חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

קנאביס: בחינת המדיניות להפללה וצריכה – קול קורא לציבור להגיב

צוות בין-משרדי בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הגב’ עמית מררי, פונה בזאת אל הציבור הרחב לקבלת עמדות בכתב בכל הנוגע לסוגיות העולות מן ההפללה וצריכה של קנאביס. כל המעוניין לפנות לצוות בסוגיות אלה, מוזמן לעשות זאת באופן הבא, יש להעביר התייחסות בכתב הממוענת ל”צוות לבחינת המדיניות בנוגע להפללה וצריכה של קנאביס” עד ליום ה- 26.7.20 אל כתובת המייל; Cannabis2020@justice.gov.il.
0
0
עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי) ברקע: קנאביס רפואי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עמית מררי, קנאביס רפואי

צוות בין-משרדי בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הגב’ עמית מררי, לבחינת המדיניות בנוגע ל’הפללה וצריכה של קנאביס’ הודיע אתמול (ראשון, כ”ז בתמוז התש”פ) כי הוא פונה בזאת לציבור הרחב לקבלת עמדות בכתב בכל הנוגע לסוגיות העולות מן הנושא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

קנאביס או קנבוּס הוא סם פסיכואקטיבי המופק מחלקים שונים של צמח הקנאביס. על פי ויקיפדיה, הוא מכונה גם גראס, ויד (מאנגלית; grass, weed – דשא, עשב), מריחואנה (מספרדית מקסיקנית; Marijuana) או גנג’ה (מהינדית; Ganja, गांजा) כאשר הכוונה היא בדרך כלל לפרחי הצמח.

בימים אלה, עמל צוות בין-משרדי של חברים בהם; נציגי משרד הבריאות, משרד לביטחון פנים, משרד הרווחה, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד האוצר ומשרד המשפטים.

הצוות, הוקם בעקבות החלטת ‘ועדת שרים לחקיקה’ מיום 21.6.20 בעניינן של הצעת חוק לתיקון ‘פקודת הסמים המסוכנים’ (הגדת צמח הקנבוס, מדרוג עבירות ועונשים בסם קנבוס), התש”ף-2020 של חברת כנסת שרן השכל (סיעת הליכוד) והצעת ‘חוק הסדרת שוק הקנאביס לצריכה פרטית, התש”ף-2020‘ של יושב ראש ועדת החינוך חבר כנסת רם שפע (מפלגת חוסן לישראל בסיעת כחול לבן).

חבר כנסת שפע, פרסם את תגובתו בדף הפייסבוק שלו וכתב; “יחד עם שותפתי ל-מהפכת הקנאביס חברת כנסת שרן השכל, הגענו אתמול למשרד המשפטים לישיבה הראשונה של הצוות הממשלתי שהוקם במטרה לקדם חקיקה ללגליזציה.

חבר כנסת רם שפע יושב ראש ועדת החינוך מסיעת כחול לבן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רם שפע

בהובלת חברי, שר המשפטים חבר כנסת אבי ניסנקורן, התגבש צוות אחראי ורציני ואנחנו בטוחים שיעשה הכל, כדי שבקרוב מאוד נוכל להעביר את הצעת החוק הממשלתית ולהסדיר את שוּק הקנאביס במדינת ישראל“. סיכם חבר כנסת רם שפע.

מטעם דוברת מחוז ירושלים אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, נמסר באמצעות הגב’ אפרת אורן, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי צוות בין-משרדי בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הגב’ עמית מררי, פונה בזאת אל הציבור הרחב לקבלת עמדות בכתב בכל הנוגע לסוגיות העולות מן ההפללה וצריכה של קנאביס.

כל המעוניין לפנות לצוות בסוגיות אלה, מוזמן לעשות זאת באופן הבא, יש להעביר התייחסות בכתב הממוענת ל”צוות לבחינת המדיניות בנוגע להפללה וצריכה של קנאביס” עד ליום ה- 26.7.20 אל כתובת המייל; Cannabis2020@justice.gov.il.

או בדואר אל לשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), משרד המשפטים, רחוב צלאח א-דין 29, ת.ז. 49029 ירושלים 9149001; או בפקס; 02-6467975.

ככל שיעלה צורך, הצוות, יוכל להזמין מי מן הפונים להשמיע את עמדותיהם בפניו.

המחלקה למשפט פלילי | ייעוץ וחקיקה

לייעוץ וחקיקה, יש שני תפקידים מרכזיים; ליווי משפטי של הכנת החקיקה בממשלה ובכנסת וייעוץ משפטי לממשלה ולרשויות ציבוריות נוספות.

בעניינים אלה פועלת משפטני ייעוץ וחקיקה מתוך מגמה להבטיח שמירה על עקרונות היסוד של המשפט הישראלי ועיקרון שלטון החוק בראשם.​​

ייעוץ וחקיקה היא הגוף המנחה המקצועי המוסמך, עבור הממשלה לעניין הכנתן של הצעות חקיקה ויוזמות של חוקי יסוד.

ייעוץ וחקיקה מלווה את הליכי החקיקה של הצעות החוק הממשלתיות והצעות החוק של חברי הכנסת ושל ועדות הכנסת ומנחה את משרדי הממשלה לגבי הכנת החקיקה בנושאים אשר בתחום אחריותם.

ייעוץ וחקיקה אחראית על הצעת יוזמות חקיקה לשר המשפטים בנושאים אשר באחריות משרד המשפטים וכן חוקי יסוד.

חברת כנסת שָׁרֶן מרים הַשְׂכֵּל-הרפז סגנית יושב ראש הכנסת מסיעת הליכוד | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שָׁרֶן מרים הַשְׂכֵּל-הרפז

ייעוץ וחקיקה אחראית גם על הבניית החקיקה ועל התקנתה של חקיקת המשנה של כל משרדי הממשלה.

  • בראש המחלקה עומדת גב’ עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי).
  • המחלקה אחראית על גיבוש מדיניות חקיקתית ומתן חוות דעת בתחום הפלילי הרחב. המחלקה בוחנת הצעות חוק, של הממשלה ושל הכנסת, אשר יש בהן רכיב פלילי – עבירה, ענישה, סמכויות חקירה וחיפוש וכיוצא באלה – כדי לוודא שהן תואמות עקרונות כלליים של הדין הפלילי ועקרונות חוקתיים כמו הזכות לכבוד, לחירות ולשוויון.
  • במסגרת התחום הפלילי הרחב שבו עוסקת המחלקה היא אחראית בין היתר על נושאים בולטים אלה; דיני העונשין המהותיים – כללי האחריות הפלילית, דרכי ענישה ושחרור ממאסר; סדר דין פלילי ודיני ראיות, לרבות זכויות נפגעי עבירה והתאמת דרכי חקירה לאנשים עם מוגבלות ולילדים; סמכויות חיפוש; המרשם הפלילי.
  • המחלקה אף אחראית על סוגיות של הדין הפלילי שהן בעלות היבטים בינלאומיים, כגון; הסגרה, עזרה משפטית בין מדינות, התאמת החקיקה הישראלית לדרישת אמנות בינלאומיות שיש להן השלכות פליליות ואף בחינת הצורך בתיקוני חקיקה נוכח כינונו של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. בנושאים אלה המחלקה עובדת בקשר הדוק עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ועם היחידה להסכמים בינלאומיים בייעוץ וחקיקה.
  • עוד בין תפקידי המחלקה סוגיות מיוחדות, כגון; סחר בבני אדם, עבריינות מין, סמים מסוכנים, איסור על הלבנת הון, פשיעה מאורגנת, עבירות טרור ואלימות במשפחה.

מתוך ייעוץ וחקיקה, אתר משרד המשפטים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן