דגים | עולם המים חקלאות ימית ירוק נעים

רשות הטבע והגנים: נלכדו 2 סירות ו-3 חשודים בדיג לא חוקי בכנרת

בימים אלה נמצאת בעיצומה גם תקופת האיסור על הדיג בים התיכון על שיטותיו השונות, עם סייגים מסוימים בהתאם ל'תקנות הדיג'. המטרה בתקופת האיסור על הדיג היא להבטיח תהליך רבייה סדיר ותקין של הדגים בים התיכון בעונת הקינון וההטלה ושמירה על 'משאב הדגים'. תקופת האיסור על הדיג בשל עונת הרבייה, חלה השנה מה-1 במאי ועד סוף החודש הבא ה-30 ביוני ◄ לבירורים ושאלות בנושא, ניתן לפנות ל-מוקד משרד החקלאות שמספרו 6016*.
0
0
רעיה שורקי מנכלית רשות הטבע והגנים ברקע: אחת מהסירות שנתפסו עם 3 חשודים שעסקו בדיג לא חוקי באזור האסור לדייג בצפון הכנרת | צילום: רשות הטבע והגנים | עיבוד: שולי סונגו©
רעיה שורק

רשות הטבע והגנים (רט”ג) בניהולה של הגב’ רעיה שורקי החל מראשית החודש זה ובאמצעות ‘פקחי היחידה הימית’ שלה תפסו לאחרונה שתי סירות ו-3 חשודים בדיג לא חוקי ב’אזור האסור לדייג בצפון הכנרת’ זאת במסגרת פעילות אכיפה יזומה של ‘היחידה הימית של רשות הטבע והגנים’ האמוּנה על הפיקוח על הדייג מטעם משרד החקלאות ושמירת ערכי הטבע בסביבה הימית והחופית.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אלכאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

הדייגים, המוכרים לגורמי האכיפה, עשו זאת תוך פריסת רשת דיג (Fishing Net) רשת המשמשת לדיג המיוצרת מסיבים ארוגים במבנה מרושת שמאפשר למים לצאת מהרשת מבלי לאפשר לדגים הנלכדים לצאת ביחד עמם.

ר.ט.ג הרשות הממשלתית האמונה מטעם החוק הישראלי על שמירת ערכי הטבע והמורשת במדינה, מציינת, כי הדיג באמצעות רשתות מאפשר להגדיל את כמות הדגים הניצודים.

הדייגים, החשודים פעלו בשטח האסור לדיג, ועם שתי סירות שאחת מהן ללא רישוי מתאים. הדייגים, כדי לא להותיר מקום לספק בדיווח, תוּעדו על ידי פקחי היחידה הימית, תוך כדי מעשה.

ברשות הטבע והגנים, מציינים, כי על פי תקנת הבטיחה המוכרת לדייגי הכנרת ומתפרסמת מדי שנה לרבות סימון השטח האסור במים על ידי מצופים, מצוי אזור האסור לדיג בעונה זו בשל התרבות דגי האמנון, המנצלים את הצמחייה ואזור שפכי הנחלים על מנת להתרבות ולהעמיד דור חדש של צאצאים.

הדיג, בשטח בעונה זו פוגע קשות בתהליך רביית האמנונים, במאזן האקולוגי בכנרת וכמובן בשלל הדיג של השנים הבאות. בכך הא גם פוגע בציבור הדייגים השומרים על החוק.

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים תפסו שתי סירות ו-3 חשודים בדיג לא חוקי בצפון הכנרת | צילום: רשות הטבע והגנים | עיבוד: שולי סונגו©
פקחי היחידה בפעולה

בתוך כך, יצוין שבימים אלה נמצאת בעיצומה גם תקופת האיסור על הדיג בים התיכון על שיטותיו השונות, עם סייגים מסוימים בהתאם ל’תקנות הדיג‘.

המטרה בתקופת האיסור על הדיג היא להבטיח תהליך רבייה סדיר ותקין של הדגים בים התיכון בעונת הקינון וההטלה ושמירה על ‘משאב הדגים‘.

תקופת האיסור על הדיג בשל עונת הרבייה, חלה השנה מה-1 במאי ועד סוף החודש הבא ה-30 ביוני.

בהתאם רשות הטבע והגנים, האמונה מטעם משרד החקלאות על הפיקוח על הדיג יחד עם משרד החקלאות, מגבירים את מאמצי ההסברה והפיקוח מול קהילת הדייגים ומשתמשי הים.

בתקופה זו, מבוצעות פעילויות פיקוח בים, ב-מעגנות וב-חנויות הדיג לאורך כל שעות היום ובצוותים מתוּגברים. לבירורים ושאלות בנושא זה, ניתן לפנות ל-מוקד משרד החקלאות שמספרו 6016*.

עוד על דיג מסחרי – מקצועי – עיקרי תקנות הדיג המעודכנות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן