כסף מדבר מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה

ענף היהלומים אופטימי הסחר יגבר לאור הסכם השלום עם האמירויות

בדומה לענפים אחרים בהם פגע משבר הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי שחולל, גם ענף היהלומים, אבני חן ותכשיטים הישראלי (בדומה לזה העולמי) ספג פגיעה קשה, מינהל היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, מסכם את שנת 2020 ◄ שר הכלכלה והתעשייה, פרץ: "בעת הזו של משבר הקורונה, בו ענף היהלומים היה אחד מהסקטורים שנפגעו באופן הקשה ביותר, האפשרות לבנות תשתית ולמנף את "הסכמי אברהם" לשוק חדש ומשמעותי עבור יצואני היהלומים הישראלים".
0
0
אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ברקע: גמולוג תכשיטים | צילום: לעמ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אופיר גור

“אין ספק ש’ענף היהלומים הישראלי’ חווה משבר קשה בשנה זו, עקב משבר הקורונה. יחד עם זאת, החודשים האחרונים של השנה הצביעו על התמתנות הירידות והתאוששות של הענף, ובמידה והמגמה הזו תמשיך, הרי ששנת 2021, עשויה להביא בשורות טובות לענף היהלומים הישראלי, בוודאי אם המגמה המסתמנת, של המשק הישראלי כאחד מהראשונים שיוצא מהמשבר הבריאותי והכלכלי, תגשים את עצמה” – כך אומר ומסכם היום (יום רביעי, ז’ שבט, תשפ”א) מר אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מינהל היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה מסכם את שנת 2020, כאשר בדומה לענפים אחרים בהם פגע משבר הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי שחולל, גם ענף היהלומים הישראלי (בדומה לזה העולמי) ספג פגיעה קשה.

לעומת ענפים אחרים, שנה זו מגיעה אחר ששנת 2019, גם היא, לא היתה שנה פשוטה לענף כלל. עם זאת, שנה זו מסתיימת באופטימיות הנובעת העלייה בנתונים ממש בחודש האחרון של השנה, אשר רשם גידול משמעותי, המבשר, אולי התאוששות של הענף.

ענף היהלומים – סיכום הנתונים;

יבוּא נטו של יהלומי גלם, לישראל, עמד על סך של כ- 1.067 מיליארד דולרים, זוהי ירידה של כ- 40% לעומת שנת 2019.

יצוּא נטו של יהלומי גלם, עמד על סך של כ- 860 מיליוני דולרים, גם כאן מדובר על ירידה של כ- 40% לעומת השנה הקודמת.

יבוא יהלומים מלוטשים נטו, עמד על סך של כ- 1.534 מיליארד דולרים, זו ירידה של כ-37% (אחוזים) לעומת שנת 2019.

יצוא יהלומים מלוטשים נטו, עמד על סך של כ- 2.37 מיליארד דולרים, מדובר בירידה של כ- 30.5% לעומת השנה הקודמת.

נקודות האור, כאמור, טמונות בנתונים של החודשים; נובמבר ודצמבר 2020. כאשר בנובמבר, התמתנוּ הירידות ובדצמבר, עלה יצוּא יהלומי הגלם בכ-18%.

מטעם דוברות משרד הכלכלה, נמסר על ידי הגב’ סבין שטרנברג לאתר ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי יצוּא היהלומים המלוטשים בכ-245% לעומת חודש דצמבר 2019 (כ- 190 מיליוני דולרים יצוא יהלומים מלוטשים בדצמבר 2020, לעומת כ- 55 מיליון דולרים בדצמבר 2019).

מינהל היהלומים‘ רואה פוטנציאל גדול ב’הסכם השלום עם איחוד האמירויות‘ שנחתם בספטמבר השנה.

העיר רמת גן והעיר דוּבאי, עיר באיחוד האמירויות הערביות, נחשבים לשניים מחמשת מרכזי היהלומים המובילים בעולם והגם שהיו קשרים בין תעשיית היהלומים הישראלית לזו האמירתית, הרי שמיסוּד היחסים והחתימה על הסכם השלום, הביאה, באופן מיידי, להתהדקות ניכרת של קשרי המסחר.

כעת כשיותר ויותר יהלומים מיוצאים לדובאי, מאז נשלחה לשם החבילה הישראלית הראשונה באופן ישיר בספטמבר, כשחלק מהתאוששות הענף בחודשי השנה האחרונים, מיוחס כמובן לסחר זה.

התפתחות חיובית נרשמה בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות חדשות על ידי ענף היהלומים, בדגש על טכנולוגיות מקוונות.

הפסקת הטיסות וביטולן של תערוכות בינלאומיות וקיומן של עסקאות על בסיס בחינה פיסית של היהלומים והתכשיטים, האיצה תהליכים של כניסת טכנולוגיות להשתתפות וירטואלית בתערוכות בינלאומיות, להתפתחות ערוצים אלקטרוניים של שיווק.

כמו גם שימוש בטכנולוגיות לבחינת יהלומים ובדיקתם מרחוק ומבחינה זו, תעשיית היהלומים הישראלית, התקדמה כברת דרך ארוכה יחסית בזמן קצר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן