צבא | משטרה | ביטחון

צהל מנע פיגוע רחפנים תוקפים של איראן בצפון ישראל שבכוננות

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; "לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש ◄ כוננות בצפון המדינה, כיפות ברזל נפרסו לאורך הקו קודם לתקיפה ◄ הלילה הגיע רוהמ נתניהו להתייעצות ביטחונית בקריה ◄סוריה; "רוב הטילים הישראליים "הושמדו" לפני שהגיעו ליעדם. אזרח אחד נהרג".
0
0
ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו נגד קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות ברקע מטוס קרב של חיל-האוויר
בנימין נתניהו נגד קאסם סולימאני

בצפון הארץ, נפרסו סוללות “כיפת ברזל” והוגברה הכוננות הצבאית של מדינת ישראל בטייסות השונות שבבסיס חיל האוויר, זאת במסגרת הכוננות הגבוהה של חיל האוויר בצפון. הסוללות, נודע, נפרסו לפני סיכול הפיגוע האיראני בשיגור מספר רחפנים חמושים משטחה של סוריה אל צפון מדינת ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דובר צהל, מסר הלילה (ראשון, כ”ד באב התשע”ט) כי התקיפה אמש בוצעה נגד פעילי ‘כוח קודס’ האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו כאמור, בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה.

מקורות בסוריה (לא רשמיים), דיווחו על שלושה פיצוצים רבי עוצמה שנשמעו ברחבי דמשק. על פי הדיווחים, נשמעו פיצוצים חזקים בשכונת אלמזה בעיר, שבה שדה תעופה צבאי.

חיל האוויר של צהל, פרסם, כי הוא נמצא במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה, ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל ורואה באיראן ובמשטר הסורי אחראים ישירים ל“ניסיון פיגוע של כוח קודס האיראני” בראשות קאסם סולימאני.

על פי דובר צהל, הרי ש‘פיגוע הרחפנים התוקפים’ היה אמור להתבצע כבר ביום חמישי שחלף ותוכנן לצאת משטחה של סוריה, כדי לפגוע במטרות ישראליות בצפון המדינה,  זאת עם עם פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות בראשות קאסם סולימאני, באמצעות שיגור של כמה רחפנים תוקפים לעבר מטרות ישראליות בצפון שטח ישראל.

מודיעין מדויק שזרם אל צהל, הקפיץ את מערך כוחות צהל לסיכול הפיגוע ולאחריו גם הגיע ה”עונש” של חיל האוויר הישראלי, אמש (מוצאי שבת) בתקיפה של יעדי טרור בכפר עקרבא שמדרום לדמשק“.

דובר צהל, תת-אלוף רונן מנליס; “אנו עוקבים לאחרונה, אחרי ההתארגנות הזו בראשות קאסם סולימאני לבצע את הפיגוע הזה עם פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות, באמצעות שיגור של כמה רחפנים תוקפים לעבר צפון שטח ישראל.

ביום חמישי פורסמה ביומון “כיאן” האיראני פרשנות ולפיה ישראל, לא תופתע אם תותקף בימים הקרובים ב’מטוסים ללא טייסים תוקפים‘ והיא “מרוויחה זאת ביושר”.

מוחמד אימאני הפרשן האיראני, הקרוב למנהיג משמרות המהפכה, כתב: “אל לישראל להתפלא אם בימים או הלילות הקרובים היא תותקף במלטים (מטוסים ללא טייסים), שכן היא הביאה זאת על עצמה בכך שתקפה בעומק עיראק. המלטים, יתקפו את האזורים החיוניים והביטחוניים שלה” ובכך חיזק את הערכת חיל המודיעין לעתיד להתרחש.

ראש הממשלה ושר הביטחון מר נתניהו; “לאיראן אין חסינות בשום מקום… הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש”.

בחיל האוויר אמרו כי; “תקפנו כמה יעדים ב’עקרבא‘ שבהם, יש פעילים איראנים ופעילים של מיליציות שיעיות, כולל ציוד שנועד לשמש בפיגוע הזה ומנעו את הפגיעה של חולייה שניסתה בחמישי האחרון לשגר את הרחפנים החמושים אל עבר ישראל, אולם כוחות צהל שיבשו את פעילותם ומנעו את הפגיעה”.

צהל נמצא במוכנות גבוהה להמשך הגנה ופעולה ככל שיידרשו נגד כוונות לפיגוע נגד מדינת ישראל ורואה באיראן ובמשטר הסורי, אחראים ישירים לניסיון הפיגוע שסוכל. אנו רואים בחומרה שהמשטר הסורי, מאפשר שימוש בטרור ומעלים עין על כל מה שנעשה בשטחו”.

התקיפה נוהלה על ידי בכירי צהל בראשות הרמטכל ראל אביב כוכבי, כמו כן, עדכנו את ראשי המועצות המקומיות והאזוריות באזור הגולן על פרטי האירוע” –  סיכם תאל מנליס.

ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו, הגיע הלילה לאחר חצות אל התייעצות ביטחונית בקריה שבתל אביב. זאת לאחר שצה”ל תקף בסוריה וסיכל “ פיגוע רחפנים איראני” משטחה כנגד ישראל.

מקודם יותר אמש (מוצש) אמר ראש הממשלה ושר הביטחון מר נתניהו, כי; “במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות.

אני חוזר ואומר; לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש.

נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל“. סיכם בקצרה מר נתניהו.

מנגד “רוב הטילים הישראליים “הושמדו” לפני שהגיעו ליעדם” – דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית “סאנא” שהוסיפה, כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה, הצליחו לזהות בשעה 23:30; “מטרות עוינות” שהגיעו מכיוון רמת הגולן לעבר אזור דמשק.

האם מעמדו של מייג’ור גנרל קאסם סולימאני, מתערער?

אין ספק, כי ניסיון “פיגוע רחפנים איראני” נגד מדינת ישראל, הגיע לאחר שמפקד כוח קודס, הכוח האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות איראן, הלא הוא מייג’ור גנרל קאסם סולימאני, שספג ויספוג ביקורות על אי תגובתו ו/או אי הצלחתו מול צהל .

גם פעולותיה האחרונות של ישראל הננקטות על פי העיתונות הזרה, כנגד מטרות צבאיות איראניות ברחבי המזרח התיכון ובאחרונה בשטחה של עיראק, מערערים קשות גם את תדמית מדינתו ותדמיתו שלו, חרף העובדה שנחשב אחד המנהיגים הצבאיים הבולטים במזרח התיכון.

זאת ועוד; “הכוכב הבא” של האיראנים, הוא; קאסם טקיזדה (کاسم تاکی زادا) סגן שר ההגנה של איראן, שאמר בסוף השבוע שעבר, הצהיר, דרשות תפילת יום שישי ב-מַשְׁהַד (مشهد,)העיר השנייה בגודלה באיראן, כי לאיראן, יש טילים חדישים ומדויקים שהיא עדיין לא חשפה, כדי שתפתיע את אויביה.

לדבריו של טאקיזדה, יש דיוק רב לטילים אלה, אך, כי הטווח שלהם מוגבל לרדיוס של 1,800 קילומטרים (שלמגינת לבו עדיין אינם מגיעים עד ארצות הברית).

סגן שר הביטחון האיראני, חזר ביום שישי על עמדתה של מדינתו, והתעקש ש”תכנית הטילים של ארצו” מוגבלת לאיומים שעומדים בפניה, ש”כרגע יש להם רדיוס של 1,800 קילומטרים“.

טאקיזדה, הבהיר, כי; “האמריקאים, יודעים היטב, שהכוחות האיראניים, אינם צריכים להגיע לעיר ניו יורק, כדי להתעמת איתם… במקום זאת, “כיום יש עשרות אלפי אמריקאים באזור” ומסיבה זו, חושב המנהיג העליון של איראן, כי וושינגטון, לא תפתח במלחמה עם איראן.

סגן שר ההגנה של איראן, המשיך להתרברב וסיפר, כי; “איראן, השפילה מטוס זעיר ללא טייס (מזלט) אמריקני מתוחכם מאוד ב- 20 ביוני מעל המפרץ הפרסי לאחר שחדר את המרחב האווירי של איראן.

לדידו של קאסם טקיזדה שסיכם כי מדינתו איראן, כבר הגיעה ל”עצמאות מלאה בתעשייה האווירית זאת בשל המוח האיראני“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן