פלילים רדיו | טלוויזיה

פענוח ה-DNA שהביא ללכידת הרוצח של ורדית בקרקנוט | ערוץ 11

הערב בטלוויזיה, שני, 1 באפריל 2019, ב-21:10 בערוץ כאן 11 ובדיגיטל בתכנית "שטח הפקר": "ללכוד רוצח" על הטכנולוגיה החדשה שבאמצעותה פוענח הרצח של ורדית בקרקנוט, מלפני 26 שנים, סרטה של רוני זינגר, "שטח הפקר" – "ללכוד רוצח", בתכנית התחקירים "שטח הפקר" בהגשת גיא זהר, והפעם; "ללכוד רוצח".
0
0

כיצד פוענח הרצח של ורדית בקרקנוט, מלפני 26 שנים, סרטה של רוני זינגר, הערב (שני, 1 באפריל 2019, ב-21:10 ב-ערוץ כאן 11 ובדיגיטל) בסדרת התחקירים “שטח הפקר” הפעם; “ללכוד רוצח” על הטכנולוגיה החדשה שבאמצעותה פוענח הרצח של ורדית בקרקנוט זיכרה לברכה, מלפני 26 שנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ורדית בקרקנוט זכרונה לברכה שרוצחה נלכד מפענוח הדי-אן-איי בתכנית התחקירים "שטח הפקר" בהגשת גיא זהר בערוץ 11 | עיבוד צילום: שולי סונגו
ורדית בקרקנוט זכרונה לברכה

התעלומה הגיעה לסיומה בפברואר 2019, כשהמשטרה הודיעה כי על פענוח הרצח, עצרה ובידיה חשוד במעשה בשם; ולרי סאקוביץ’ בן ה-64 בחשד לאונס ולרצח. וב-3 במרץ שנה זו, הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח.

ב-30 בנובמבר 1993, עלתה ורדית בקרקנוט לטרמפ בעיר תל אביב, הוסעה ליער אשתאול ליד ירושלים ושם נרצחה ונאנסה באכזריות. במשך 26 שנים לא פוענח הרצח. חשודים נעצרו ושוחררו, אך המשפחה, נותרה ללא תשובות.

כעת, בריאיון בלעדי לתכנית “שטח הפקר” לאחר הפענוח, בני המשפחה, מספרים על ההקלה ועל המפגש המרגש עם מפקד מחוז ירושלים דאז, ניצב (בדימוס) יורם הלוי, שדחף להמשיך ולחקור את הפרשה למרות השנים שעברו.

פענוח תיק הרצח לא היה מתאפשר אלמלא טכנולוגיה חדשה של פענוח  הדי-אן-איי (DNA) המאפשרת לזהות פושעים גם שנים לאחר ביצוע העבירה. כך קרה גם בתיק הרצח של נעה איל (בת 17) זכרה לברכה, משכונת רמות שלאחר בילוי לילי לא שבה לביתה למחרת נמצאה גופתה ביער רמות. התברר, כי נרצחה ונאנסה ב-22 בפברואר 1998 בעיר ירושלים.

במשך שנים לא היה למשטרה קצה חוט. בשנת 2014, כ-16 שנים לאחר הרצח, פענחה משטרת ישראל, את הרצח. כנגד החשוד ברצח, בשם; דניאל נחמני, הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום. כאמור, אחרי 21 שנים בינואר 2019 הורשע נחמני, ברצח ובמעשה סדום.

█ פענוח תיק הרצח לא היה מתאפשר אלמלא טכנולוגיה של פענוח  ה-DNA, המאפשרת לזהות פושעים גם שנים לאחר העבירה

כאמור, רצח ורדית בקרקנוט, חרף כל פעולות החקירה המושקעת לאורך השנים וחרף העובדה שבזירה אותרה דגימת ‘די-אן-איי’ השייכת על לפי החשד למבצע העבירה, רוצחה לא נתפס. 

היה זה בזמנו רק קצה חוט משמעותי למציאת הרוצח, אך רק בשנת 2018, התאפשרה על ידי צוות חקירה מיוחד של המשטרה שחזר לבחון שוב את התיק ולפענח תיק הרצח לעשות שימוש בטכנולוגיה חדשה של ‘פענוח די-אן-איי’ המאפשרת לזהות פושעים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירה.

גֵּנֵאָלוֹגְיָה (חקר אילן היוחסין, משמש מדע עזר בהיסטוריה לחקר ההקשר הגנטי של קבוצת אורגניזמים. במובן הצר, המונח מתייחס לחקר היוחסין והשתלשלות הדורות) זאת מה שעשתה המשטרה במאמץ רב ומפתיע אותו תראו הערב.

הערב שני, 1 באפריל 2019, בשעה 21:10 ב’כאן 11‘ ובדיגיטל, תוכנית התחקירים “שטח הפקר” בהגשת גיא זהר, והשבוע – “ללכוד רוצח“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן