כאן כפר יונה נגישות כאן ישראל פלילים קהילה

שאול אמסטרדמסקי, תושב כְּפַר יוֹנָה, הורשע בתקיפה כלפי חוסים

ביהמש דחה טענת ההגנה, לפיה, יש לזכות את הנאשם מחמת הגנה של “זוטי דברים” בהיות מעשיו קלי ערך, כשקבע; אמסטרדמסקי, לא גילה בהתנהגותו חמלה כלשהי או התייחסות אנושית כלפי אנשים המתמודדים, שלא מרצונם, עם מאפיינים ייחודים ועם קושי בקיום אינטראקציות חברתיות. עוד נקבע, כי חברה דמוקרטית צריכה לדעת לגלות סבלנות, לקבל ולהכיל אף את הפרטים השונים שבתוכה, תוך הבטחת קיום בצורה מכבדת ושלווה לכלל החברים בה.
0
0
כב' השופטת הדס רוזנברג-שיינרט בית משפט השלום נתניה ברקע: חצר בית איל בכפר-יונה בית מיוחד לאנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית | צילום: הרשות השופטת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופטת הדס רוזנברג-שיינרט

שאול אמסטרדמסקי, תושב העיר כְּפַר יוֹנָה, הורשע בסוף השבוע שחלף (רביעי, ח’ אדר א’ תשפ”ב)  בבית המשפט השלום בעיר נתניה בביצוע שתי עבירות של הפרת הוראה חוקית ובביצוע עבירה של תקיפה. העבירות, כוונוּ כלפי חוֹסִים* המאובחנים על הרצף האוטיסטי במסגרת ארגון בר דרור – בית א.י.ל מרכז תעסוקה בכפר יונה, המצוי ליד בית הנאשם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כבוד השופטת הדס רוזנברג שיינרט, לא חסכה שבטה מן הנאשם אמסטרדמסקי, לא גילה בהתנהגותו חמלה כלשהי או התייחסות אנושית כלפי אנשים המתמודדים, שלא מרצונם, עם מאפיינים ייחודים ועם קושי בקיום אינטראקציות חברתיות.

בהכרעת הדין, נקבע, כי במהלך חודש אפריל 2018, התיז אמסטרדמסקי הנאשם, מים באמצעות צינור על החוֹסִים שהיו בחצר ההוסטל באופן שהרטיבם וגרם להם לבהלה.

בנסיבות אלו, ניסו חלק מהחוֹסִים להסתתר מאחורי גופם של אנשי הצוות של ההוסטל של בית א.י.ל מרכז תעסוקה בכפר יונה.

במהלך שתי הזדמנויות נוספות בחודש יוני 2018, השמיע הנאשם אמסטרמסקי, בעצמה חזקה מוזיקה וכן רעש מונוטוני אל עבר חצר ההוסטל , תוך הפרה של צו שיפוטי שאסר עליו להטריד את החוסים בכל דרך.

זאת, מתוך כוונה להרתיע את החוסים מלשהות בחצר, על מנת שלא יעשו לו רעש.

בהרשיעו את הנאשם, דחה ביהמש את טענת ההגנה, לפיה, יש לזכות את הנאשם מחמת הגנה של “זוטי דברים” בהיות מעשיו קלי ערך, תוך שקבע, כי אמסטרדמסקי, לא גילה בהתנהגותו חמלה כלשהי או התייחסות אנושית כלפי אנשים המתמודדים, שלא מרצונם, עם מאפיינים ייחודים ועם קושי בקיום אינטראקציות חברתיות.

עוד נקבע, כי חברה דמוקרטית צריכה לדעת לגלות סבלנות, לקבל ולהכיל אף את הפרטים השונים שבתוכה, תוך הבטחת קיום בצורה מכבדת ושלווה לכלל החברים בה.

קיים אינטרס ציבורי מובהק להבטיח חיים בטוחים ושקטים לאוכלוסיות מוחלשות, המתקשות לעיתים להגיב לפגיעה בהן ולהתמודד עמה.

הצטברותם של המעשים כלפי אותם נפגעי עבירה ופעילותו של הנאשם אמסטרדמסקי בצורה מתריסה ומודעת, בניגוד להוראה החוקית, פעם אחר פעם, אינם מאפשרים לשלול ממעשי הנאשם את הפליליות שבהם”. קבעה כב’ השופטת רוזנברג שיינרט,

מטעם מערך דוברות והסברה של הרשות השופטת בישראל, מסר רפרנט מחוזות מרכז וצפון מר לאון קמלמן, אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הנאשם שאול אמסטרדמסקי, זוּכה, מחמת הספק, מעבירת איומים שיוחסה לו.

 אל פסק דין תפ 18-06-68291 ישראל נ’ אמסטרדמסקי.

שאול אמסטרדמסקי, הנאשם בדפוס התנהגותו הקבוע לחמוק ולצפצף על החוק…

מעיון קצר של כתב ‘כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה‘ עולה, כי בין מעלליו של אמסטרדמסקי, תושב העיר כְּפַר יוֹנָה, הוא הוכרז כ-פושט רגל ביום 9.12.13 (פש”ר 43574-05-12)  הופעלו נגדו הליכים מצד בנק דיסקונט לישראל, לאחר פסק דין חלוּט, כנגדו בסכום העולה על 2.5 מיליון ₪.

לא היינו, מציינים, עובדה זו, ללא דפוס התנהגותו הקבוע להתחכם, לחמוק ולצפצף על החוק מצד הנאשם אמסטרדמסקי; “במשך שלושת החודשים שקדמו ליום הגשת הבקשה עשה החייב מעשה פשיטת-רגל כמפורט להלן;

בכוונה להתחמק מנושיו או לדחותם הוא עזב את בית מגוריו, הוקיר רגליו ממקום עסקיו וממקום מגוריו הרגילים וכן, התבודד, כדי שלא יוכלו נושיו להתקשר עמו”.

“מעשי פשיטת הרגל, מטעם החייב, כפי שנטען על ידי ה-נוֹשֶׁה, נמשכים על פני תקופה מסוימת ויש לראות בהם עילות להכרזת החייב כפושט רגל שמתחדשות כל העת.

לפיכך, אינני סבור, כי יש לקבל את פרשנות בא כוח כונס נכסים רשמי, כי במקרה כזה, ראוי להגיש תחילה התראה לפשיטת רגל, שכן ממילא לא ניתן יהיה לאתר את החייב ועל כן, ההליך עצמו יהיה מיותר…”.

אני דוחה את בקשת החייב לביטול צו הכינוס. החייב, ישלם לקופת הכינוס הוצאות בסך 10,000 ₪. ניתנה היום, ט”ז אייר תשע”ז, 12 מאי 2017, בהעדר הצדדים” קבע בית המשפט.

פשר בית משפט מחוזי 43574-05/12 שאול אמסטרדמסקי נגד עו”ד איל אייכל, כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ12/05/2017)

*חוֹסֶה, על פי חוקי מדינת ישראל, הוא קטין שלא מלאו לו 14 שנה או מי שמפאת נכוּת, ליקוי בשכלו או זקנה אינו מסוגל לדאוג לצורכי חייו. חוק ההגנה על חוסים, מכיל הוראות שמטרתן להגן על חוסים מפני ניצול וכן להגן על שלומם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן