הבחירות לכנסת ה-22 משה נעים עיתונות | תקשורת המונים רדיו | טלוויזיה

ראש הממשלה מר נתניהו, קורא לציבור להחרים את ‘חדשות 12’

ראש הממשלה מר נתניהו; "מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר, רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה; אל תצפו ב״קשת״ או בתכנים ◄ ״קשת״ וערוץ 12, מרוויחים מרייטינג. הרייטינג, נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר ״פיפל מיטר״ ◄"אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דרשו ממנו להימנע מלצפות ב״קשת״ ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל"◄"זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות".
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, קורא לציבור להחרים את 'חדשות 12' של ערוץ 12 של "קשת" | צילום: קובי גדעון, לעמ | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
בנימין נתניהו, חדשות 12

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כועס מאד על הסיקור הבלתי אובייקטיבי ערוץ התעמולה 12 ״קשת״ כפי שהוא קורא לו זאת על רקע דחיית בקשתו למנוע פרסום התמלילים מחקירתו ב’חדשות 12′ ואמש (שישי, כ”ט אב ה’תשע”ט, לפני כניסת השבת) פרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט חריף ונוקב על הזכיינית “קשת” שהפיקה את מיני-סדרת טלוויזיה אמריקאית-ישראלית “הנערים” (فتیان) בשיתוף עם HBO. נתניהו, כינה את הסדרה; “אנטישמית”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש הממשלה מר נתניהו, טען, כי הסדרה “הנערים” בת 10 פרקים, המשודרת ב”קשת” כמי ש”מוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל” ואף הגדיל בפנייתו אל ציבור צופי הטלוויזיה בישראל, כי הוא ממליץ להפסיק לצפות בערוץ קשת 12.

כזכור, בעיתוי תמוהה ב-12 באוגוסט 2019, עלתה הסדרה “הנערים” לשידור החודש והיא מתבססת על סיפור חטיפתם ורציחתם ב-12 ביוני 2014 (ט”ו בסיוון ה’תשע”ד) של שלושה נערים ישראלים ב‘גוש עציון’ בידי מחבלים פלסטינים מ‘ארגון הטרור חמאס’ ועל חטיפת ורצח שאירעו, זמן קצר אחר כך של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חְ’דֵיר שנחטף ונרצח ב-2 ביולי 2014.

יוצריה של הסדרה “הנערים” השנויה במחלוקת, הם; חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבי ואיל.

פוסטים מבקרים וזועמים שעסקו בסדרה, פורסמו ברשתות החברתית. בהן תגובות חיוביות וגם שליליות, בין המבקרים את הסדרה היה גם יאיר נתניהו, שכינה את הסדרה “ביזיון ופיגוע הסברתי“.

הסופרת גלית דיסטל-אטבריאן, שהגדירה את הסדרה; “מגה פיגוע אסטרטגי למדינת ישראל“. ואילו העיתונאי והסופר יאיר שלג, טען: “למיטב התרשמותי, הסדרה בשום אופן איננה אנטי-ישראלית”.

█ ראש הממשלה מר נתניהו; ״קשת״ הפיקו סדרה אנטישמית בשם ״הנערים״ (Our Boys)

ערוץ התעמולה 12 ״קשת״ הפיקו סדרה אנטישמית בשם ״הנערים״ (Our Boys) שמופצת בעולם ומוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל. אני לא מופתע מכך ש״קשת״ משחירה בשקר את דמותה של ישראל, שכן אני רגיל לכך ש״קשת״ משחירה אותי מדי יום.

הסדרה ״הנערים״ מקדישה דקות בודדות של קטעי ארכיון קרים ומנותקים לרצח שלושת הנערים. מיד לאחר מכן ולכל אורך הסדרה, העלילה כולה מתנתקת מסיפור הירצחם המזעזע, ומתמקדת במקרה אחד – רצח הנער הערבי בירושלים, מקרה מזעזע אבל נדיר מסוגו.

כ-120 משפחות שכולות מפורום ״בוחרים בחיים״ יצאו במכתב קורע לב נגד הסדרה. מירב חג’אג‘, אמה של שיר חג’אג’ זכרה לברכה, שנרצחה בטיילת ארמון הנציב, כתבה; ״אנשים רואים את הסדרה בחוץ לארץ וחושבים שיש טרור יהודי ששווה לטרור פלשתיני. שאנחנו הורגים בהם והם הורגים לנו. המציאות הפוכה לגמרי.

מדינת ישראל פעלה בנחישות לתפוס ולהעניש את הרוצחים של אבו ח’דיר. לעומת זאת, הרשות הפלשתינית מתגמלת ומהללת רוצחי יהודים. בקייטנות ובבתי הספר משבחים ומחנכים ללכת בדרכם”.

מאז שהסדרה עלתה בחודש שעבר, רבים מכם פנו אליי ושאלו מה אפשר לעשות. המלצתי ברורה; אל תצפו ב״קשת״ או בתכנים של ״קשת״.

״קשת״ וערוץ 12, מרוויחים מרייטינג. הרייטינג, נקבע על פי הצפייה של כ-700 משפחות בישראל שמחוברות למכשיר ״פיפל מיטר״.

אם המכשיר מותקן בביתכם, או אם מישהו בסביבתכם מחובר למכשיר כזה, דרשו ממנו להימנע מלצפות ב״קשת״ ובערוץ 12 בשל בחירתם להשחיר את פנינו בעולם בשקרים נגד מדינת ישראל.

זוהי התשובה האמיתית בדמוקרטיה, חופש הבחירה לצפות וחופש הבחירה לא לצפות“. סיכם מר נתניהו את הפוסט בפייסבוק וציין; “שתפו“.

Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו.

█ גיא פלג, אולי תאפשר למר נתניהו; “יומו בבית המשפט”

כתב המשפטים של “החדשות 12“, גיא פלג, או על פי נתניהו “דובר הפרקליטות” שהתראיין אתמול (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM, סיפר על חקירות ראש הממשלה; “אין דברים שיפתיעו את ראש הממשלה, משום שפרקליטיו, קיבלו את חומר הראיות.

פילבר לא עומד לבד ואם זה חזק או לא – היועמש ובית המשפט, יחליטו בזמן הקרוב.

הוא  (הכוונה לנתניהו) אומר שזו עלילת דם? אז הוא אומר, מה הוא יכול להגיד? הוא מבין שיש פה בעיה משפטית.

גיא פלג עיתונאי, כתב ופרשן לענייני משפט, של חברת החדשות של קשת ערוץ 12
גיא פלג

נתניהו מבין שיש צרה גדולה. זה ברור. דווקא העובדה שהיועמש, הלך נגד פרקליט המדינה ואמר להם שתיקי 1,000 ו-2,000 הם לא שוחד, אך שתיק 4,000 הוא כן שוחד – זה אומר שאנחנו רואים שיש כאן יועץ מתון וזהיר…”.

פלג, שכח לרגע שהוא לא הכתב היחיד שאליו “זורם מידע” כזה או אחר, אך הוא היחיד שלא התאפק ורץ לספר לחֶבְרֶה, אם היה מעמיק בלשון החוק, היה מגלה, כי יש לפחות לאפשר למר נתניהו; “יומו בבית המשפט” להתגונן כלפי האשמה/ות המיוחסת/ות אליו, אין להתעלם מכך, כי הליכי משפט דרכם להתמשך ולהסתעף ולא אחת אף להתפרסם ויש עמם לא אחת גם משום עינויי דין…”.

█ “המסתכל בקשת ראוי לו שלא בא לעולם”

מיהם בעלי קשת? חברת “קשת” ו’חברת החדשות’ הכושלת והמפסידה, בה השותפים ב”קשת” הם; משפחת ורטהיים (51%). יצוין שמשפחת ורטהיים, שולטת בקוקה קולה ישראל ובבנק מזרחי טפחות.

גל נאור, בתו של הטייקון יצחק תשובה (20%), משפחת למלבאום (6%),העיתונאי אלכס גלעדי (5.92%) ויליאם נגל יהודי מבריטניה המחזיק ב-7% ממניות חברת קשת.

נגל טען בפברואר השנה, כי ענייניה של זכיינית ערוץ 2 מתנהלים “בניגוד לכללי הממשל התאגידי, בהזרמות כספים מבעלי המניות” על זה לא ראינו דיווח אצל גיא פלג כתב המשפט של “חדשות 12“.

מעניין כיצד הגב’ דרורית ורטהיים בתו של מוזי ורטהיים המנוח, מבעלי המניות המכהנת כיושבת ראש ‘דירקטוריון שידורי קשת בעירבון מוגבל‘ אשר זעמה בפברואר 2019, על ההשקעה בתכנית הריאליטי “2025“, שבה השקיעה “קשת“, מעל 80 מיליון ₪.

הסכום הענק שהתאדה, הועבר מתוך תקווה, כי לפני הרבה לפני ‘תכנית 2025‘ תניב התכנית את התשואה בהפקה בישראל ובמכירות של הפורמט ברחבי העולם.

הטייקונית דרורית ורטהיים, 63, גרושה ואם לשניים אישה מרשימה ושאפתנית שמנסה לעצב את חיינו ותודעתנו יותר מדי יום, מעצבנת יותר בימים אלה. היא רואה, כי בעולם של היום יותר מתמיד Business before the Pleasure שבמקרה הזה הוא תוכן השידור.

כמי שמשקיעה את מיטב כספה והון החברה הגב’ ורטהיים, מאפשרת מסע של ציד אישי, לכאורה, של גיא פלג כתב “חדשות 12” נגד מר בנימין נתניהו ומועמד הליכוד לראשות הממשלה, שמה לעשות הוא הזוכה לפופולריות שאינה מוטלת בספק, חרף האשמות לכאורה נגדו שעוד בטרם ניהל או בכלל, נפתח משפטו? זה שווה לחברת “קשת“?

אולי זה עוד הסבר לחוסר שיקול הדעת בפרסומים שאינם עדיין פסקניים מצד מערכת המשפט במקרים מסוג זה “התורמים” לעוד נזק כלכלי ולהורדת הרייטינג של ערוץ 12 וכבר נאמר; “המסתכל בקשת ראוי לו שלא בא לעולם” – פוסק, התלמוד הבבלי, (מסכת חגיגה, דף ט”ז, עמוד א’).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן