ניר מאיר

עשרים שנה – עצב תסכול ואסף | הטור של ניר מאיר

לא זכיתי להכיר את אסף אך את אמו שלומית, את אחיותיה ואת סבו, הכרתי. הייתה לי גם הזכות לקבל את אחותו – דפנה, לחברות בקיבוץ נִירְעָם שבנגב הצפוני-מערבי, ממערב לשדרות, המשתייך לתנועה הקיבוצית. מן ההתכנסות המרגשת שערכו בני המשפחה, למוקירי זכרו, למדתי להכיר עלם חמודות, גבוה, נאה ואוהב חיים אשר נקטף בדמי ימיו, כשכל החיים עוד לפניו.
0
0
מצבת 73 חללי צבא הגנה לישראל שנספו באסון המסוקים בישוב שאר ישוב
מצבת 73 חללי צבא הגנה לישראל שנספו באסון המסוקים בישוב שאר ישוב

מחר  מוצאי שבת (ח’ בשבט התשע”ז) ימלאו 20 שנים לאותו לילה מר ונמהר שבו מצאו את מותם 73 מטובי הלוחמים בצה”ל. באסון המחריד שזכה לכינוי; “אסון המסוקים*”. עשרה מבין הנופלים היו בני קיבוצים ואחד בן מושב שיתופי.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

אתמול קיים הצוות המוביל בתנועה הקיבוצית אזכרה באתר האסון בקרבת שאר-ישוב. החלטנו, כי נציגי התנועה הקיבוצית, ייקחו חלק בכל האזכרות לבני הקיבוצים שנפלו ב‘אסון המסוקים’.

אני בחרתי לקחת חלק באזכרה לזכרו של אסף סיבוני זכרו לברכה בקיבוץ ניר-עם. לא זכיתי להכיר את אסף אך את אימו שלומית, את אחיותיה ואת סבו, הכרתי. הייתה לי גם הזכות לקבל את אחותו – דפנה, לחברות בקיבוץ ניר-עם (נִיר-עָם) שבנגב הצפוני-מערבי, ממערב לשדרות, המשתייך לתנועה הקיבוצית.

אסף סיבוני החייל שנספה באסון המסוקים ב-שאר ישוב
אסף סיבוני החייל שנספה באסון המסוקים ב-שאר ישוב

מן ההתכנסות המרגשת שערכו בני המשפחה, למוקירי זכרו, למדתי להכיר עלם חמודות, גבוה, נאה ואוהב חיים אשר נקטף בדמי ימיו, כשכל החיים עוד לפניו.

שני הטקסים בהם לקחתי חלק היו עצובים מאוד. האבדן הנורא של 73 מטובי בנינו והתסכול על מה שלא זכו להיות אינו מרפה. בבית הקברות בניר-עם פגשתי שניים ממפקדי הפלחה”ן של חטיבת הנחל בשנים שלאחר מכן.

השניים בני וחברי קיבוץ, ממלאים היום תפקידים בכירים בצה”ל. האחד מח”ט והשני מג”ד גדס”ר הנח”ל, שניהם שרתו בגדס”ר יחד עם בני, אריה.

ואני מהרהר…

כותב שורות אלו מניח זר על מצבת 73 חללי צבא הגנה לישראל שנספו באסון המסוקים בישוב שאר ישוב
כותב שורות אלו מניח זר על מצבת 73 חללי צבא הגנה לישראל שנספו באסון המסוקים בישוב שאר ישוב

המדינה הזאת לא תמיד משיבה לנו טובה תחת טובה. בתפקידי אני מוצא את עצמי מתעמת שוב ושוב עם נבחריה ופקידיה. אך זו המדינה היחידה שיש לעם היהודי ואנו נמשיך לחנך את בנינו לתת למענה הכל!

█ אסון המסוקים | אסון היסעורים

*אסון המסוקים (נקרא גם “אסון היסעורים“) היה תאונה אווירית שהתרחשה בליל כ”ח בשבט ה’תשנ”ז, 4 בפברואר 1997. שני מסוקי יסעור של חיל האוויר הישראלי התנגשו מעל עמק החולה, בעת שהובילו לוחמים מחטיבת הנח”ל, חטיבת גולני, חיל השריון ומיחידות נוספות למוצבי צה”ל שברצועת הביטחון, דלעת ובופור, שבדרום לבנון. אחד המסוקים, התרסק בחצר של מבנה ששימש כצימר לנופשים במושב שאר ישוב, והשני התרסק בסמוך, בשדה פתוח ליד קיבוץ דפנה. באירוע נהרגו כל 73 החיילים שהיו במסוקים. 8 מתוכם היו אנשי הצוות שהטיסו את המסוקים. בנוסף נהרגו שתי כלבות בשירות צה”ל. לא היו נפגעים על הקרקע. מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

ניר מאיר מזכיר התנועה (מזכ"ל)

ניר, בן 59, נולד וגדל בקבוצת שילר. דור שלישי למייסדי הקיבוץ. נשוי לד"ר שגית מאיר, חוקרת ביולוגיה במכון וייצמן. ניר אב לארבעה ילדים החיים כיום בקבוצת שילר. אביו אריה ז"ל נפל בקרב ההבקעה לרצועת עזה במלחמת ששת הימים.

ניר קיבל בשם אביו את עיטור העוז. גם כיום,  ממשיך ניר לשרת בהתנדבות כסא"ל במיל', לצד שלושת ילדיו הבוגרים, שגם הם קצינים במיל'.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן