חדשות בריאות מחוז הצפון

נתניהו בהנחת אבן פנה למרכז שיקום לצפון ב’פדה-פוריה’

מרכז שיקום לצפון, אשר נמצא בשלבי תכנון מתקדמים ויבנה בחזית שטח המרכז הרפואי פדה-פוריה (בקרבת מבנה המיון) יכלול  162 מיטות בחמש מחלקות אשפוז; שיקום ילדים, שיקום נוירולוגי, שיקום גריאטרי, שיקום אורטופדי ושיקום לב ריאה. ובנוסף 36 מיטות אשפוז יום ◄ מנהל 'המרכז הרפואי פדה-פוריה', דוקטור ארז און; "החלטת ממשלת ישראל להקמת מרכז שיקום לצפון במרכז הרפואי פדה-פוריה, היא אבן דרך היסטורית אשר תשנה את פני הרפואה עבור תושבי האזור".
0
0
מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה דוקטור ארז און, ברקע הדמיית מרכז שיקום לצפון | צילום: יגאל לוי
מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה דר’ ארז און | רקע: הדמיית מרכז שיקום לצפון | צילום: יגאל לוי

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, עולה שוב השבוע (היום, שלישי, כ”ח בשבט, ה’תשע”ח, 13.2.18) אל צפון הארץ לגליל התחתון, בלי מעיל פוך שחור או צבאי אלא בחליפה הולמת את המעמד של טקס הנחת אֶבֶן פִּנָּה ל’מרכז שיקום לצפון’ באודיטוריום ה’מרכז הרפואי פדה-פוריה’ במעמד, ישתתף גם סגן שר הבריאות, כב’ הרב יעקב ליצמן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מנהל ‘המרכז הרפואי פדה-פוריה’, דוקטור ארז און, אמר, כי; “החלטת ממשלת ישראל להקמת מרכז שיקום לצפון במרכז הרפואי פדה-פוריה, היא אבן דרך היסטורית אשר תשנה את פני הרפואה עבור תושבי האזור”. 

כזכור, בשנת 2017, פורסמה “תוכנית הצפון” בעידוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הכוללת החלטה היסטורית של ממשלת ישראל להקים מרכז שיקום לכלל תושבי צפון הארץ במרכז הרפואי פדה-פוריה.

מנהל ‘המרכז הרפואי פדה-פוריה’, דר‘ און, מדגיש; “מדובר בפרויקט אשר יחולל מהפכה באזור כולו. מרכז שיקום לצפון הוא “שובר שוויון” במערכה שלנו לצמצום הפערים בבריאות בין צפון הארץ למרכז הארץ.

זהו צעד משנה חיים, למאות ואלפי תושבי האזור כולו, ילדים, נפגעי תאונות דרכים, נכי צהל, חולים לאחר מחלה ממושכת שיוכלו לקבל טיפול מקצועי וכולל, כאן במרכז הרפואי פדה-פוריה, במקום לוותר על הטיפול או לנסוע במשך שבועות וחודשים למרכז הארץ, כדי לקבל טיפול רפואי“.

דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה, הגב’ מיה צבן, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; שיעור המיטות לשיקום בישראל עומד על 0.09 ל- 1,000 נפש. אך קיים פער בולט במספר המיטות לשיקום בצפון לעומת המרכז. כאשר במחוזות תל אביב והמרכז, יש 0.17 ו-0.15 מיטות ל- 1,000 נפש ואילו בצפון; 0.04 מיטות ל-1,000 נפש בלבד. ואם לא די בכך, כיום אין שום מענה לשיקום ילדים באזור הצפון כולו.

על תהליך השיקום הרפואי ומשמעותו עבור החולה, מסביר מנהל המחלקה לגריאטריה שיקומית, דר’ אמיתי אוברמן; “שיקום רפואי הוא מכלול של תהליכי אבחון וטיפול המתמקדים בהיבט התפקודי של מחלות ופציעות.

השיקום נועד לשפר תפקודים מוטורים וקוגניטיביים שנפגעו כמו יכולת תנועתית, או הפרעה בהבנה והפקה של דיבור בעקבות נזק מוחי. צמצום חומרת הנכות והמוגבלות הנגזרת מליקוים כאלה ובפרט מצב של חוסר אונים של החולה ותלות בבן משפחה לצורך ביצוע פעולות יומיום בסיסיות.

 עלות השלב הראשון של מרכז שיקום לצפון, מגיעה לכ-207 מיליון ₪

מטרה חשובה היא לאפשר לחולה חזרה לחיים בקהילה, השתתפות בחיי המשפחה והקהילה גם בנוכחות ליקוים ומגבלות שאינם ניתנים לשיפור, תוך התייחסות לתגובות רגשיות כמו; דיכאון וחרדה, המעצימות את הפגיעה באיכות החיים של המטופל”.

מרכז שיקום לצפון, אשר נמצא בשלבי תכנון מתקדמים ויבנה בחזית שטח המרכז הרפואי פדה-פוריה (בקרבת מבנה המיון) יכלול  162 מיטות בחמש מחלקות אשפוז; שיקום ילדים, שיקום נוירולוגי, שיקום גריאטרי, שיקום אורטופדי ושיקום לב ריאה. ובנוסף 36 מיטות אשפוז יום.

מרכז שיקום לצפון, ייסמך על שירותי מחלקת המיון, מחלקות האשפוז, ייעוץ רפואי, המעבדות, מכוני הדימות, ומרפאות המומחים של המרכז הרפואי.

כמו כן, יהיה מסונף אל הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל ו-בית הספר למקצועות הבריאות של מכללת צפת ויהווה מרכז להתמחות רופאי שיקום, ולהתנסויות לסטודנטים למקצועות הבריאות.

עלות השלב הראשון של מרכז שיקום לצפון, מגיעה לכ-207 מיליון ₪.

מנהל ‘המרכז הרפואי פדה-פוריה’, דוקטור און, הוסיף, כי; מדובר בפרויקט שיצור שינוי חברתי וכלכלי בגליל ויפתח אפשרויות תעסוקה למאות עובדים; “החלטת ממשלת ישראל להקמת מרכז שיקום לצפון במרכז הרפואי פדה-פוריה היא אבן דרך היסטורית אשר תשנה את פני הרפואה עבור תושבי האזור .

מרכז השיקום לצפון, יעמוד בסטנדרטים בין לאומיים, יכלול ציוד טכנולוגי חדיש ומתקדם ויהווה מרכז מצוינות לשיקום בכל תחומי השיקום; שיקום ילדים, שיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, שיקום גריאטרי ושיקום לב ונשימה. למען רווחתם ובריאותם של כלל תושבי הצפון”. סיכם דר’ ארז און.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן