חדשות כאן ישראל נגישות כאן ישראל

ראש הממשלה נתניהו אישר 4000 ₪ בחודש לנכים קשה

העלאת קצבאות הנכים (לא כולם!) תתקיים במספר פעימות ב-4 השנים הקרובות, החל מ-3,200 ₪, כדי להעלות את קצבאות הנכות לגובה של כ-4,000 ₪ בחודש◄הפגנת הנכים אחר הצהרים (ג) מול בית ראש הממשלה בירושלים, התקיימה והייתה סוערת אחד המפגינים ניסה להצית את עצמו והשוטרים מנעו ממנו בכל לעשות זאת ◄ נאוה בוקר, סגנית יושב ראש הכנסת וחברת הכנסת, ממובילות המאבק להעלאת הקצבה בירכה את ראש הממשלה מר נתניהו.
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו אישר 4000 ₪ בחודש לבעלי נכות קשה | צילום: לעמ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו אישר 4000 ₪ בחודש לבעלי נכות קשה | צילום: לע”מ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הודיע היום (שלישי, ג’ בתמוז תשע”ז) על אימוץ והפעלת ‘תכנית נתניהו להעלאת קצבאות הנכים’ והצמדתו לשכר המינימום בסכום של כארבעה מיליארד שקלים ב-4 השנים הקרובות, החל מינואר 2018. התוספת באה להביא למענה מיידי לנזקקים ביותר (נכים בעלי שיעור נכות רפואית של 90% ויותר) מבין בעלי המוגבלות והנכים הקשים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

ייאמר מיד; העלאת קצבאות הנכים (לא כולם!) תתקיים במספר פעימות ב-4 השנים הקרובות, החל מ-3,200 ₪, כדי להעלות את קצבאות הנכות לגובה של כ-4,000 ₪ בחודש.

נקבע, כי מועד יישום הפעימות לגידול התקציב ואופן חלוקתו, ייקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, פרסם בדף הפייסבוק שלו, כי לאחר שהתייעצתי עם פרופ’ אבי שמחון ויושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן ולמדתי את ‘דוח זליכה’ החלטתי לשלב בין ההמלצות שהועלו על ידם;

  1. כבר בינואר 2018, תועלה הקצבה לנכים הקשים ל-4,000 שקלים בחודש, תוספת שבאה לתת מענה מיידי לנזקקים ביותר.
  2. החל מינואר 2018, נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני. המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני.
  3. תוך 4 שנים, יגדל הסיוע לנכים ב-4 מיליארד שקלים לשנה, מסגרת תקציבית שקבע שר האוצר. הפעימות לגידול התקציב וחלוקתו יקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה.
  4. כל הקצבאות, יוצמדו לשכר המינימום.
  5. כדי לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים בחודש.
  6. בנוסף, הממשלה, תשקיע 100 מיליון שקלים בשנה בתוכנית ל-סבסוד עבודת נכים. וכן הצמדה לשכר המינימום ו-עידוד יציאה לעבודה.

כאמור, על פי ‘תכנית נתניהו להעלאת קצבאות הנכים’ יינתן מענה מיידי לנזקקים ביותר, היא תשפר באופן משמעותי את מצבם של הנכים בישראל ותסייע לשילובם במעגל העבודה.

לשכת ראש הממשלה, הבהירה, כי; “החל מינואר 2018, מי שהוכר ‘נכה’ ושאינו יכול להשתכר (לעבוד) לא יהיה מתחת ל‘קו העוני’ ולכן, המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מציבור הנכים נמצאים מתחת לקו העוני“.

║ נאוה בוקר; “מברכת את ראש הממשלה על החלטתו”

חברת הכנסת נאוה בוקר, בירכה את ראש הממשלה על אישרו להעלאת קצבאות הנכות
חברת הכנסת נאוה בוקר, בירכה את ראש הממשלה על אישרו להעלאת קצבאות הנכות

עם היוודע ופרסום ‘תכנית נתניהו להעלאת קצבאות הנכים’ נשמעו בחלק קטן של עמותות הנכים (והם רבים ומפוצלים עד לנזק של ממש גם במאבק על גובה הקצבאות), התנגדות לתוכניתו של ראש הממשלה.

לטענתם היא מותירה אותם באותה מצוקה וכי ראש הממשלה, יועציו ושריו אף לא טרחו לפנות אל מה שהם מכנים ‘קואליציית הנכים’ המובילה את המאבק ברחובות ובכבישים.

עוד נמסר, כי ההפגנה שמתוכננת היום (ג) מול בית ראש הממשלה בירושלים, תתקיים כמתוכנן. והיא אכן התקיימה והייתה סוערת אחד המפגינים ניסה להצית את עצמו והשוטרים מנעו ממנו בכל לעשות זאת.

נאוה בוקר סגנית יושב ראש הכנסת וחברת הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, בירכה את ראש הממשלה מר נתניהו על החלטתו לאשר את המתווה להעלאת קצבאות הנכות לסכום של 4,000 ₪.

לדברי חברת הכנסת הגב’ בוקר; “החלטה זו מקורה בהצעת החוק שיזמתי להעלאת קצבאות הנכות לשכר המינימום לפני כשנה וחצי.

אמנם העלאת הקצבה אינה לגובה סכום המינימום כפי שדרשתי, אך זהו צעד משמעותי והישג חשוב עבור ציבור הנכים, המאפשר להם לשפר את רמת חייהם”.

בסיום הפוסט בדף הפייסבוק שלה, כתבה חברת הכנסת הגב’ בוקר; “נמשיך ונפעל עד להעלאת הקצבאות לשכר המינימום“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן