
פרקליט המדינה, עו”ד עמית איסמן, פרסם היום (יום שלישי, 12 באוגוסט 2025) איגרת חריפה לכלל עובדי הפרקליטות, בה הביע התנגדות נחרצת להחלטת הממשלה להביא לסיום כהונתה של היועצת המשפטית לממשלה, עו”ד גלי בהרב-מיארה.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה‘ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
בהודעה, שנמסרה על ידי מנהל מחלקת הדוברות במשרד המשפטים, עו”ד נועם שרביט, נכתב שההחלטה היא; “אירוע חריג ביותר וראשון מסוגו“.
באיגרת הבהיר פרקליט המדינה, כי ההחלטה; “מנוגדת לדין” ומהווה אתגר לעקרונות היסוד של עצמאות התביעה הכללית, הייעוץ המשפטי ושלטון החוק בישראל.
איסמן, שיבח את עו”ד בהרב-מיארה על פועלה לאורך כהונתה, בציינו שהיא פעלה; “באחריות, ביושרה ובמקצועיות, תוך מחויבות מלאה לחוק, לאינטרס הציבורי ולערכי הדמוקרטיה גם נוכח אתגרים ולחצים לא מבוטלים“.
פרקליט המדינה עו”ד איסמן, הזכיר את פסק הדין המפורט של המשנה לכב’ נשיא בית המשפט העליון, השופט נעם סולברג, שבו נקבע מפורשות, כי סמכויות היועצת המשפטית לממשלה נשארות בעינן, וכי עמדותיה מחייבות את הממשלה כל עוד לא נקבע אחרת על ידי בית המשפט.
הוא הדגיש שהפרקליטות בראשותו תמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם היועצת המשפטית לממשלה, תוך שמירה על מעמדה וסמכויותיה.
לסיום, פנה פרקליט המדינה לעובדי הפרקליטות וקרא להם להמשיך בעבודתם המקצועית והעצמאית, ממוקדים בשליחותם הציבורית ובמחויבות לשמירה על שלטון החוק ותפקודה התקין של מערכת המשפט.










