חדשות ירושלים כאן ילדי ישראל כאן נוער ספרים | סופרים | משוררים קהילה

סימני הזמן – ספרה של מיה מזרחי כבת 16 על לחץ חברתי והמחיר שלו

"סימני הזמן" סיפורה של מיה מזרחי, בת 16 עם תובנות על החיים בספר חדש לבני נוער המאיר על עולמם של נערים ונערות כשהוא בנוי מקטעי כתיבה קצרים, שירים וסיפורים במגוון נושאים הנוגעים ברגשות שכולנוּ חווים, במחשבות, בחלומות, בעלבונות שאנו סופגים, בשריטות וצלקות אותם אנו נושאים. מיה, שמה בספרה, דגש על דימוי עצמי ואהבה עצמית, שיברון לב, היכולת להתמודד עם דברים שלא ניתן להשיבם לאחור ובעיקר על הכוח להישאר אנושי בעולם הטכנולוגי והקר.
0
0

אם עסקינן בסימני הזמן, אז אפשר להשמיע צפירת הרגעה לעולם הספרות הישראלית, יש לו דור המשך, אמיץ ובעל תובנה ותודעה רחבה על החיים גם אם הם הכותבים החדשים בני 16 (!). כזאת היא הנערה מיה מזרחי, המוציאה לאור את ספר הביכורים שלה; ‘סימני הזמן’ בהוצאת ספרי צמרת הוצאה לאור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מיה מזרחי, מחברת הספר “סימני הזמן” החלה לכתוב כבר כשהייתה בכיתה ח’. כיום, היא רק בת 16. כל תהליך של כתיבה, התחיל אצלה כבר מכיתה ח‘.

היא מתגוררת בירושלים וכיום היא פועלת בתנועת הנוער “כנפיים של קרמבו“, תנועת נוער, מובילת שינוי חברתי, הראשונה והיחידה מסוגה בעולם, לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים.

מיה, נמצאת כבר 4 שנים בתפקידים של חניכה, הדרכה ורכזת. בעקבות כך, תוּגמלה בפרס “עשרת בני הנוער המשפיעים ביותר בירושלים” מטעם ראש העיר.

כיום מזרחי, היא פעילה ב‘קו הזינוק’ – תכנית מנהיגות לנוער של קרן רוטשילד, אחראית דיגיטל בעמותת “פותחים את הלב” ויושבת ראש חברה ועשייה במועצת הנוער העירונית.

מיה מזרחי, גם “מעבירה הרצאות” בבתי ספר ובתנועות נוער, זאת במטרת להוות השראה עבור בני נוער ומתן כלים פרקטיים ל”הגשמת חלומות“.

בהיותה רק בת 16, ולאחר חוויות נעורים מורכבות, הגשימה מיה מזרחי, את אחד מחלומותיה; היא כותבת את ספר ביכוריה על “העולם המושלם” בעיניה.

█ מיה מזרחי, כשהבינה את חשיבותה של האנושיות, ואת החוסר שלה בעולמנו, החליטה לנסות ולהפוך את העולם למקום טוב יותר

סיפורה מתחיל בכיתה ח’, שם נקלעה, כמו רוב בני הנוער, לסיטואציה בה נאלצה לבחור האם לתמוך בבריונות ואלימות חברתית או שלא. מיה מזרחי, בחרה שלא, ואפילו נאלצה לשאת בהשלכות של סירובה.

כאשר הבינה את חשיבותה של האנושיות, ואת החוסר שלה בעולמנו, החליטה לנסות ולהפוך את העולם למקום טוב יותר וכדי להעביר את המסר החד וברור כתבה את ‘סימני הזמן’ ספרה הראשון.

הספר “סימני הזמן” מאיר על עולמם של נערים ונערות כשהוא בנוי מקטעי כתיבה קצרים, שירים וסיפורים במגוון נושאים הנוגעים ברגשות שכולנוּ חווים, במחשבות, בחלומות, בעלבונות שאנו סופגים, בשריטות וצלקות אותם אנו נושאים.

כמו כן, דנים בדפוסי התנהגות שאימצנו לעצמנו במהלך השנים רק בשביל להתאים את עצמנו לאחרים.

מיה שמה בספרה סימני הזמן, דגש על דימוי עצמי ואהבה עצמית, שיברון לב, היכולת להתמודד עם דברים שלא ניתן להשיבם לאחור ובעיקר על הכוח להישאר אנושי בעולם הטכנולוגי והקר.

הספר מופיע ב‘הוצאת ספרי צמרת’ שהינה חברה בעירבון מוגבל שהוקמה בשנת 1981, על ידי המנכל משה ראובני, בעל תואר במנהל עסקים והתמחות בשיווק, מרצה במוסדות להשכלה גבוהה בקורסי שיווק והתאמת מוצר ללקוח.

ראובני, נחשב בעל ניסיון רב בתחום שיווק ספרים ומכירתם, וכן בזיהוי הצרכים המשתנים של שוּק הקוראים.

חברת הוצאת ספרי צמרת מתמחה בהוצאה לאור מלאה ושיווק במיקור פנים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן