זאת.

עוד בהרחבה על בינה מלאכותיתוביום שלישי, ה-27 בנובמבר ו-בימים רביעי וחמישי, ה-28-29 בנובמבר כחלק משבוע הבינה המלאכותית במרכז לסייבר משפט ומדיניות שיתקיים באוניברסיטת חיפה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן