חדשות כאן נתניה תרבות הדיור | ועד בית

נתניה מכושפת – תבעו שכנתם ב-188,000 ₪ על כישופים נגדם

באפריל 2015, שפכה השכנה, כך לטענת התובעים, נוזל ולכלוך אל סף ביתם. מצוידים בעצה טובה, הם התקינו מצלמה נסתרת מעל סף דלת ביתם שתיעדה את הנתבעת, שוב באותו החודש כשהיא זורקת זבל אל סף ביתם כשמטפחת/מגבת לבנה בתוך פיה ◄כשבני הזוג, להערכתה, לא סבלו דיים וכי השפעת הכישוף הייתה חלושה, הגדילה השנה (2019) לעשות כששפכה קפה אל הכניסה לבית שכניה כשהפעם לבושה בשמלה לבנה. מכאן הייתה הדרך אל עורך דין גיא אורטל המייצג את בני הזוג התובעים.
0
0
עורך דין גיא אורטל | רקע: הדמייה, מכשפה מפעילה כישופים בנוזלים שונים | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
עורך דין גיא אורטל

זהו סיפור מצמרר שתחילתו אינו מריח טוב בלשון המעטה. בבית משפט השלום בעיר נתניה, רגילים לקבל תביעות הדדיות בנושא סכסוך שכנים, אבל זו שהוגשה לאחרונה, הטרידה אולי גם את מנוחתם, האם נתניה היא עיר מכושפה? זוג דיירים בבניין משותף בנתניה, הגיש תביעתה נגד שכנתם ומאשים אותה, כי היא מנסה לכשף אותם באמצעות חומרים שונים ולחשים משונים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

יהודי יוצאי צפון אפריקה, בעיקר, מכירים את הטקס הפָּגָאנִי הזה (פולחן דתי בניגוד לרוח היהדות) שאמור להטריד ולשבש את חייהם של השכנים ובעיקר להרחיק את השכנים מדירתם שבבניין, את בני הזוג הנחרדים שניסו להרגיע את השכנה מסכסוכים עימה.

ייאמר מיד כי בני הזוג חשדו בה מהרגע הראשון, כי היא זאת המטילה/מפזרת; קפה ו/או חומרים דמויי שמן בעלי ריח דוחה ועוד מַרְעִין בִּישִׁין, משמיעה ופולטת מפיה מיני לחשים וכשפים, כביכול, על סף ביתם ועל דלת ביתם, זאת תוך גרימת נזקים, פגיעה בפרטיותם, יצירת מטרדים והטרדות מאיימות, פגיעה בשגרה ובשלוות חייהם – בזדון.

עד כאן!” אמרו זוג התובעים הנשוי אשר חיו בשלווה עד שהופרה בברוטליות מפחידה ובצר להם פנו אל משרדו של עורך דין גיא אורטל הנתנייתי הוותיק מבית אוצם, שדרות חיים וייצמן 24, בעיר נתניה, לפעול כנגד אישה מבוגרת שהם שכנים שלה בבניין משותף בנתניה.

על פי כתב התביעה בחודש אפריל 2015, שפכה השכנה, כך לטענת התובעים, נוזל ולכלוך אל סף ביתם. מצוידים בעצה טובה, הם התקינו מצלמה נסתרת מעל סף דלת ביתם אשר תיעדה את הנתבעת, שוב באותו החודש כשהיא זורקת זבל אל סף ביתם כשמטפחת/מגבת לבנה בתוך פיה.

המומים מן המחזה שנתגלה להם מן המצלמה ובחודש מאי באותה השנה, תועדה השכנה, עושה זאת שוב כשהפעם כשמטפחת/מגבת לבנה על ראשה.

לרגע כשהיה נדמה, כי תש כוחה המגי של השכנה והינה כשנתיים אחר כך בשנת 2017, חשפה ותיעדה המצלמה נסתרת את השכנה המבוגרת כשיא מבצעת את אותם המעשים ו/או בקירוב, לא פחות מ-5 פעמים!

עורך דין אורטל; במעשיה פגעה השכנה בפרטיותם של התובעים בכבודם ובקניינם כמשמעותו בחוק יסוד; ‘כבוד האדם וחירותו’.

גם משטרת נתניה, ככל הנראה, כושפה וקפאה לנוכח התלונות הדדיות בין השכנים הניצים לאחר שהוגשו אף ניתנו בקשות למתן צווי מניעת הטרדה אולם כל אלו לא מנעו לטענת בני הזוג התובעים מן השכנה הסוררת מלהמשיך במעשיה המוזרים גם בשנת 2018.

בשלהי השנה שעברה (דצמבר) היא נתפסה “על חם” כשמטפחת עטורה לראשה, מטילה נוזלים ולוחשת לחשים על דלת הכניסה של בני הזוג.

כשבני הזוג, להערכתה, לא סבלו דיים וכי השפעת הכישוף הייתה חלושה עליהם, הגדילה השנה (2019) לעשות כששפכה קפה אל הכניסה לבית שכניה כשהיא הפעם לבושה בשמלה לבנה.

לטענת בני הזוג התובעים, תיעדה המצלמה הנסתרת באופן חד משמעי, כי המדובר במעשיה החוזרים ונשנים של שכנתם ובכתב התביעה החמוּר שהוגש באמצעות בא כוחם עורך דין גיא אורטל טענו בני הזוג התובעים, כי שכנתם הנתבעת, גרמה להם לעגמת נפש ולנזקים כלכליים.

עורך דין אורטל שאישר את הגשת התביעה, הבהיר, כי מבחינה משפטית בפעולותיה של השכנה המטרידה, מהוות “תקיפה” נזיקית, מטרד ליחיד והסגת גבול.

כמו כן, כך טען, כי במעשיה פגעה השכנה בפרטיותם של התובעים בכבודם ובקניינם כמשמעותו בחוק יסוד; ‘כבוד האדם וחירותו’ וכך נכתב גם בתביעת בני הזוג.

על פי התביעה, במעשי הנתבעת, יש משום הטרדה אשר נועדה לאיים עליהם להפחידם ולפגוע במנוחתם, בשלוותם, בשגרתם והכל תוך הילוך אימים ונטיעת פחד וחרדה, לכלוך, זוהמה, וריחות רעים.

התובעים, הוסיפו  טענו בתביעתם, כי מעשים כגון אלו שנעשו להם על ידי שכנתם – הנתבעת, ראויים לגינוי וביקורת וכי על כב’ בית המשפט להוקיע מעשים אלו למען יראו וייראו וכל זאת גם באמצעות פסיקת פיצויים ראויים עבור מי שסבל מהם משך שנים על גבי שנים.

לצורך חשיפת הנתבעת ומעשיה ואיסוף ראיותיהם באמצעות מצלמה שהותקנה בחדר המדרגות נשאו התובעים בהוצאות הרכישה וההתקנה, בהוצאות גלובליות שונות ובסך הכל תבעו פיצויים בסך 188,000 ₪.

עורך דין גיא אורטל המייצג כאמור את התובעים, טען, כי על בית המשפט, להביע סלידה ממעשים שכאלו שיש בהם כדי לפגוע בשלוות החיים, להלך אימים ולהפחיד את מי שסובל מהם.

לכן, לדבריו, ראוי כי בית המשפט, יפסוק פיצוי כספי גבוה שיביא לידי ביטוי הוקעתם ומניעת מקרים אלו במיוחד כשהם נעשים על ידי שכנים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן