פוליטי מדיני

קיום ישראל תלוי בעוצמתה אפילו לא בחסדן של המעצמות

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בפוסט שלו בדף הפייסבוק; ב-40 השנים האחרונות, ישראל, הפכה רבת עוצמה לאין שיעור: היא פורחת מדינית, חזקה כלכלית, מגוונת חברתית, מעניקה שוויון הזדמנויות לכל המגזרים ומבליטה את זהותה היהודית והרב תרבותית בחברה חופשית ותוססת".
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ברק: דגל ישראל וראש הממשלה מנחם בגין, אבי המהפך הפוליטי בבחירות בשנת 1977  | עיבוד צילום: שולי סונגו©
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ברק: דגל ישראל וראש הממשלה מנחם בגין, אבי המהפך הפוליטי בבחירות בשנת 1977  | עיבוד צילום: שולי סונגו©

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שכיהן כראש ממשלה במשך שתי תקופות: הראשונה, בראשות ממשלת ישראל העשרים ושבע בשנים; 1999-1996 והשנייה שהחלה ב-2009 בראשות ממשלת ישראל השלושים ושתיים ונמשכת עד היום, פרסם אמש (רביעי, כ”א באייר התשע”ז) בדף הפייסבוק שלו את התייחסותו במלאות 40 שנה לבחירות לכנסת התשיעית שבסיומן ב-17 במאי 1977, כ”ט באייר ה’תשל”ז לאחר שהוקדמו ממועדן המקורי; 1 בנובמבר 1977, כ’ בחשוון ה’תשל”ח, נחקק המושג בפוליטיקה הישראלית בתום יום הבחירות, כשמגיש משדר הבחירות דאז, חיים יבין, הכריז בשידור ישיר בערוץ הראשון, על סמך תוצאות המדגם, על; “המהפך”.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

השלכותיו של ‘המהפך’ ניכרות עד עצם היום בשינוי המבנה הדמוקרטי והסוציו-אקונומי המתרחש בישראל. היתה זו הפעם הראשונה שבה הצליחה מפלגת ‘הליכוד’ לקבל את השלטון במדינה מקץ כמעט 50 שנה, החל משנות ה-30 ועד שנת 1977. בכך למעשה נקטעה ההגמוניה של מפלגות הפועלים ובראשן מפא”י (“המערך”) ששלטו במוסדות היישוב ולאחר מכן במדינה, במשך כמעט 50 שנה, החל משנות ה-30 ועד שנת 1977.

נתניהו: הקיום שלנו תלוי קודם כל ביכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו נגד כל איום

ראש הממשלה מר נתניהו, המשיך וכתב בפוסט; “40 שנה חלפו מאז מהפך הליכוד בשנת 77׳. זה לא מקרי בעיניי שבמשך רוב התקופה שעברה מאז, הליכוד הוא זה שמנהיג את המדינה” לדבריו של נתניהו; “הסיבה היא שרוב אזרחי ישראל תומכים בעיקרון הבסיסי ביותר שאנו דוגלים בו; שהקיום של העם היהודי תלוי בקיומה של מדינה ישראל, והקיום של מדינת ישראל תלוי בעוצמתה“.

על רקע הידידות המופלאה של מדינת ישראל עם המעצמה בת בריתה ארצות הברית וביקור נשיא ארצות הברית מר דונלד טראמפ בארץ ישראל בראשית השבוע הבא, ראוי לציון ולתשומת לב משפט שכתב כב’ ראש הממשלה מר נתניהו בפוסט שלו בהמשך בהתחייסותו למעצמות העולם; “לא בטוב ליבם של שכנינו, לא בחסדם, אפילו לא בחסדן של ה‘מעצמות’. הקיום שלנו תלוי קודם כל ביכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו נגד כל איום.

ב-40 השנים האחרונות ישראל הפכה רבת עוצמה לאין שיעור: היא פורחת מדינית, חזקה כלכלית, מגוונת חברתית, מעניקה שוויון הזדמנויות לכל המגזרים ומבליטה את זהותה היהודית והרב תרבותית בחברה חופשית ותוססת” סיכם אמש ראש הממשלה מר נתניהו את הפוסט שלו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן