
“נשבר לו” לראש עיריית אילת מר מאיר יצחק-הלוי. הוא אוהב את העיר שלו עד כדי סיכון בריאותי. ביום ראשון הקרוב (י באדר ב’, ה’תשע”ט 17.3) אם לא יקרה דבר, הוא ייפתח בשביתת הרעב באוהל מיוחד, שיוקם בכניסה ל’שדה דב’ ומשם ייקרא אל ראש הממשלה ושר הביטחון – בנימין נתניהו להאריך את פעולת שדה דב עד שהממשלה הבאה תיכנס לתפקידה ותקבל הכרעה לאחר בחינת כל ההיבטים והמשמעויות.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
ב‘אוהל המחאה נגד סגירת שדה דב‘ יארח ראש עיריית אילת, השובת מר יצחק-הלוי, שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות מרחבי הארץ ומשלחות הזדהות של תושבי אילת ונוספים.
צעד זה בו נוקט ראש עיריית אילת הנו שלב נוסף בצעדי המחאה המתוכננים נגד ניתוק “צינור החמצן הכלכלי-תיירותי” של העיר אילת – שדה דב.
לצד תמיכתם של רוב ראשי סיעות הכנסת במאבק נגד סגירת‘ שדה התעופה שדה דב‘ והגשת עתירה לבגץ, הנבחנת בימים אלה כנגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, האוסרת כביכול על ראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב מה – 1.7.2019.
כל זאת לאחר ההפגנה ההמונית שהתקיימה באמצע השבוע (שלישי) בעיר אילת, בה השתתפו אלפים מתושבי אילת, יוקם כאמור ‘אוהל מחאה והזדהות‘ אותו יאיישו ראש עיריית אילת, שיפתח בשביתת רעב.
תושבי אילת, ביניהם; חולים, סטודנטים, בני נוער, אומנים, עובדי מלונות ותעשיית התיירות, עובדי תעופה, עובדי העירייה ושלוחותיה, עובדי בית החולים על שם “יוספטל” ועוד סקטורים רבים הצפויים להיפגע באם ייסגר שדה דב.
הדרישה היא כעת, לדחות את הסגירה במספר חודשים ובכך לאפשר לכנסת החדשה שתבחר, לבחון את העניין ולטפל בהתאם.
לצד זאת קוראת העיר אילת לראש הממשלה, לאמץ את התכנית של עיריית תל אביב-יפו, המאפשרת פינוי שדה דב ממזרח למסלול לטובת בניית כ-8,000 יחידות דיור והשארת מסלול צר ממערב על השטח הסמוך לחוף הים וממילא אסור לבניה.
█ אילת צבועה “כחול-לבן”. 84% מהנופשים בעיר הדרומית הם ישראלים. עליהם מבוססת כלכלת העיר…
אל ‘אוהל המחאה נגד סגירת שדה דב‘ מוזמנים כל אזרחי מדינת ישראל על מנת להביע הזדהות ולחתום על עצומה הקוראת לראש הממשלה, להעדיף את האינטרס האסטרטגי, לאומי חברתי ואת הפריפריה על פני האינטרסים של כרישי הנדלן ובעלי ההון ולא לסגור את שדה דב המהווה עורק חיים לעיר אילת.
דוברת עיריית אילת, הגב’ דנה זנטי, מסרה לפורטל ‘כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי;
- סגירת שדה דב, תפגע גם באלפי חולים אילתיים הנזקקים לטיפולים תכופים במרכז הארץ ובהגעת רופאים מומחים ומרצים לאקדמיה.
- סגירת שדה דב, תפגע בענף התיירות עליו נשענת כלכלת העיר, שכן נופשים ומשתלמים בכנסים יעדיפו בזמן הזה לטוס לחוץ לארץ.
- סגירת שדה דב, תפגע בזכות הבסיסית של תושבי אילת לתחבורה נוחה בהיעדר רכבת וכביש מהיר לעיר.
- מעל ל- 800 אלף נוסעים פוקדים את שדה דב מדי שנה ולקיבולת הזו, מסכימים כל גורמי התעופה – אין פתרון.
לדעת מומחי התעופה, בשל “רפורמת השמים הפתוחים” כבר כיום, נמל תעופה בן גוריון, קורס תחת העומס ובשנת 2020, יגיע לקיבולת שיא. רשות שדות התעופה, מודה, כי הקצאת טיסות לאילת, תצטרך לבוא על חשבון הפעילות הבינלאומית.
לדעת המומחים, סגירת שדה דב, אף תביא לירידה של עד 40% במספר הטסים לעיר אילת, בשל הירידה המשמעותית בתדירות הטיסות, התייקרות מחירי הכרטיסים, הארכת משך ההגעה וירידה ברמת השירות.
כשמדובר בתיירות, אילת צבועה “כחול–לבן“. 84% מהנופשים בעיר הדרומית הם ישראלים. עליהם מבוססת כלכלת העיר וזהו מנוף הצמיחה שלה.
אלא שבשל כל הסיבות שלעיל, הישראלים כבר לא ירצו להגיע לעיר. מי שיגיע ל נמל תעופה בן גוריון, יבחר לטוס לחוץ לארץ. לאלפי חולים אילתים, הנזקקים לטיפול באחד מהמוסדות הרפואיים במרכז הארץ – לא תהיה ברירה.
עבורם, סגירת שדה דב – נתיב התחבורה המרכזי והמהיר המחבר את אילת עם מדינת ישראל, כמוה כניתוק צינור החמצן.
גם משרד הבריאות, סבור כך ולא רק בגלל ש’בית החולים על שם יוספטל‘ אינו מסוגל לתת מעטפת רפואית מלאה לתושבי אילת, אלא כיוון שבבית החולים מועסקים רופאים מומחים ממרכז הארץ.
במידה ושדה דב, ייסגר, החשש הוא שאותם רופאים, יחפשו מקומות עבודה אחרים כדי לא לעבור את הפרוצדורה הארוכה והמסורבלת בדרך לאילת וממנה.
כמו הרופאים, יגיבו ודאי גם המרצים באקדמיה המגיעים ללמד באוניברסיטת בן גוריון באילת, ב-אוניברסיטה הפתוחה, ב-אוניברסיטה הימית וב-מכללות. כאמור אם שדה דב, ייסגר – אילת, תהיה בהסגר!