דרוזים חדשות כאן ישראל רשויות מקומיות

נתניהו הבטיח ומקיים: 200 מלשח, יושקעו ביישובי דרוזים ו-צ’רקסים

מדובר בתכנית המהווה המשך ל'החלטת הממשלה 959' (מיום ה-10.01.2016), זאת במטרה לפיתוח והעצמת היישובים ה-דרוזיים וה-צ'רקסיים לשנים; 2016-2019, בסך של כ-2.2 מיליארד ₪ ◄התכנית נותנת מענה מיידי לצרכים הדחופים של היישובים, בין היתר, במניעת פיטורי עובדים, הקצאת משאבים והמשך קידומן של תכניות הפיתוח. התכנית תביא לחיזוק הרשויות ותסייע לפעילותה של המנהלת לפיתוח כלכלי-חברתי ביישובים הללו, האחראית על יישום התוכנית והפועלת כזרוע הביצועית של המשרד לשיתוף פעולה אזורי.
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, עם ראשי ונציגי יישובי הדרוזים והצ'רקסים | צילום: לעמ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ראש הממשלה נתניהו, עם ראשי יישובי הדרוזים והצ’רקסים

אושרה על ידי הממשלה הצעת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי להשקעה בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקלים לתכנית לפיתוח ולהעצמת היישובים הדרוזים והצ’רקסים לשנת 2020.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, הצהיר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “נביא היום לאישור הממשלה תכנית המשך לפיתוח והעצמת היישובים הדרוזים והצ’רקסים בהיקף של 200 מיליון שקלים.

בצעד הזה, אנחנו ממשיכים את תכניות הפיתוח והעצמה שביצענו בשנים האחרונות ב-מגזר הדרוזי בחינוך, בתעסוקה, בבריאות, בתשתיות ובדיור.

היעד הוא אחד: להמשיך לצמצם את הפערים בקרב אחינו הדרוזים והצ’רקסים ולהביא לשילובם המלא בכלכלה ובחברה בישראל“.

ראש הממשלה מר נתניהו והשר הנגבי, נועדו בתום ישיבת הממשלה עם נציגי ראשי הרשויות הדרוזיות והצ’רקסיות ועדכנו אותם על החלטת הממשלה ובפרטי התכנית. ראשי הרשויות המקומיות, הודו לרהמ נתניהו ולשר הנגבי על אישור התכנית ל-העצמת יישובי הדרוזים והצ’רקסים.

ראש הממשלה מר נתניהו אמר בפגישה עם ראשי הרשויות; ““אנחנו העברנו היום בממשלה, יחד עם השר צחי הנגבי את ההחלטה על המשך תכנית הפיתוח ב’מגזר הדרוזי‘. זה עכשיו מימון-גישור לקראת חידוש תכנית החומש שהביאה כל כך הרבה ברכה, ועוד תביא בהמשך עוד המון ברכה“.

התכנית מהווה המשך ל’החלטת הממשלה 959′ לקידום והעצמת האוכלוסייה הדרוזית והצ’רקסית

למעמיקים מדובר בתכנית המהווה המשך ל‘החלטת הממשלה 959’ (מיום ה-10.01.2016), זאת במטרה לפיתוח והעצמת היישובים ה-דרוזיים וה-צ’רקסיים לשנים; 2016-2019, בסך של כ-2.2 מיליארד ₪.

תכנית הגישור מבקשת לשמר את עיקרי תוצרי החלטה 959, ואת הישגי התכנית הרבים בתחומים השונים. ההחלטה היום (יום ראשון, א’ בטבת, התש”פ) נותנת מענה מיידי לצרכים הדחופים של היישובים.

בין היתר, במניעת פיטורי עובדים, הקצאת משאבים והמשך קידומן של תכניות הפיתוח. התכנית, תביא לחיזוק הרשויות ותסייע לפעילותה של המנהלת לפיתוח כלכלי-חברתי ביישובים הללו, האחראית על יישום התוכנית והפועלת כזרוע הביצועית של המשרד לשיתוף פעולה אזורי.

המנהלת ליישום התוכנית ולקידום והעצמת האוכלוסייה הדרוזית והצ’רקסית, פעלה בשנים האחרונות בתחומי; החינוך, תשתיות, חברה, תעסוקה, פנאי ועוד.

כמו כן, פעלה המנהלת לשיפור תהליך הבקרה והמעקב מול משרדי הממשלה השונים ומידת השקיפות אחר ביצועי הממשלה בקשר עם החלטות המיועדות לטיפול ביישובים אלו.

כעת, תאפשר התוכנית לקידום והעצמת האוכלוסייה הדרוזית והצ’רקסית לשמר את הרצף הביצועי ולהתכונן בהתאם לתכנון וליישום, בהמשך, של התוכנית הרב-שנתית לפיתוח ביישובים הללו, בין השנים 2020-2024.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן