אוכל עירקי חדשות ימים טעימים כאן אור יהודה מאכלי עמים

פסטיבל במיה ב’מרכז מורשת יהדות בבל’ בעיר אור יהודה בשישי

שרי שפילמן שבירו , שפית המתמחה באוכל תיאלנדי והיועצת הקולינרית של לשכת התיירות של תאילנד בישראל תדבר על הבמיה, מלכת המנה מהזווית התאילנדית וגם תכין עבורכם טעימה של תבשיל במיה תאילנדי ! נתראה ביום שישי הקרוב 8.11.2019 בשעה 10 במרכז מורשת יהדות בבל . שימו לב - היא משלנו, יהודי בבל! Sari Shpilman

פורסם על ידי ‏Babylonian Jewry Heritage Museum מוזאון מורשת יהדות בבל‏ ב- יום שלישי, 5 בנובמבר 2019
לרגל סיום "עונת הבמיה" הירק האהוב המככב ב'מטבח העיראקי' יתקיים 'פסטיבל הבמיה' הראשון ב'מרכז מורשת יהדות בבל' יפתח ביום שישי הקרוב (י' בחשון התש"פ, 8.11.2019) בשעה 10:00, בבוקר בשדרות מרדכי בן פורת 83, בעיר אור יהודה ◄ מארגני 'פסטיבל הבמיה' מבטיחים למבקרים, כי לא "נשאיר אתכם רעבים ? המשתתפים באירוע, ייהנו ממגוון טעימות של 'מאכלי במיה'.
0
0

יש כאלה שאוהבים אותה מאד מאד ויש כאלה שהיא דוחה אותם מאד מאד בכל מקרה, הידיעה הבאה מומלצת לשני הקטבים, קודם נכיר אותה, נעים מאד שמה; במיה! עכשיו למבזק; ‘פסטיבל הבמיה’ הראשון ב’מרכז מורשת יהדות בבל’ יפתח ביום שישי הקרוב (י’ בחשון התש”פ, 8.11.2019) בשעה 10:00, בבוקר בשדרות מרדכי בן פורת 83, בעיר אור יהודה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פסטיבל במיה הראשון ב'מרכז מורשת יהדות בבל' בעיר אור יהודה ביום שישי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
פסטיבל במיה

חרף המראה הלא מלבב הבמיה נחשבת מבין הצמחים הכי בריאים, היא  מלאה בוויטמינים, מינרלים ומסייעת גם לחולי סכרת ובסגולותיה היא אפילו מונעת של מחלת כליות ואילו ריפוי של מחלות מעיים.

  • מונעת ‘מחלות כליה‘ ותורמת ל’בריאות המעי‘.
  • מפחיתה את ה’כולסטרול‘.
  • מקלה על ‘אסתמה’ מסייעת ל’איזון הסוכרת‘.
  • מסייעת לשמור על היריון בריא ועוד יתרונות בריאותיים לבני האדם.

במיה על פי ויקיפדיה היא צמח מאכל ממשפחת החֶלמיתיים. היא צמח חד-שנתי, המגיע לגובה של עד שני מטרים, העלים הם רחבים בגודל של בין 10 – 20 סנטימטרים. התרמילים, נעשים ראויים לאכילה לאחר בישול.

צמח מאכל במיה בעלת פרח צהוב הפורח רק יום אחד ולאחר מכן, מתפתח פרי הבמיה מתחתיו. עוד בהרחבה על הבמיהוערכה התזונתי.

‘פסטיבל הבמיה’ הראשון ב’מרכז מורשת יהדות בבל‘ שיפתח, כאמור, ביום שישי הקרוב (8.11.2019) ירחיב את הידע שלכם על הבמיה וגם על טעמה באמצעות מתכונים שיוצגו למבקרים במסגרת שפים ותחרות מתכונים.

את פסטיבל הבמיה נפתח ביום שישי הקרוב 8.11.2019 בשעה 10 באירוע מרתק וגם טעים….אל תחמיצו!!

פורסם על ידי ‏Babylonian Jewry Heritage Museum מוזאון מורשת יהדות בבל‏ ב- יום שני, 4 בנובמבר 2019

בסרטון מעל קוּבה במיה של יפה מססה | בצילום: מוזאון מורשת יהדות בבל.

אוהבים במיה? הפסטיבל הזה הוא ממש בשבילכם! לרגל סיום “עונת הבמיה” הירק האהוב המככב ב’מטבח העיראקי‘ החליטו ב’מרכז מורשת יהדות בבל‘ לקיים פסטיבל שהוא כל כולו; במיה!

האירוע שיפתח את פסטיבל במיה, יתקיים ב- 8.11 בשעה 10:00 ויכלול פאנל חגיגי בו ידונו מומחים שונים בנושאים הקשורים לבמיה, תכונותיה, תפוצתה הגאוגרפית והתרבותית ושילוביה במאכלים שונים.

מארגני ‘פסטיבל הבמיה’ מבטיחים למבקרים, כי לא “נשאיר אתכם רעבים ? המשתתפים באירוע, ייהנו ממגוון טעימות של ‘מאכלי במיה‘.

לפרטים נוספים והרשמה;

תתקיים תחרות נושאת פרסים של מתכוני במיה. מחיר 30 ₪, ל-אורח, מחיר; 35 . ניתן לרכוש כרטיסים בטלפון; 03-5339278 שלוחה 8 או במייל; Babylon@bjhc.org.il, מוזאון מורשת יהדות בבל ממוקם בשדרות מרדכי בן פורת 83, בעיר אור יהודה.

אם יש לכם מתכון מנצח שכולל במיה? כזה שאי אפשר להפסיק לאכול ושכל חג או אירוע מיוחד, מבקשים שתכינו אותו? מכירים מישהי או מישהו שאתם בטוחים שהמתכון שלו ינצח? תייגו אותם שלא יפספסו.

הירשמו עוד היום לתחרות ‘מתכוני במיה‘ שתערך במסגרת “פסטיבל הבמיה” שלנו. המעוניינים, לחצו על הקישור; טופס השתתפות בתחרות מתכוני במיה

וועדה המורכבת משפים ואוהבי במיה, תבחר את המתכונים המנצחים מבין כל המתכונים שיתקבלו, והפרסים לזוכים. מתכונים ניתן לשלוח למייל; events@bjhc.org.il.

פרופ’ אביאלי, אנתרופולוג תרבותי העוסק באוכל וביחסי הגומלין שבין אוכל ואכילה לאספקטים תרבותיים אחרים

פסטיבל במיה ב‘מרכז מורשת יהדות בבל’ בסוף השבוע, שישי הקרוב 8.11.2019 בשעה 10 במרכז מורשת יהדות בבל (שישי) יתקיים בעיר אור יהודה.

חיים זיסוביץ, צילום: יחסי ציבור

בהשתתפות;

  • פרופ’ ניר אביאלי, מטעם אוניברסיטת בן גוריון, אנתרופולוג תרבותי העוסק באוכל וביחסי הגומלין שבין אוכל ואכילה לאספקטים תרבותיים אחרים, כמו מבנה חברתי, מגדר, דת ופוליטיקה.
  • הגב’ שרי שפילמן – שבירו, מקהילת יהודי בבל, שפית המתמחה ב-אוכל תיאלנדי והיועצת הקולינרית של לשכת התיירות של תאילנד בישראל, תדבר על הבמיה, מלכת המנה מהזווית התאילנדית וגם תכין עבורכם טעימה של תבשיל במיה תאילנדי.
  • האגרונום איש מועצת הצמחים מר טל עמית.
  • את האירוע בנחת ובטוּב טעם, כהרגלו; ינחה העיתונאי; חיים זיסוביץ, מנכל‏ ב-‏זיסוביץ תקשורת, עיתונות יחסי ציבור, דוברות, קריינות‏.

מוזאון מורשת יהדות בבל | Babylonian Jewry Heritage Museum 

ב’מרכז מורשת יהדות בבל‘ בשדרות מרדכי בן פורת 83, בעיר אור יהודה, מקווים שהדורות הבאים, יספגו את ההיסטוריה של יהדות בבל, יחשפו למסורת והתרבות היהודית בבלית וימצאו דרכים יצירתיות ובונות לשאוב ממנה השראה, כדי לשמר את המסורת והתרבות של משפחותיהם וקהילותיהם.

פרופ אפרים צדקה

יושב ראש ‘מרכז מורשת יהדות בבל‘ הוא פרופ’ אפרים צדקה את מרכז מורשת יהדות בבל מנהלת הגב’ עליזה דיין-חממה

מרכז מורשת יהדות בבל בעיר אור יהודה, נוסד בשנת 1973 כמוסד ללא כוונת רווח ובמטרה לאסוף, לשמר, להנציח את ‘מורשת יהדות בבל‘.

המרכז” לא נועד לייצג את יהדות עיראק בלבד ולקדם את ענייניה, נהפוך הוא” – אומר יושב ראש ‘מרכז מורשת יהדות בבל‘ פרופ’ אפרים צדקה; “המרכז” מתעד ומנציח בשביל הדורות הבאים את סיפור המורשת הענפה של העתיקה בקהילות ישראל, מורשת מפוארת שהפכה לנחלת כלל עם ישראל. זוהי זכות הקיום הייחודית של “מרכז מורשת יהדות בבל“.

המרכז” מושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה, המתוודעים לתולדותיה ולתרבותה של יהדות בבל ונחשפים לאוצרותיה הייחודיים.

כל שנה אנו מרחיבים את המוזאון ופותחים תצוגות חדשות בעזרת תרומות מידידי ושוחרי המוזאון בארץ ובעולם.

עליזה דיין חממה

עשייה רבה עוד לפנינו. חדר הכספות הגדול שבב’מרכז מורשת יהדות בבל‘ מכיל פריטי מורשת והיסטוריה רבי-ערך הממתינים להתרחבות המוזאון, כדי שאפשר יהיה לשלבם בתצוגות חדשות”.

המרכז” מפעיל מכון מחקר, הוצאה לאור, ספריה וארכיונים. במכון, נערכים כנסים אקדמיים, מחקרים שחוקר אספקטים של שירה, פרוזה, מוזיקה, ריקוד ומחזאות, לבוש שהם חלק ממורשת יהדות בבל.

המרכז, מפעיל גם את “מוזיאון יהדות בבל” שנפתח לציבור בשנת 1988, ומציג תערוכות קבועות ומתחלפות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן