
רכבת ישראל – פשוט ליהנות מהדרך! זאת לאחר שהכריזה על ‘שבוע מרוכז להשבת האבידות לנוסעים’ זאת כעונת הקיץ בשיאה ובמחלקת האבידות של רכבת ישראל, הצטברו מאות פריטים שנשכחו ברכבות בדרך למקומות הבילוי והקניות, החופשה בחוץ לארץ, חוף הים, בסיסי צהל ועוד.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
בכל יום נאספים מהתחנות והרכבות ברחבי הארץ כ-600 אבידות, מדווחים, ברכבת ישראל, אולם מספר הפניות בנושא ‘אבידות‘ בחודשי הקיץ, עומד על 100 פניות יומיות בלבד על אבידות.
ברכבת ישראל, כאמור, פותחים מעתה במאמץ מרוכז במטרה להשיב את האבידות לבעליהן. בין התאריכים; 18-23 באוגוסט, תעובה פעילות מחלקת האבידות של הרכבת ושעות הפעילות היומיות במחלקה, יוארכו בשעה.

מחלקת האבידות, תחל פעילותה מדי יום בשעה 7:30 ותסיים בשעה 20:30. בתום השבוע, אֲבֵדוֹת אשר לא יהיה להן דורש ואשר הגיעו למחסן לפני 3 חודשים או יותר, יתרמו על ידי רכבת ישראל לטובת עמותות ללא כוונת רווח.
ברכבת ישראל, מבוצעות מדי יום מעל ל-250 אלף נסיעות ובחודשי הקיץ, תמהיל הנוסעים מורכב במידה גדולה מנוסעים מזדמנים, חלקם תיירים ונוסעים בדרך לחופשה בחוץ לארץ.
בימי הקיץ, הצטברו במחלקה פריטים רבים, כמו; מזוודות ושקיות דיוטי פרי, כובעים, קסדות, מגבות, תיקי חוף, משקפי שמש, ארנקים ותעודות רבות.

זאת בנוסף לחפצים יקרי ערך, כמו; לפטופים (מחשבים ניידים), טלפונים סלולריים, סוללות לאופניים חשמליים ועוד.
‘מחלקת האבידות של רכבת ישראל’ ממוקמת בתחנת הרכבת הראשית של תל אביב ב-תחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל, מפצירים בנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות של רכבת ישראל, מספר 5770* ולוודא, כי האבידה, אותרה.

דוברות רכבת ישראל מסרה ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’ כי ברכבת גם ממליצים, להוסיף בעת הפנייה, פירוט על האבידה וכן להציג סימני היכר, כדי שיוכלו לוודא את הבעלות על החפץ שנשכח.

“השבת אבידה זהו שירות משלים מבחינתנו ולצערנו, נוסעים רבים יוצאים מנקודת הנחה, כי אם איבדו חפץ כל שהוא ברכבת, אין סיכוי לקבלו חזרה”.
“אנחנו מפצירים בנוסעים לא להרים ידיים, ולהיעזר במערך השירות שלנו במידה ואיבדו חפץ כל שהוא. בשיחת טלפון קצרה, ניתן לברר אם הפריט, אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה – ציינו ב’רכבת ישראל‘.
◄ אל טופס בקשה לאיתור אבידה.
◄ אל מוקד שירות הלקוחות של רכבת ישראל, מספר 5770*.