עמדות טעינה ל-רכבים חשמליים, זהו הצורך הבלתי מתפשר הבא של רוכשי דירות ברחבי מדינת ישראל, זאת לאור העובדה, כי בשנים הקרובות צפויים להיכנס למשק הישראלי עשרות אלפי כלי רכב חשמליים, מגמה אשר תלך ותגבר בעתיד הקרוב.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
זאת ועוד; על פי התחזית של מרכז המחקר והמדע של כנסת ישראל, נתח השוק לרכבים חשמליים בישראל, צפוי לעלות ל-26% ב-2025 ולהגיע לכך שבשנת 2030, כ-84% מכירות רכבים חדשים – יהיו רכבים חשמליים.
המשמעות של טירוף המכוניות החשמליות הוא כי עד שנת 2025, מספר הרכבים החשמליים בישראל, צפוי להגיע לכדי 228 אלף רכבים חשמליים בישראל.
על רקע נתונים אלו ולאור אופי הבנייה והמגורים במדינת ישראל, הערכה היא, כי מרבית האוכלוסייה, תבחר לטעון את הרכבים האמורים בביתם הפרטי או במקומות העבודה.
לאור המצב קיימת חשיבות רבה בהכנת תשתיות לטעינת רכבים במבני מגורים, עוד בשלבי הבנייה, שכן הוספת תשתית לטעינת רכבים חשמליים בחניוני הבניינים.
לאחר סיום הבנייה, תהיה מורכבת עד בלתי אפשרית זאת עקב המורכבות ההנדסית והצורך בהסכמת דיירים הנגזרת מכך.
ולכן בחברת ‘אלדר שיווק נדלן‘ שהינה החברה המובילה בישראל לשיווק פרויקטים למגורים, מעריכים, כי הביקוש לעשרות אלפי עמדות טעינה, יגדל משמעותית בתוך פחות מעשור.
לדברי מנכל אלדר שיווק, מר רוני כהן; “כ-15% מן המתעניינים ברכישת דירה חדשה היום, כבר שואלים במעמד המכירה, אם תהיה ‘עמדת טעינה לרכבים חשמליים‘ בחניונים. אלא שלהערכתנו, יהיה מחסור בעמדות טעינה בפרויקטים החדשים למגורים.
צריך להבין שכיום, הדרישה היא שהקבלן, יספק בפרויקטים חדשים למגורים כ-30 עמדות טעינה, ועד כ-50% ממקומות החנייה (הקצאה שמשתנה מעיר לעיר זאת בהתאם למדניות העירייה).
כהן, מוסיף ומציין, כי; חלק מהיזמים, מעריכים, כי כמות החניות החשמליות לא תספיק וכבר כעת נערכים לאספקת יותר מקומות חנייה לרכבים חשמליים“.
מנכל חברת פרשקובסקי מניבים בעירבון מוגבל, מר חיים קראדי, מסביר, כי; “העולם הולך לקראת חִישְׁמוּל מכוניות ובשנת 2030, הרוב המוחלט של המכוניות בכביש; יהיו מכוניות חשמליות, אי לכך, יש להיערך כבר היום לעמדות טעינה בבנייני מגורים בשכונות חדשות.
“נכון להיום, אנחנו חוששים, כי ל’חברת החשמל‘ אין את היכולת לספק כאלו כמויות כאלה של חשמל, זו בעיה שיש להיערך אליה כבר מהיום ויפה שעה אחת קודם…”.
לדברי סמנכל הנדסה ב’קבוצת יוסי אברהמי‘ מר סתיו שמולביץ’; “בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי נרחב במערך התחבורה בישראל ומעבר של רבים לשימוש ברכבים חשמליים.
לכן, אנחנו לא ממתינים לדרישה מהרשויות וחשוב לנו להתאים את הפרויקטים שלנו לעתיד המתהווה. בפרויקט עתידי שלנו בעיר תל אביב, מתוכננות עמדות הטענה לרכבים חשמליים בכל חניה וכן עמדות הטענה לאופניים חשמליים לשימוש הדיירים”.
מנכל ובעלים משותף בחברת אלטנוילנד מר ערן לוי, אומר, כי; “אנחנו בונים באיזורים כמו; נוה צדק ובעיר הוד השרון וקהל היעד שלנו מחפש פעמים רבות את החדשנות והטכנולוגיה בדירה או בבניין.
“לכן, מוסיף מר ערן לוי; אנחנו לוקחים בחשבון את הצרכים שיש לדיירים בהווה ובעתיד הנראה לעין. ברוב הפרויקטים שלנו ישנו חניון רגיל עם עמדת הטענה לרכב חשמלי בכל חנייה, כאשר העמדה משויכת לחשבון החשמל הדירתי.
בשל מצוקת המקום בעיר תל אביב, ישנם פרויקטים בהם לא נוכל לבנות חניון רגיל ונצטרך לבנות חניון רובוטי וגם בחניון כזה אנחנו כבר מתכננים מערכת הטענה חכמה לרכבי הדיירים“.